Auteur Topic: muggen  (gelezen 2767 keer)

gerda.v.dmeiden

• Gast
muggen
« Gepost op: juli 19, 2010, 19:02:38 pm »
ik wide vragen nu heb ik gehoord dat als een papegaai door een mug wordt gestoken  hij daar aan dood kan gaan heeft iemand daar wel eens van gehoord of dat waar is en zo ja wat moet ik daar dan aan doen chico

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • los pajaros
Re: muggen
« Reactie #1 Gepost op: juli 19, 2010, 19:15:56 pm »
Eerlijk gezecht heb ik hier nog nooit van gehoord .  :CENS
In het wild leven ze op waterrijke gebieden waar het automatisch ook stikt van de muggen .
Ik heb op de Amazone een hoop gaaien gezien.
Dan moeten er ook een hoop slachtoffers vallen . Ik denk dat het wel meevalt . ;)

vrgr Bert

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: juli 19, 2010, 19:21:06 pm »
Ja, het klopt dat je de muggen moet weren bij je vogels vandaan. Er zijn al zat kanaries aan muggenprikken dood gegaan.
Ook voor papegaaien waarschuwde mijn vogelarts me. Ik had een aquarium in de vogelkamer staan en daardoor muggen.
Zij waarschuwde me dat als een mug in de poten prikt van een geringde vogel (en dat is de meest gangbare prikplek omdat een mug niet bij bloed kan door de veren heen) kan dit gevaarlijk zijn. Het kan zijn pootje kosten omdat het gaat zwellen en de doorbloeding door de ring stagneert.

Of grote papegaaien er dood aan gaan weet ik niet, kanaries wel in ieder geval.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: juli 19, 2010, 21:04:40 pm »
Het zou best kunnen,maar heb het gevoel dat gaaien misschien niet erg aantrekkelijk ruiken voor muggen, die pakken liever een mals mensenhuidje denk ik?

arnootje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 20, 2010, 17:32:13 pm »
Ik weet dat muggen ook dragers kunnen zijn van verschillende voor vogels besmettelijke ziektes. Bijvoorbeeld chlamydia is er zo 1. Dus beter proberen te weren bij je vogels.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: juli 20, 2010, 22:52:48 pm »
Ik weer ze so wie so.. ben er zelf ook geen fan van  :(

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #6 Gepost op: juli 22, 2010, 19:22:09 pm »
Lastig weren in een buiten volière :CENS, woon aan het water dus muggen zat, nog niets gemerkt bij de vogels.

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #7 Gepost op: juli 22, 2010, 20:30:40 pm »
Denk dat dat hier ook wel meeval wij hebben een flinke vijver en die ligt naast de voliére, als ik na 2000 buiten kom wordt ik lek gestoken  maar de vogels vliegen en klimmen gewoon door.
In warme landen is dit veel gevaarlijker in Curasao zijn die muggen er wel virig jaar heb een kweker daar zijn gehele bestand eraan verloren.  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: juli 23, 2010, 13:10:10 pm »
Buiten is het inderdaad helemaal onmogelijk om muggen buiten te houden.. Zal inderdaad wel wat meevallen! ;)