Auteur Topic: Allergie ?  (gelezen 6625 keer)

Riboet

• Gast
Allergie ?
« Gepost op: december 17, 2004, 20:01:19 pm »
Ik heb nooit allergisch gereageerd op het witte stof dat uit de veren van de grijsjes komt. Bovendien douche ik de vogels geregeld, zodat het dwarrelen van het stof wat minder wordt.

Maar er zijn momenten dat het me opvalt dat ik zomaar wat begin te snotteren. Nou ja zomaar...

Middel en Favo hebben zichzelf aangeleerd (en ik heb ze het onbewust natuurlijk ontzettend aangemoedigd) om aan het begin van de avond op mijn computerbureau te komen en tussen mij en mijn scherm in te gaan zitten. Vaak alleen maar om te doezelen  ;D:

soms zelfs wel eens tot in het absurde aan toe:

maar vaak ook om uitgebreid de veren te gaan verzorgen. En op die momenten heb ik er toch wat last van. Tenminste ik denk dat het van die momenten komt.Tip: ga dus niet met je neus op verenverzorgende vogels zitten  :-\, hoe lieflijk en schattig ook. Nu ik een klimtouw bij het bureau heb opgehangen en de vogels dus ietsje verder van mijn gezicht zitten, is het minder.

Blijf me er wel over verbazen dat ze zelf geen hinder hebben van hun miniscuul kleine stofdeeltjes  ???.

Groeten,

Barbara

Aaran

• Gast
Re: Allergie ?
« Reactie #1 Gepost op: december 17, 2004, 20:10:26 pm »
 ;D Klopt  ;D

Hier heb ik zelf ook erg last van 1 bepaald grijsje LOLLY!  >:(
Die moet perse savonds bij mij op de schouder gaan zitten de poetsen, met gevolg rode ogen en een dicht zittende neus. Als aaran dit doet heb ik er overigens geen last van.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: december 17, 2004, 21:25:03 pm »
Het is niet te hopen dat je écht allergisch bent, want dat is echt niet leuk meer hoor. Ik denk Barbara, dat je dat ook niet bent, maar wel ietwat slecht tegen stof kunt. Ik heb het ook met gewoon stof. Als ik op een zolder kom waar dingen liggen met veel stof moet ik ook acuut snotteren...

Eefjuh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 17, 2004, 23:14:51 pm »
Ik wil je niet laten schrikken ribout, maar hier een verhaal over de allergie van me moeder..

Mijn zus had vroeger een cavia, prachtig beest en nog hardstikke lief ook (en vrat zelf perenijs :D)
Iets van 5 jaar later, krijgt me moeder inene hevige astmatische aanvallen. Geen lucht kunnen krijgen, echt gewoon heel erg naar...
Naar de dokter geweest, en die gooide het op astma, stofmijt en alles..

We gingen even later op vakantie naar Engeland, t ging stukken beter met mijn moeder, TOT we op een camping stonden met cavia's. Mijn moeder had daar een cavia geaaid, en die nacht beleefde ze weer haar aanvallen.

Er ging toen ene lichtje branden! Thuis gelijk getest op allergie voor knaagdieren (konijnen vallen hier NIET onder) en jah hoor, mijn moeder bleek allergisch voor de cavia te zijn.

Hij heeft een tijdje bij mijn oma gelogeerd, en gelukkig ging me zus het huis uit en kon hij mee.

Vroeger heeft mijn moeder gigantisch veel huisdieren gehad, van  muizen tot cavia's, konijnen tot parkietjes, en NOOIT ergens last van gehad..

Nu mag ze geen huisdieren meer met haren, veren, of huidschilvers, daarom dat ik reptielen ben gaan houden (en een mazzel dat me moeder ze ook leuk vind :D)

Je KAN dus allergisch worden voor je huisdieren. De vele redenen: weg vanwege allergie, op marktplaats, KUNNEN echt waar zijn...

Ik hoop ook nooit allergisch te worden voor Kera, gelukkig heb ik reptielen en insekten waar ik nooit allergisch voor kan worden.

