Ach met die kleine van jou was het idd snel afgelopen, echt sneu hoor
Brengt wel een beetje leven in de brouwerij met die lange verhalen van mij...

Vanmorgen zat hij er nog hoor

En nu nog!!
Ik heb Karel Schot van de opvang vanmorgen gelijk gebeld, en terwijl de telefoon over ging zag ik ineens een kauw die hem aan het voeren was

Het is volgens hun wel een jong, die net iets te vroeg is uitgevlogen. En waarschijnlijk toch een lichte kneuzing heeft. Ik denk persoonlijk in zijn pootje omdat hij een beetje hinkt met lopen.
Ik mag beslist niet voeren, en vooral niet uit een bakje omdat het ziektes kan verspreiden en vooral omdat het jong het zelf moet doen. En de ouders.
Wanneer wij gaan helpen zal hij het straks nooit redden als hij gaat vliegen. (dan maken wij de diertjes afhankelijk van ons).
Ze zei sowieso dat als je een buitenvolière hebt nooit in de zomer maanden moet voeren in de tuin voor eventuele ziektes voor je eigen vogels

Zo sneu, dat vind ik juist zo leuk, al die wilde vogels in mijn tuin.
Wel heb ik een bakje water laten staan hoor, hij zal toch moeten drinken.
Maar in ieder geval moet ik zo weinig mogelijk in de tuin komen anders blijven de ouders weg.
En dat merkte ik vandaag wel hoor, ze kwamen steeds aanvliegen om te voeren.
Nu loopt hij zelf een beetje rond in de tuin te zoeken naar wormen.
De ouders zijn absoluut in de buurt, in mijn boom of aan de overkant op het dak! En hier op het dak natuurlijk.
Als het te lang gaat duren wil ik hem wel wegbrengen, ik kan natuurlijk niet mijn honden uit de tuin houden voor die kauw.
Is ook zielig voor ze. Het is een beetje dubbel allemaal.
O en trouwens volgens hun hoef je niet te vrezen voor katten, omdat de ouders van de kauwen de katten schijnen aan te vallen wanneer ze in de buurt van het jong komen. Weer een zorg minder.
Nu maar hopen dat hij snel zal gaan vliegen!