Auteur Topic: Vrouw geeft 55.000 euro uit voor chemo papegaai  (gelezen 1235 keer)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Vrouw geeft 55.000 euro uit voor chemo papegaai
« Gepost op: maart 19, 2010, 09:46:04 am »
TAMPA -  Anne Lowery is een echte dierenvriend en helemaal gek van haar papegaai Areba. Dus twijfelde ze geen moment toen een dierenarts vaststelde dat het 42-jarige diertje was getroffen door kanker.

Toen ze hoorde dat het huisdier nog maximaal twee maanden te leven zou hebben, stemde de Amerikaanse direct in met een peperdure chemotherapie voor haar dier. In totaal kostte de behandeling de vrouw 55.750 euro. Ondanks de chemo stierf Areba 13 maanden later.

Anne bekijkt het positief en is blij dat ze door de therapie nog een jaar extra met haar vogeltje, dat ze al 30 jaar had, heeft kunnen doorbrengen.

De papegaai leefde de laatste maanden in een dierenkliniek in Tampa, Florida. Anne: "Ik bezocht Areba iedere dag, en ook vaak hele nachten. Na iedere chemo knapte ze op, maar te redden was hij niet meer", aldus de Amerikaanse.

Bron: Telegraaf.NL

Offline Marian

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vrouw geeft 55.000 euro uit voor chemo papegaai
« Reactie #1 Gepost op: maart 19, 2010, 10:20:25 am »
ja als je het kan betalen dan zou iedereen het hier toch doen voor zijn diertje. maar ligt er dan wel aan met wat voor kwaliteit voor leven het diertje dan nog wel heeft vindt ik  :CENS maar zover ik uit het stukje begreep voelde hij zich wel goed en heeft niet al die maanden heel ziek beleeft die hij er nog was. 

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: maart 19, 2010, 10:25:39 am »
Als ik miljonair was zou ik er over nadenken, maar denk dat dat gerek ook niet alles is voor het beestje. Heb een vermoeden dat ik het niet zou doen..  :(
« Laatst bewerkt op: maart 19, 2010, 11:48:44 am door Loes »

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #3 Gepost op: maart 19, 2010, 10:43:28 am »
Idd, ik zou wel willen weten of mijn beesie een grote kans had nog wat jaartjes gezond mee te kunnen gaan.
En op de leeftijd van al ruim 30 jaar ..... dat is best al een mooie leeftijd, de vogels die 60 of ouder worden zijn
er toch niet zoveel hoor, al komt het voor  ;)

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #4 Gepost op: maart 19, 2010, 10:57:46 am »
42 jaar is een hele mooie leeftijd. Mooi dat die mevrouw zover ging in het rekken van het leven van haar papegaai.

Maar als ik naar de mensenwereld kijk en zie hoe ziek de mensen zijn bij een chemokuur, en steeds zieker worden per chemokuur, zet ik hier toch mijn vraagtekens bij. :( Bovendien zat hij de laatste maanden niet in zijn vertrouwde omgeving. :(

Maar bovenstaand verhaal geeft wel te kennen hoeveel deze mevrouw van haar papegaai hield. Ze zal nu heel verdrietig zijn :cry:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #5 Gepost op: maart 19, 2010, 19:54:48 pm »
Citaat
Ja, ieder zijn ding. Wellicht heeft die vrouw geen kinderen, en geld genoeg, waarom zou je het in dat geval niet proberen???
Voor hetzelfde had het gelukt en had ze nog heel veel jaren van haar lieveling kunnen genieten.

Als ze het geld niet had, zou ze het vast niet gedaan hebben

ben akkoord met bovenstaande woorden 

maar ....
ik heb ook veel over voor men dieren ,maar ze extra in leven houden (ook al is het pijnloos,wat je nooit echt weet) is egoistisch
begrijpen kan ik het wel

marieke

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: maart 19, 2010, 20:18:26 pm »
het zal er eentje zijn met heel veel geld, en als ik mij niet vergis was het voor een pyrrhura