Ja, ik neem de takken ook zo mee uit de natuur en plaats ze zonder behandeling in het vogelverblijf. Ik let er alleen op dat deze takken niet bespoten zijn of te dicht bij de weg hun oorsprong hebben, ivm uitlaatgassen.

Heb mn binnenvoliere t liefst zo natuurlijk mogelijk; dus, natuurlijke (wilgen) takken, beukensnippers met losse takjes en bladeren en steentjes op de vloer. De vloerbedekking, naast beukensnippers, wissel ik af nav t betreffende seizoen. Bijv. vorig jaar in de herfst/winter heb denneappels geplaatst. Vonden mn tropen ook geweldig, want daar kun je in pikken, en dan gaan ze wel ns rollen...

Met mn nieuwe Catharina's is t tot nu toe afwachten, omdat ik pas eergisteren klaar was met herinrichten, maar mn tropen vinden t echt geweldig, die variatie. Ze zijn dan echt de hele dag in de weer om alles toch maar zoveel mogelijk te kunnen inspecteren. 8)
Maar de Catharina's zijn nu wel een stuk levendiger, valt me op, nadat de binnenvoliere in n mini-jungle is veranderd! Dus we houden dit ritme maar in stand, denk ik.