Auteur Topic: Catharinaparkiet zwanger  (gelezen 5995 keer)

Thagoony

• Gast
Re: Catharinaparkiet zwanger
« Reactie #30 Gepost op: maart 30, 2010, 19:55:17 pm »
Het is allemaal goed gekomen. Ik heb haar wat extra fruit gegeven en het voer meer binnen het bereik.

Ze heeft 3 eitjes gelegd, maar deze verdwenen om de beurt. Vond 1 half eierschaaltje. Helaas pindakaas. :cry: Hebben het broedhokje weer uit de kooi gehaald.

Offline coco

• Birds are the most amazing thing in the world
  • Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Welkom op de site
« Reactie #31 Gepost op: maart 30, 2010, 20:08:37 pm »
jammer

Offline ka1987

• Net zelfstandig
« Reactie #32 Gepost op: maart 31, 2010, 10:44:43 am »
misschien een domme vraag maar versterk je grit en kalk? want meestal als ze de eitjes opeten isdat een teken van tekort aan kalk.
en daarnaast vind ik het geen goed teken dat je catha na 2  eitjes al "vermoeid"overkomt.. mijn catha dame wgaf pas tekens van vermoeidheid tegen de tijd dat de jongen het nest gingen verlaten...

en nog even wat info:
misschien weet je het al maar misschien ook niet, Catha's paren niet als "normale vogels "mannetje erop etc..
ze gaan naast elkaar zitten,en ze duwen de kontjes tegen mekaar....(jaja klinkt debiel :))

nou dacht misschien heb je er wat aan...
jammer dat het eerste nest is fout gegaan.. wel kans dat ze binnekort weer opnieuw beginnen..

groetjes!

Thagoony

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: maart 31, 2010, 15:00:17 pm »
Haha, het paren was bekend..  :-[

Ik heb grit en er hangt sepia in de kooi. Het is wel zo dat ik alleen het mannetje daarvan heb zien eten. Heb het vrouwtje nooit in de buurt daarvan gezien.

Maar in ieder geval bedankt voor de tip en wie weet gaat het de volgende keer wel goed.

Offline ka1987

• Net zelfstandig
« Reactie #34 Gepost op: maart 31, 2010, 16:18:13 pm »
tuurlijk wel,ze moeten ook wennen..  ;D
komt vast goed.. ik had vorig jaar geluk met 1 nestje catha's 5 jongen 2 hebben het overleefd.. de rest kon niet helemaal uit het ei komen is is tijdens geboorte overleden..
maar bij mn valken had ik ook 6 eieren en die zijn allemaal afgestorven..
maar moet erbij zeggen het waren nog hele jonge vogels allemaal net 1 jaar..
misschien dit jaar beter je weet het nooit.. tis ook geluk hebben denk ik...