Ik vindt kuiken 1 en 2 prachtig om te zien!
Dankjewel

Ik wil de volgende frustratie even kwijt

Ik voel me enorm genaaid door een koper van een kuiken. Al ruim 2 maanden geleden hebben we prijsafspraak gemaakt en alle wensen besproken (tam of niet tam / gekortwiekt of niet). Ik ging eerst op vakantie en bij terugkomst ging die koper ook nog op vakantie.
In de tussentijd hadden we de afspraak gemaakt dat ik het kuiken niet verder tam hoefde te houden, want de vogel was bedoeld voor de kweek. Dat was ook beter, want het kuiken hoefde ook niet gekortwiekt te worden en dan is het tam maken al helemaal een drama omdat ze dan continue van je wegvliegen. Dat is niet handig als je een vogel in een korte periode tam moet krijgen/houden.
Op een gegeven moment kwam de vraag of het kuiken nog even bij mij mocht blijven ivm de vakantie. Geen probleem voor mij, dus zo geregeled.
Vervolgens krijg ik 2 weken geleden een mail dat de koper een andere pyrrhura had gezien en die was lager in prijs en of de prijs bij mij bespreekbaar was.
Ik begon dus al direct het voorgevoel te krijgen dat dit het begin was van annuleren. Ik heb teruggemaild dat de prijs wel bespreekbaar was, want ik had immers de vogel niet meer tam hoeven te houden en de eerste prijs was op basis van een tamme vogel.
Een paar dagen later kwam er een mail over de afspraak om het kuiken op te komen halen. Op een doordeweekse dag in de ochtend. Ik netjes teruggemaild dat ik alleen 's avonds of in het weekend kan, omdat ik overdag gewoon werk.
Enige dagen niets op teruggehoord tot op vanochtend.
Het gaat niets worden, want de koper kon alleen overdag en daarbij kon de koper een koppeltje van iemand anders overnemen.
Nu zit ik dus met een kuiken dat op het verzoek van de koper niet meer tam is.
Het lijkt er dus nu echt op dat je gewoon om aanbetalingen moet gaan vragen. Ook voor de lagere bedragen. Iets waar ik eigenlijk geen voorstander van ben. Het is een kwestie van goed vertrouwen, maar het blijkt dat dat dus niet kan bij sommige mensen.
Ik ben echt heel erg teleurgesteld en tegelijk ook erg boos. Het gaat me niet om het geld, maar de manier waarop. Ik heb nog teruggemaild dat ik teleurgesteld ben en uiteraard zoals verwacht daar ook geen reactie meer op teruggekregen.