Auteur Topic: Fabrieks-of natuurlijke zitstokken  (gelezen 6710 keer)

amacera de pera

• Gast
Re: Fabrieks-of natuurlijke zitstokken
« Reactie #15 Gepost op: maart 03, 2005, 20:00:27 pm »
bij ons zitten er 2 gewoone stokken die bij de kooi horen en een dikke tak met 3 iets dunere takken er aan van een appelboom in de kooi en ze gebruiken de gewoone stokken alleen om bij hun voer bakken te komen   

Gr Ann

waldy

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: maart 03, 2005, 20:01:07 pm »
geeft niet hoor we kunnen tegen een stootje hier

Sofie

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: maart 04, 2005, 07:12:27 am »
Ik heb 1 natuurlijke tak van de kerselaar en verder gewone stokken in alle vormen en maten!

Sofie.

Riboet

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: maart 04, 2005, 09:08:04 am »
In de kooien hier de fabrieksstokken en de nagelslijtstokken. Op de papegaaienspeelplaats alleen natuuurlijke stokken (van die kronkellianen uit de terrariumspeciaalzaak). In de buitenvoliere en het nachthok van Pappa- en Mammagaai allerlei takken van diverse bomen.
In de binnenvoliere komen straks ook voornamelijk natuurlijke stokken en de nagelslijters.

Groeten,

Barbara

marianne

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: maart 04, 2005, 16:57:03 pm »
het leukste en het fijnste is zitstokken die je van bomen "jat" uit de natuur of waar ergens gekapt is

Ze kunnen heerlijk aan de basten zitten knagen en de zitdiktes zijn automatisch van verschillende maten.

Binnen heb ik gewone zitstokken en een paar van de ik weet niet hoe dat heet nagelslijtstokken ( NIET die van schuurpapier)

marianne.

Bettie

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: april 19, 2005, 21:42:04 pm »
Hoi

Mag je ook takken van een berkenboom gebruiken of is dat schadelijk.

Groetjes Bettie

marianne

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: april 19, 2005, 23:30:47 pm »
...ik heb mijn Jan gisteren op de fiets weggestuurd en hij kwam terug met een wilgenboom van ong. anderhalve meter met veel jong groen eraan ( stout  he ?) en die hebben we verdeeld.

De papegaaien zijn er gek op en beginnen meteen aan de bast te knauwen, een hele goede afleiding,

In de voliere hadden valkje,s  en kakeriki s er groot plezier aan en sommigen gebruikten de jonge takjes ook voor nestmateriaal.

Maar zitstokken uit de natuur vind ik dus beter omdat ze van verschillende diktes zijn, goed voor de pootspieren.

MARIANNE

waldy

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: april 20, 2005, 07:00:09 am »
wij gebruiken in de voliere van beide soorten takken hoor we hebben er nu een mooie kromme tak in hangen van een eik die van de boom was gezaagt en daar al een poosje lag en nu heeft mijn man hem op gehaald en onze vogels genieten daar echt van hoor het is dan ook een goede dikke tak en in het nachthok zitten de gekocht rikken (bezemstokken) gekocht bij (action) heel goedkoop en ongelakt waarom duur doen als het ook goedkoop kan toch  ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: april 20, 2005, 08:39:36 am »
Hoi

Mag je ook takken van een berkenboom gebruiken of is dat schadelijk.

Groetjes Bettie

Ik gebruik ook takken van de berkenboom! En dat is niet schadelijk en heel makkelijk te krijgen!!
Gr Corina

Rupicola

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: augustus 07, 2005, 21:38:02 pm »
 :D
« Laatst bewerkt op: september 09, 2005, 00:14:12 am door Rupicola »

marty

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: augustus 08, 2005, 23:06:42 pm »
Je kunt ook stokken van een iep gebruiken, die vreten ze niet zou gauw door.
De smaak bevalt ze niet denk.
En als je takken een tijdje buiten laat liggen worden ze harder, dan duurt het langer voor ze er doorheen zijn.                   Marty

Haize

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: augustus 09, 2005, 11:32:13 am »
Ik heb deze week vakantie en ga denk ik vandaag er op uit om wilgentakken te verzamelen voor mn nieuwe Catharina

Rupicola

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: augustus 09, 2005, 20:48:35 pm »

« Laatst bewerkt op: september 09, 2005, 00:14:42 am door Rupicola »

jb

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: augustus 09, 2005, 21:08:52 pm »
Inderdaad, in een voliere van bijvoorbeeld 2x2x2m (daarin heb ik een paar jaar terug 2 koppeltjes gehad) vinden ze wilgentakken fantastisch. Na wat gewenning, meestal vliegen ze eerst vrij slecht omdat ze meestal in bakken worden gekweekt, slingeren ze ondersteboven aan de takjes, knagen aan de bladeren etc. Het worden dan behoorlijk actieve vogeltjes die handig en redelijk snel kunnen vliegen. Ze hebben dan een enorm plezier.  En dat is tenslotte waar het bij het vogels houden om moet gaan...

Rupicola

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: augustus 09, 2005, 21:39:52 pm »
« Laatst bewerkt op: september 09, 2005, 00:15:12 am door Rupicola »