Zoals de meesten van jullie weten heb ik een jardine papegaai van 8 jaar, een meyer pop van 4 jaar en een meyer man van bijna 3 jaar.
Het gaat om de meyer pop.
Toen ze voor het eerst broeds werd, plukte ze haar buik en rug kaal. Toen de broedsheid over was liet ze alle veren weer groeien. Toen ze wederom broeds werd ging het precies hetzelfde en na de broedsheid groeiden de veren weer keurig aan.
Nu een halfjaar geleden werd ze weer broeds en ging ze weer plukken ............... en ze doet het nog steeds. Bovendien viel ze af en beet ze een gaatje in haar buik

Ook probeert ze af en toe de veren van haar partner te plukken wat weer een woedende reactie van haar mannetje oplevert.
Ze paren niet. Wat ze wel doen: voedsel voor elkaar opgeven, elkaar poetsen, baltsen en als de man dan op wil stappen, wil zij dat niet.
Ik ben met haar naar een vogelarts geweest, zij is onderzocht, haar poepje is onderzocht, allemaal in orde. De vogelarts zei dat ze blijft hangen in haar broedse gedrag.
Om die reden hadden we haar in een andere kamer gezet om los te komen van haar man. Ze riepen en riepen naar elkaar, ze viel nog meer af en at slecht.
Toen is ze gaan uit logeren bij een vriendin van mij. Daar zit ze nu nog (bijna 14 dagen) en het gaat uitstekend met haar. Haar blote velletje wordt weer bedenkt met dons en pennetjes, geen gaatje meer in haar buik bijten.
Maar straks komt ze weer hierheen en ik ben bang dat het van vorenafaan weer zal gaan beginnen.
Wat moet ik toch doen om dit voor te zijn.

Ik reageer totaal niet op haar als ze plukt, knipper niet eens met mijn ogen, ga door met wat ik doe.

Tips zijn uiteraard welkom, Nel