Auteur Topic: mischien kds  (gelezen 3935 keer)

marieke

• Gast
Re: mischien kds
« Reactie #15 Gepost op: maart 05, 2010, 10:21:29 am »
Bastiaansen heeft gelijk, er zijn nieuwe onderzoeksmethoden waarvan 1 via bloedonderzoek.
Ik zit te wachten op toestemming van een onderzoeker om het hier te mogen plaatsen.

juist antonia , dr couteels doet het ook via bloedonderzoek

Offline Marian

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: maart 10, 2010, 12:03:12 pm »
jody(ara) is opgenomen bij de dierenarts in noordwijk  :( hij knapte wel op van de longontsteking dat ging beter maar was zo sterk vermagert omdat ie niks binnehoud dat ze beslote hebbe hem daar te houde. hij zit aan de zuurstof zodat ie zich wat minder hoef in te spanne en heeft infuus. hij blijkt met bastiaans same te hebbe gewerkt en ze hebben ook samen overlegt  :CENS jody is gister getest via een beetje bloed afnemen hopelijk heeft het een goede afloop.maar die dierenarts zei dat het bij babyaras er niet zo goed uitziet met overlevingskansen en dat oudere vogels mmeer overlevingkanse hebben. duime maar voor arme jody 

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #17 Gepost op: maart 10, 2010, 13:15:49 pm »
had net me vrindin aan de lijn snikkend arme jody is net overleden  :cry:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: maart 10, 2010, 14:01:42 pm »
God, las eerst je eerste beiricht en had al sterk het gevoel dat ie het niet zou halen..

Triest hoor!! Sterkte voor je vriendin.. console

Offline tommy-z

• NOP Sponsor
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • japie en Bowy.
« Reactie #19 Gepost op: maart 10, 2010, 15:37:03 pm »
had net me vrindin aan de lijn snikkend arme jody is net overleden  :cry:

sterkte voor je vriendin en natuurlijk ook voor jou. :cry:

weten ze al wat het precies was??

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #20 Gepost op: maart 10, 2010, 15:54:40 pm »
ze vermoeden toch kds  :( ze gaan het onderzoeken jody was er gister al op getest me vrindin is ontroostbaar  :cry: hij heeft vanaf vorige week boven gestaan in een slaapkamer zodat het rustig was voor hem en ze heeft de hele week bij hem gelegen snachts om bij hem te waken  :( afwachte maar  :CENS of het kds is maar die arts volgens mij heet ie hurk en bastiaans hadden samen overlegt en kwama toch met alle symptone uit op kds de testen moeten het uitwijze  :CENSen de narigheid en angst is nog niet geweke voor haar want ze heeft nog een klein grijsje zitte een baby dus ze heeft het onderhand niet meer zit er helemaal doorheen  :( ik kan ook niet naar haar toe want neem toch het zekere voor onzekere voor mijn vogels dus kan er alleen maar trooste met woorde door de telefoon ik voel me zo een waardeloze vrindin nu. ze heeft er wel alle begrip voor maar ik blijf het toch heel naar vinde dat ik haar alleen via msn en telefoon kan steunen  :cry:  
« Laatst bewerkt op: maart 10, 2010, 15:58:57 pm door Marian »

Offline bibi

• Net zelfstandig
« Reactie #21 Gepost op: maart 10, 2010, 16:05:05 pm »
Wat een vreselijk nieuws zeg :cry: :cry:
Sterkte ook voor je vriendin :cry:

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #22 Gepost op: maart 10, 2010, 16:08:04 pm »
dank jullie wel zal het doorgeve aan haar  ;)

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #23 Gepost op: april 13, 2010, 21:40:59 pm »
nou na alle papieren netjes te hebben opgestuurd naar de kweker waar
 jody vandaan kwam heeft ie er goed op gereageert. ze kon een nieuwe babyara krijgen en op zijn kosten ook laten testen maar ze koos voor een babygrijsje en een tegemoetkoming dus ze zijn het samen eens geworden. de fokker heeft ook contakt met die dierenarts dus toch een goede afloop. al krijgt ze jody er niet mee terug en maakt het het verdriet niet minder is het wel fijn dat het nu opgelost is en samen tot een oplossing zijn gekomen en dat de fokker zich aan zijn woordt houd  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #24 Gepost op: april 13, 2010, 22:19:07 pm »
Kwam jouw ara niet bij dezelfde kweker vandaan? Ben je niet ontzettend bang dat die van jou het ook heeft dan? :(

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #25 Gepost op: april 13, 2010, 22:53:18 pm »
heel netjes van die kweker dat hij haar een andere babyara heeft aangeboden. Niet dat Jody daarmee vervangen kan worden, maar het is in ieder geval een heel net gebaar.

