Ik wil je niet laten schrikken ribout, maar hier een verhaal over de allergie van me moeder..
Mijn zus had vroeger een cavia, prachtig beest en nog hardstikke lief ook (en vrat zelf perenijs

)
Iets van 5 jaar later, krijgt me moeder inene hevige astmatische aanvallen. Geen lucht kunnen krijgen, echt gewoon heel erg naar...
Naar de dokter geweest, en die gooide het op astma, stofmijt en alles..
We gingen even later op vakantie naar Engeland, t ging stukken beter met mijn moeder, TOT we op een camping stonden met cavia's. Mijn moeder had daar een cavia geaaid, en die nacht beleefde ze weer haar aanvallen.
Er ging toen ene lichtje branden! Thuis gelijk getest op allergie voor knaagdieren (konijnen vallen hier NIET onder) en jah hoor, mijn moeder bleek allergisch voor de cavia te zijn.
Hij heeft een tijdje bij mijn oma gelogeerd, en gelukkig ging me zus het huis uit en kon hij mee.
Vroeger heeft mijn moeder gigantisch veel huisdieren gehad, van muizen tot cavia's, konijnen tot parkietjes, en NOOIT ergens last van gehad..
Nu mag ze geen huisdieren meer met haren, veren, of huidschilvers, daarom dat ik reptielen ben gaan houden (en een mazzel dat me moeder ze ook leuk vind

)
Je KAN dus allergisch worden voor je huisdieren. De vele redenen: weg vanwege allergie, op marktplaats, KUNNEN echt waar zijn...
Ik hoop ook nooit allergisch te worden voor Kera, gelukkig heb ik reptielen en insekten waar ik nooit allergisch voor kan worden.
T is geen afschrik verhaal, het kan gewoon zijn dat je flink verkouden bent, maar ik wil hiermee alleen zeggen, dat allergisch worden voor je huisdier dus echt kan :'(