Auteur Topic: last van de warmte?  (gelezen 2172 keer)

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Stimpy, Druif,
last van de warmte?
« Gepost op: juli 08, 2010, 21:08:10 pm »
hebben jullie vogels last van de warmte?

ik kwam vandaag thuis en zag in de kooi waar 2 Pyrrhura's inzitten
(wel bij het raam niet ervoor, en lamellen half dicht dus niet in de zon)

dat de man in het blok zat, die heb ik nu 2 maanden en zat bij de vorige eigenaar in de schuur, en daarvoor?
ik vertrouwde dit niet, eruit gehaald en hij voelde heel warm aan, dus meteen gesproeid met vers water, en hij poepte niet echt water, maar was wel wateriger dan anders.
maar nu zag ik ook dat ze aardig wat van hun appeltje hadden gegeten dus dat kon ermee te maken hebben.
hij ging na het sproeien wel zaadjes eten, en daarna weer het blok in ???

weer eruit gehaald, iets meer gesproeid, en de ventilator erop gezet en nu is hij weer kwiek :a036:
de andere heeft er geheel geen last van.

en Pyrrhura's zijn badderaartjes, maar aan het water te zien hebben ze geen van alle (dus ook niet in de andere kooi) gedoucht :angry: :angry:

komt dit bekend voor bij iemand? want ze douchen altijd, maar met deze hitte dus niet? :CENS :(

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
Re: last van de warmte?
« Reactie #1 Gepost op: juli 08, 2010, 22:09:25 pm »
Mijn ervaring is dat de meeste vogels bij hitte niet of pas later in de middag/avond gaan badderen. Wil ik ze overdag met de plantespuit te lijf springen ze alle kanten op om het water te ontwijken, zowel kanarie als valkparkiet  :)

jeannette

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #2 Gepost op: juli 08, 2010, 22:19:23 pm »
hhmm

lekker irritant eigenwijs dus :(
maar omdat hij en in het blok zat, waar het nog warmer is :hot:
en nu gelukkig weer kwiek is, maar wel na de handelingen van het sprayen enzo.
zijn poepies heb ik niet meer kunnen traceren verder.

ik doe nu de lamellen maar helemaal dicht, want morgen word het nog warmer, en misschien dat hij er gevoeliger voor is?
maar meestal als ze in een schuur zitten zou je denken dat het daar nog warmer is dan in een betonnen huis :CENS

maar zoals ik al zei, ik heb hem pas 2 maanden, misschien mankeer hij wel iets, hij is nu 4 jaar, en weet niet of hij ooit iets heeft gehad natuurlijk.

ik hou het zeker in de gaten, en hou graag jullie ervaringen bij ;)

Busdriver1986

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 09, 2010, 11:19:07 am »
las een tijdje terug ergens dat vogels een lichaamstempratuur van 42 graden hebben. als dit te warm word gaan ze zitten hijgen en gaat hun hartslag omhoog om de tempratuur omlaag te krijgen.
mojo gaat bij mij ook wel in de kokosnoot zitten als het warm is. schijnbaar toch koeler daarbinnen.

hij heeft hier alleen vorige week met die 35 graden even zitten hijgen op de stok verder houd die het hier goed uit

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #4 Gepost op: juli 09, 2010, 18:37:21 pm »
oké.
de warmte meter die wel bij het raam met zon staat gaf 27 graden aan, en het viel me juist ook op dat je het hartje juist niet zo snel klopte...
maar ondanks dat hij gisteren weer kwiek was, sprinte ik vanmorgen toch voor de zekerheid even naar de kooi hoe het ging :hot:
en helemaal niets aan de hand gelukkig, en nu net thuis, en alles is gelukkig nog steeds goed, ook de ontlasting.
maar was wel even schrikken, zeker omdat ik het nog neit eerder mee heb gemaakt ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #5 Gepost op: juli 11, 2010, 22:51:28 pm »
hier zitten ze ook t ehijgen en als we thuis zijn willen ze steeds buiten  :seestars: waar het heet is ,maar halen we ze regelamtig binnen

op de camping kan ik ze niet binnenhalen,daar is het nog heter , maar probeer ik ze zo laag te zetten, ook al klimmen ze als ze kans krijgen weer de hoogte in
sproeien willen ze niet echt als het zo warm is en meestal wacht ik om dit te doen tot we wat schaduw krijgen van de caravan voor ons en zet ik ze daar en dan genieten ze wel van de sproeibeurt

gisteren was het heel heet voor de gaaien ginden ,we hadden echt 38 gr in het dal en geen spiertje wind  :seestars:

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #6 Gepost op: juli 12, 2010, 10:49:25 am »
ik hoorde bij de dierenwinkel dat ze al meerdere verhalen hadden gehoord van overleden vogels en knaagdieren, ook die binnen zaten :cry:
« Laatst bewerkt op: juli 12, 2010, 19:37:35 pm door Speggel »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: juli 12, 2010, 19:12:57 pm »
Knaagdieren kunnen veel slechter tegen de hitte volgens mij. Bij mij eens twee cavia's overleden (was zelf op vakantie)..

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #8 Gepost op: juli 12, 2010, 19:39:22 pm »
ik was 1 woord vergeten "vogels"
meteen aangepast ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #9 Gepost op: juli 12, 2010, 19:43:48 pm »
vorige zaterdag was het echt heel erg, zelfs men bezoekers konden de oogjes niet openhouden van de warmte
en s'avonds waren ze zoo moe