T is geen afschrik verhaal, het kan gewoon zijn dat je flink verkouden bent, maar ik wil hiermee alleen zeggen, dat allergisch worden voor je huisdier dus echt kan  :'(

Bianca

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 18, 2004, 15:57:32 pm »
ik moet et ff kwijt ....Wat een te gek coole foto's man  ;D
Super hahaha

daarbij hoop ik het ook nie voor je  :(

Riboet

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 21, 2004, 08:46:09 am »
Nee, ik denk dat het wel meevalt. Het heeft er een beetje mee te maken, of ik zelf vermoeid ben en waar ik gewerkt heb (wel of niet in een ruimte waar het stoffig is).

Ik heb bij de vorige eigenaar van Riboet gezien, wat de effecten van een allergie zijn. Nee, leuk is anders.

Een allergie ontwikkelen kan, zo kon ik vier jaar geleden goed tegen het spuug dat voedersprinkhanen uitspugen als verdediging als je ze oppakt. Als ik nu in een bak met sprinkhanen heb gewerkt dan heb ik allemaal kleine rode bultjes die erg jeuken. Gelukkig helpt handen wassen dan wel meteen.

Ik hoop maar dat een allergie voor de grijsjes hier nooit ontstaat.

Groeten,

Barbara

Eefjuh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: december 21, 2004, 18:40:01 pm »
Wat deej jiij met sprinkhanen?! ;)
Ik heb trouwens maar 1 keer in 2 jaar (2 sprinkhanen per dag) dat spul meegemaakt  :o

Doe je toch wat fout :P

Maar gelukkig dat dat het waarschijnlijk niet is zeg!! Nu goed uitrusten jij! ;)

Riboet

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: december 21, 2004, 18:49:53 pm »
Wat deej jiij met sprinkhanen?! ;)

Ik wou bijna zeggen: opeten, maar ik weet uit ervaring dat krekels lekkerder zijn (in gebakken vorm hoor, dat wel) :D.

Nee, ik heb een eigen aqua/terra zaak gehad (we zijn sinds 2en halve week gestopt) en daarin kregen we de sprinkhanen allereerst in bulk aangeleverd en daarna deden we ze op verzoek van de klant in doosjes. Na 10 keer 10 sprinkhanen pak je ze niet altijd even zacht past. Kan me best voorstellen dat ze dan gaan spugen :p.

Groeten,

Barbara

Eefjuh

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: december 21, 2004, 19:03:07 pm »
Wheheheheh okeej ;)

Zelf heb ik dus reptielen en gebruik ze daarvoor, 2 baardagames die in een jaar nogal veel sprinkhanen verorberen ;) maar nog maar 1 keer dat spul gehad..

Jullie hadden zeker dan de soort zonder vleugels?

Riboet

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: december 21, 2004, 19:24:46 pm »
Nee hoor, met, zowel de trek- als de woestijnsprinkhanen.

Hier trouwens geen reptielen in huis (eh wel even twee logeer-luipaardgekkootjes), wel een aantal lege terraria. Ik denk dat er hier nog wel een koppel tokehs komt. Maar alles op zijn tijd. We zijn nu dus nog druk met afbreken en thuis weer van alles opbouwen (zee- en zoetwateraquaria). En dan ondertussen ook nog tijd vinden om te trainen met de hond en drie onwillige gaaien aan elkaar te laten wennen :D. Want Riboet is een eigenheimer hoor. En ik heb het idee dat Favo precies hetzelfde in elkaar steekt, dus er wordt hier af en toe nog erg gesnauwd.

Hmm, ik denk niet dat het al tijd is om een offerte voor een binnenvoliere voor drie grijsjes aan te vragen...

Groeten,

Barbara

Eefjuh

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: december 21, 2004, 19:34:19 pm »
1200 voor een rvs voliere!

Wel een erg mooi ding!

Maar wat grappig... Tokkeh's zijn erg mooi, maar denk dr aan dat die krenge HEEL hard kunnen bijten en ze houden nog vast ook! :(

Hoe groot is dat terra?

Riboet

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: december 21, 2004, 19:50:19 pm »
1200 euro vind ik toch wel erg veel geld voor een voliere waar ze waarschijnlijk niet al te vaak in zitten  :-[. Wel mooi, rvs! Ik zat meer aan die voliere-elementen te denken die we buiten ook gebruikt hebben, maar dan op maat en met een mooie bak eronder. Maar moeten ze wel eerst vriendjes worden, want volgens mij is er nog geen rangorde vastgesteld en net probeerden Middel en Riboet samen op mijn schouders uit wie van hen het belangrijkste was. Heb ze mooi laag terug gezet, er staat er hier maar een bovenaan en dan ben ik zelf!

