Auteur Topic: Catharinaparkiet zwanger  (gelezen 6004 keer)

Thagoony

• Gast
Re: Catharinaparkiet zwanger
« Reactie #15 Gepost op: februari 22, 2010, 14:05:59 pm »
Ja, de grondslag van mijn vraag is gewoon dat we twijfel(d)en of we wilden kweken of niet en door informatie te verkrijgen over beide mogelijkheden een adequate keuze te kunnen maken. ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #16 Gepost op: februari 22, 2010, 14:09:49 pm »
Kijk als je man en pop samen hebt en een nestblok erbij, kan het niet anders dan dat je op een gegeven moment gaat kweken..

Als je geen jongen wilt, kan je zoals 180sonic al zei de eitjes vervangen door nepeitjes. Het heeft geen zin om de eitjes weg te halen want, dan blijft ze leggen..  ;)

Thagoony

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: februari 22, 2010, 14:12:02 pm »
Okee, dat vind ik een geruststellend antwoord. En stel ik wil 'kweken' hoe vaak legt het popje dan eitjes? Kun je er ook voor kiezen om na 1 nestje te zeggen dat je er (tijdelijk) mee stopt? in dat geval dus het hok weghalen en nepeitjes gebruiken?

Bvd.
« Laatst bewerkt op: februari 22, 2010, 14:14:37 pm door Thagoony »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: februari 22, 2010, 14:15:40 pm »
Het antwoord daarop moet ik je schuldig blijven, je zult even moeten wachten op de kwekers van het forum. Denk dat ze om de dag een eitje legt (is meestal zo) maar hoeveel durf ik niet te zeggen, ik vermoed een stuk of 4, 5..  ;)

Thagoony

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: februari 22, 2010, 14:18:36 pm »
ooo, ik vind het zo spannend :p.....Sorry Sonic voor mijn ietwat vreemde vraagstelling/commentaar ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #20 Gepost op: februari 22, 2010, 14:19:30 pm »
Geschreven woord kan soms verkeerd opgevat worden, dat gebeurt wel eens.. Want in princiipe zei ik precies hetzelfde als Sonic..  ;D

Thagoony

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: februari 22, 2010, 14:22:43 pm »
Dat begrijp ik volkomen...maar ik probeer veelal mijn berichten een non verbale touch te geven door er een emoticon aan toe te voegen.  ;)

Thagoony

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: februari 22, 2010, 14:26:24 pm »
Ik moet wel stellen dat ik nog steeds dolblij ben met mijn catharina's. Ze gaan nu bijna iedere dag de kooi uit en ze vinden het geweldig. Het mannetje legt de laatste dagen echt meters af op de vloer. Zie je hem door de kamer wandelen! :)
Ze zijn helaas niet tam (bang voor handen), maar ik heb het idee dat ze onze nabijheid wel opzoeken. Ze komen steeds dichterbij.
Het popje is echt een pittige tante. Zelfs als de doek over de kooi is begint ze aan de tralies te ''knagen'... :)

Thagoony

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: februari 23, 2010, 20:46:47 pm »
Okee, nesthokje + nestmateriaal geinstalleerd, vanavond was het erg gezellig op de bodem van de kooi ;)...Mannetje is nu de hele tijd in het hokje (aan de slag). Wat kunnen we nu verwachten/ wat moeten we nu doen? Is het nestmateriaal okee, we hebben witte slierten?

B.v.d.

Gr.
« Laatst bewerkt op: februari 23, 2010, 20:54:55 pm door Thagoony »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #24 Gepost op: februari 24, 2010, 10:37:06 am »
Dus je gaat voor het kweken, oké! Ik ben geen kweekster en hoop dat je reacties krijgt van de kwekers hier! ;)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #25 Gepost op: februari 24, 2010, 15:15:57 pm »
je moet niks doen ze gewoon lekker hun gang laten gaan er liggen straks vanzelf eitjes en ze komen vanzelf uit.
die witte sliertjes is goed daar bouwen ze zelf wel een nesje mee.

Als de eitjes straks uit komen geef ze dan maar wat extra eivoer.

Gemiddeld legt het popje 3 - 5 eitjes. De eieren worden door de pop om de dag gelegd. Tijdens het broeden wordt de pop door de man op het nest gevoerd. Ook zal de man tijdens het broedproces steeds dicht in de nabijheid van het nestblok blijven. Na ± 20 dagen kunnen we het eerste jong verwachten. Jonge vogels openen na ca. 10 dagen voor het eerst de ogen. Na ca. 2 weken worden de eerste veerstoppels op het lichaam zichtbaar en na 4 weken zitten ze bijna volledig in de veren. Na ± 5 weken vliegen de jongen uit, waarna ze nog ongeveer 2 weken door de ouders worden (bij)gevoerd alvorens ze zelfstandig zijn.

http://www.vogelproblemen.nl/Catharinaparkiet.html
« Laatst bewerkt op: februari 24, 2010, 15:17:32 pm door wesly »

Thagoony

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: maart 08, 2010, 11:45:33 am »
He bedankt!

Voor zover we weten liggen er al 2 eitjes, maar het popje is op dit moment erg zwak. Ze kan soms niet meer op haar pootjes staan en valt naar voren. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Groetjes

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #27 Gepost op: maart 08, 2010, 15:34:22 pm »
Klinkt niet goed! Geen idee, zit er geen ei dwars?

Offline coco

• Birds are the most amazing thing in the world
  • Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Welkom op de site
« Reactie #28 Gepost op: maart 08, 2010, 17:19:25 pm »
oh nee  :(

Thagoony

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: maart 08, 2010, 21:06:29 pm »
Kan het ook vermoeidheid zijn? Ik heb niet het idee dat het mannetje haar voert. Ze komt zelfs altijd voer halen om zelf te eten. Ze eet dus nog goed, maakt alleen een vermoeide indruk. Ook de verdikking aan de kont (ei) is afgenomen...