Auteur Topic: een 2de grijsje jaja  (gelezen 11530 keer)

michiel1981

• Gast
Re: een 2de grijsje jaja
« Reactie #60 Gepost op: februari 07, 2010, 10:26:14 am »
En weer een stapje hoger  :dance:

michiel1981

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: februari 07, 2010, 10:49:04 am »
Hier zie je de overbeet van de snavel wat duidelijker, ze heeft ook aardig wat beschadigingetjes op de snavel zitten.  :(

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #62 Gepost op: februari 07, 2010, 11:25:19 am »
foto's zijn wat wazig , ik kan het echt niet zien en eigenlijk van wat ik zie ,zie ik niks mis  ???

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #63 Gepost op: februari 07, 2010, 11:38:52 am »
Je bedoelt onderbeet?

michiel1981

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: februari 07, 2010, 11:46:26 am »
foto's zijn wat wazig , ik kan het echt niet zien en eigenlijk van wat ik zie ,zie ik niks mis  ???
In dit filmpje kan je het beter zien, gezien vanuit de ogen van de papegaai is de snavel links onder langer dan rechtsonder.

http://img525.imageshack.us/img525/1143/08022010005.mp4

Zal dit vanzelf over gaan dmv slijtblok en een betonnen zitstok of is het toch verstandig ff naar de dierenarts te gaan om het bij te laten slijpen?

michiel1981

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: februari 07, 2010, 14:05:10 pm »
In de boom!!!  :a036: :o :dance:

michiel1981

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: februari 07, 2010, 14:10:41 pm »
Oooooooooo ze hebben net ff samen in de boom gezeten zonder naar elkaar te pikken, lilo probeerde zelfs een paar keer een kusje te geven  :) maar rilante is nu de bange ipv lilo en vloog op een gegeven moment weg. Dus nu maar weer ff apart en volgende week weer een paar pogingen doen.

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #67 Gepost op: februari 07, 2010, 14:53:48 pm »
oehh gezellig!!
vind ze het ook leuk?

je mag je boom wel eens decoreren :)

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #68 Gepost op: februari 07, 2010, 16:17:03 pm »
gaar onwijs goed toch  :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #69 Gepost op: februari 07, 2010, 17:41:33 pm »
ik zal een andere keer het filmpje bekijken,ik krijg het niet open  :cry:

michiel1981

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: februari 07, 2010, 17:49:21 pm »
Gefeliciteerd met Lirante ... wat een prachtkippie..

Ik zie wat je bedoeld met dat stukje snavel aan de onderkant .. Coco van mij (+/- 45 jaar) heeft dat ook ...
Bij hem groeit dat zo , breekt af en toe af .. groeit dan weer .. enz enz ... hij heeft er geen last van .. eet goed , klimt etc etc

Ik vind Lirante er prachtig uitzien , zou haar een aantal keer een goeie douche geven en je hebt er een vriendin bij tot het eind !!  :thumsup:

Ik sproei met de plantenspuit want het is vrij lastig om haar op te pakken omdat ze niet op me hand of een stok durft te stappen en ik pak haar dan met twee handen vanachter maar kan haar maar kleine stukjes verplaatsen omdat die vleugels zo krachtig zijn dat ik me grip niet kan houden. Heb al geprobeerd haar op de grond te zetten en haar te laten opstappen maar ze waggelt naar de muur toe of een hoekje, dat heeft echt tijd nodig denk ik.

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #71 Gepost op: februari 07, 2010, 22:44:37 pm »
is toch het proberen waard

michiel1981

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: februari 08, 2010, 09:52:42 am »
Ik probeer het eerst nog ff door hem vast te pakken zodat ie ook gelijk wat meer aan me handen went maar als dat echt problemen blijft geven zal ik dat rooster zeker eens proberen  :thumsup:

michiel1981

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: februari 08, 2010, 18:30:55 pm »
Grote verbazing vanavond hoe lilo ineens van de boom de kooi van Rilante op klom en hoe ze ong 40 min bij elkaar hebben gezeten met af en toe het aftasten van de snavel wat ik wel een beetje eng vond omdat ze af toe wat pikte naar elkaar maar misschien hoort dat erbij. Realiseer wel dat deze twee grijsjes beide voer opbraken voor me en het me dus heel erg verbaasd dat ze zo naar elkaar trekken wat ik totaal niet had verwacht. Aub geen commentaar over de kraag van lilo, ik weet dat het niet leuk is voor zo beestje maar de dierenarts vond het noodzakelijk gezien hij erg veel stress had van de recente verhuizing en verandering in luchtvochtigheid + de overgang op pellets heeft hem ook erg extra gestressed wat ik gestaakt heb uiteindelijk.
Wat ook erg komisch was dat wanneer ik ze probeerde dichter bij elkaar te laten krijgen door een beker met dubbeldrank tussen ze te houden ze op gegeven moment beide een kant pakten en begonnen te touwtrekken  :)

« Laatst bewerkt op: februari 08, 2010, 18:33:21 pm door michiel1981 »

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #74 Gepost op: februari 08, 2010, 18:55:14 pm »
wat leuk hé dat ze zelf het heft in eigen "handen" nemen

en waarom zouden we commentaar geven op het kraagje, er zijn al genoeg vogels onder ons die er ééntje hebben gedragen , en die van mijn lowieke was bijlange zo mooi niet, was gewoon een stuk isolatiebuis  :)