Maar er worden nog steeds geen veren uitgetrokken en geen poten tot bloedens toe gebeten, dus ik heb er nog steeds vertrouwen in dat het gaat lukken om ze, zij het steeds tijdelijk in 1 kooi te kunnen stoppen.

Ja, die tokehs kunnen inderdaad bijten :). De eerste tokeh die ik moest vrijlaten, wilde niet uit zijn transportdoosje. Ik dacht die geef ik wel een tikje tegen zijn staart. Nou een hoop geroets en schrik later en mijn partner zegt: ja hoor, nog gebeten ook! Ik zeg nog: ik ben niet gebeten, om vervolgens een bloeddruppel te zien vallen en meteen de bijtwond in mijn duim te voelen. Hehe, een hagedis met karakter :D. En het roepen vind ik ook prachtig. Jammer dat het nachtactieve dieren zijn.

Het terrarium is gebouwd op de schoorsteenmantel. Iets van 1.40 m lang, op het minst diepe punt 20 cm en naast de schoorsteen 45 cm diep en een meter hoog en afgewerkt met houten omlijstingen in de stijl van de meubels. De achterwand is al geplaatst en gemaakt van kokosvezel. De ventilatieroosters zijn van glasstrips (ons handelkenmerk, ons bedrijfje bouwt aqua en terra op maat, maar dat terzijde) en er zitten drie glazen deuren in. We willen wel gaan proberen met echte planten te gaan werken.We werken nu aan een automatisch sproeisysteem, maar zal met deze voortgang wel een 7-jaren plan worden :).

Groeten,

Barbara

Eefjuh

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: december 21, 2004, 19:57:59 pm »
Jah dan is het het mooist om torpische dierne erin te houden!

Vind ik ook heel mooi hoor, toch heb ik woestijndieren  ;D

Zelf kan ik je echt een dier aanraden die wat meer zichtbaar is, dagactieve beesten. Tokkeh's zie je bijna niet, heel jammer want ze zijn echt prachtig!

Anollissen zijn erg leuk, ridderanollisen ook, die kunnen zelfs nog redelijk tam worden! :D

Zelf had ik gewoon eigenwijs dr en hoop zand in gegooid en baardagames dr in gedaan  :-[ ze blijven leuk, tam en gewoon geweldig ;)

Ben wel erg benieuwd hoor! :P

Riboet

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: december 21, 2004, 20:15:27 pm »
Nou die ridderanolissen die vind ik nog wel leuk en die baardagamen zijn ook wel leuk, maar eh nou ja, die heeft iedereen al..zeg maar  :-[ :-[.

Ik wilde eigenlijk een koppeltje haakneusjes (heterodon nasicus), maar Leo wil geen slang in huis (flauw he?)).
Dat de tokeh niet altijd in beeld hangt, vind ik ook wel wat hebben. Leuk een zoekplaatje. Daggekko zou ook kunnen, maar ze zijn me te klein. Bovendien heb ik in een Lacertablaadje gelezen dat tokehs hagedissen met broedzorg zijn. Dat lijkt me wel leuk om mee te maken!

Maar zoals ik al zei, het gaat nog wel even duren. Mijn zoetwaterbak en de zeewaterhoek zijn nu even belangrijker, omdat de dieren nog in de winkel zitten en daar zitten ze ivm met het slopen helemaal niet happy :(.

Groeten,

Barbara

Eefjuh

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: december 21, 2004, 21:46:25 pm »
Ik wil wel fotoows zien van je aquaria zodra ze af zijn hoor!

En je hebt gelijk met de baardjes.. toen ik dr 1 kreeg waren ze nog niet zo in... nu wel. toch blijven ze prachtig ;)
Slangen komen hier helaas ook niet in..

Maar tegen de tijd dat je een terra wilt, moet je eens naar een reptielenbeurs gaan.. daarbij ben je hier natuurlijk ook altijd even welkom ;)