Ik had in ieder geval geen babyvogel meer bij die kweker genomen. KDS is besmettelijk. Dat komt niet aanwaaien via de lucht. Ik had dus mijn geld teruggevraagd. Alles goed ontsmetten en dan pas weer na een poosje een andere (baby)vogel in huis halen.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #26 Gepost op: april 14, 2010, 09:47:41 am »
De kweker heeft het idd netjes afgehandeld maar .....
hij zou geen vogels meer moeten mogen weg doen, voor hij
zijn hele bestand heeft laten onderzoeken/ testen.
Wat Pascal al zegt, kds is zeer besmettelijk dus er zal ws toch
of bij deze kweker, of bij zijn collega waar hij samen mee werkt
iets moeten zitten. Ik zou het ook niet aandurven hoor.

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #27 Gepost op: april 14, 2010, 19:17:30 pm »
kyara komt niet bij die kweker vandaan maar bij iemand anders wel iemand die hij kan maar heb hem wel bij hem opgehaald  ;) nee ik ben niet bang dat kyara het heeft ik heb een heel goed gesprek gehad met bastiaans en van de hurk waar jody is onderzocht. hun achte de kans nihil want anders was het al naar boven gekomen :( bij oudere vogels die op oudere leeftijd besmet worden is de kans dat je het niet ziet of veel later ziet heel groot. ook de overlevingskansen zijn groter dan bij babys die er mee geboren worden die krijgen vrijwel meteen last en sterven er ook aan is mij verteld  ;) het grijsje die me vrindin krijgt wordt getest op zijn kosten en komt niet bij zijn vandaan omdat hij ze momenteel niet heeft zitten  ;) vindt op zich dat alles goed is opgelost en hij zou zijn vogelbestand ook testen heeft ie gezegt en ook contakt gehad met dhr van de hurk

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #28 Gepost op: april 14, 2010, 19:39:58 pm »
Als jij tegen Bastiaansen hebt verteld hoe het zit tussen die twee kwekers,
kan hij nooit gezegd hebben dat de kans klein is.
Hij is namelijk zeer betrokken bij de onderzoeken naar kds, en de incubatietijd
is nog steeds niet goed bekend. Het is alleen (gelukkig) nu mogelijk om je vogel
te laten testen erop, verder is er nog geen vodoende aanwijzing om te zeggen
wanneer een vogel het kan krijgen, wel klopt het dat een kuiken eerder ziek
wordt, maar dat is algemeen bekend, ook met andere ziektes.

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #29 Gepost op: april 14, 2010, 19:47:10 pm »
nee had het over kyara dat de kans klein was omdat hij dan al verschijnsele had gehad dus de kans achte hij nihil omdat het bij kuikens die besmet zijn gelijk naar buiten komt in tegestelling van oudere vogels. hij zegt inderdaad dat kds heel erg besmettelijk is maar dan weer bij vogels die in 1 ruimte bij mekaar in 1 kooi zitte en uit makaars bak drinke voerbak ete kroele noem maar op. als ze weer appart zitten in 1 ruimte is de kans iets minder groot dat vertelde ook degene die jody had onderzocht die patoloog zeg maar. voor de rest is er nog te weining over bekent vertelde ze me ook dus niks is zeker. maar hoefde me om kyara zelf niet zoveel zorge te make dus doe ik dat ook maar niet  :CENS bastiaans en hurk hadden ook met mekaar contakt over jody nou ja ik wou in ieder geval ffe late wete hoe het afgelopen was dus bij deze  ;)