Auteur Topic: Zoektocht naar geschikte parkieten  (gelezen 12487 keer)

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vraagje diverse prijzen parkieten
« Reactie #15 Gepost op: augustus 28, 2010, 09:21:21 am »
Mooie catha's!  :a036: De lichtblauwe heeft wel wat weg van een forpusje vind ik ;)
En wat stom dat die kweker alleen kweekkooien heeft! Kunnen ze nooit eens lekker lang vliegen, spelen enz :cry:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #16 Gepost op: augustus 28, 2010, 13:24:10 pm »
Mooie vogeltjes hoor  :hart:

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #17 Gepost op: augustus 29, 2010, 07:37:15 am »
Mooie catha's!  :a036: De lichtblauwe heeft wel wat weg van een forpusje vind ik ;)
En wat stom dat die kweker alleen kweekkooien heeft! Kunnen ze nooit eens lekker lang vliegen, spelen enz :cry:
ja wat ik geleerd heb van kwekers is dat de vogel geen geschikte ruimte nodig heeft,zolang het maar opbrengt.Maar dat neemt niet weg dat ze anders niet goed verzorgt worden,alles was daar netjes en de kooien worden vast dagelijks gereinigd,mag wel als je je kapitaal wilt onderhouden.

Ja die lichtblauwe is een popje en de kleinste van de 4 , Die beesten doen echt alles op hun gemak,behalve wegfladderen omdat ze de hond zien lopen  ;D,nu zit de groene op de uitkijk terwijl de andere 3 eten,ze staan even in huis zodat ik ze kan observeren.Zo kan ik ook uitmaken wanneer er een probleem in en wanneer niet,ik hoor dat zo aan mijn aga's nu nog catharina's leren  :) . Mijn vriend is er dol op ,hij wil alleen maar een catharina in huis omdat deze zich bijna niet laten horen in tegenstelling tot sloeber.Vind het echt coole beesten  :thumsup:

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #18 Gepost op: augustus 29, 2010, 10:59:19 am »
ja wat ik geleerd heb van kwekers is dat de vogel geen geschikte ruimte nodig heeft,zolang het maar opbrengt.Maar dat neemt niet weg dat ze anders niet goed verzorgt worden,alles was daar netjes en de kooien worden vast dagelijks gereinigd,mag wel als je je kapitaal wilt onderhouden.

Het is je blijkbaar meer om het geld te doen dan om de vogels  ???

Het is vergelijkbaar met 10.000-den kippen in een kleine ruimte voor de eierproductie  :(

Dieren hebben wel degelijk ruimte nodig.

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #19 Gepost op: augustus 29, 2010, 11:31:45 am »
Helemaal met pascal eens!

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #20 Gepost op: augustus 29, 2010, 11:37:14 am »
Eigenlijk is een ruimte zelfs nooit groot genoeg ...
Dat is JUIST wat mij stoort bij sommige kwekers, de ruimte,
en ze moeten zoveel mogelijk jongen groot brengen, de rest telt niet  :(

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #21 Gepost op: augustus 29, 2010, 11:43:03 am »
Ik vind ook dat ze naast kweekkooien wel een vlucht moeten hebben waar ze buiten het broedseizoen om hun vleugels kunnen strekken en op zijn minst de jongen die ze voor volgend jaar gaan houden, in doen.

Deze week heb ik nog 3 grasjes gekocht bij een kweker (Fifi was overleden, was ook al iets van 7jr ofzo, 2jr bij mij en ik dacht 5jr bij mn nicht) Bij het loslaten in de voliere merkte je gelijk dat ze het vliegen niet gewend waren. Dit waren vogels die hij na een bepaald moment doorverkoopt aan iemand met een winkel. De rest, als die niet aan het broeden was, had hij wel in mooie ruime vluchten zitten. Vond het wel jammer van het slechte vliegen, maar na een dag deden ze al helemaal met de rest mee gelukkig.

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #22 Gepost op: augustus 29, 2010, 11:47:58 am »
Het is je blijkbaar meer om het geld te doen dan om de vogels  ???

Het is vergelijkbaar met 10.000-den kippen in een kleine ruimte voor de eierproductie  :(

Dieren hebben wel degelijk ruimte nodig.
ik zou dit zo niet doen,ik heb er het hart niet voor om massa's te kweken en dan weg te doen  ;)
 ,dit is wat sommige kwekers mij als indruk geven.

ik investeer nu in een betere huisvesting voor mijn vogels,niet met het oog om veel te kweken.Dus het geld wat ik er nu insteek haal ik er nooit uit,dus is het mij niet om het geld te doen.Wel wil ik niet teveel geven voor vogels omdat hun ouders toevallig kampioen zijn geweest op tentoonstellingen  :) omdat dat bij mij toch niet telt , ik wil een leuke tuin met leuke vogels  ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #23 Gepost op: augustus 29, 2010, 12:08:42 pm »
Ik denk niet dat Pascal bedoelt dat jij ze zo huisvest, maar dat je ze wel bij
een kweker haalt die zo met zijn vogels omgaat. Zo hou je deze manier van
vogels houden in stand.

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #24 Gepost op: augustus 29, 2010, 14:27:47 pm »
ja weet ik,maar de catharina's zijn niet van hem,dus ik weet niet hoe ze gehuisvest waren ,hoedanook zullen ze het goed krijgen  :)

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #25 Gepost op: september 03, 2010, 18:33:57 pm »
Ik ga morgen naar 2 catharinapoppen kijken,de vrouw die ze gekocht heeft als 100% koppel is erop gelegd,blijkbaar 2 poppen gekocht want ik weet niet of 1 catharina 12 eieren kan leggen  :) .
De prijs voor de catharina's die ik heb betaald bedraagt gemiddeld 20€ ,deze kosten ook 20€ ,eigenlijk vind ik dat de prijs overal een beetje omhoog kan,weet je het is net of je een hamster of een rat koopt voor 3-5€ , om maar een eigenaardig voorbeeld te geven  ;D , hoedanook dit zijn hun foto's

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #26 Gepost op: september 11, 2010, 09:37:18 am »

Ja die lichtblauwe is een popje en de kleinste van de 4 , Die beesten doen echt alles op hun gemak,behalve wegfladderen omdat ze de hond zien lopen  ;D,nu zit de groene op de uitkijk terwijl de andere 3 eten,ze staan even in huis zodat ik ze kan observeren.Zo kan ik ook uitmaken wanneer er een probleem in en wanneer niet,ik hoor dat zo aan mijn aga's nu nog catharina's leren  :) . Mijn vriend is er dol op ,hij wil alleen maar een catharina in huis omdat deze zich bijna niet laten horen in tegenstelling tot sloeber.Vind het echt coole beesten  :thumsup:

Ze zijn ook super leuk :hart: Ik heb dit jaar een nestje gehad, geweldig om die kleintjes op te zien groeien! En ook zó anders als grasjes of valkjes :thumsup: Het zijn idd hele leuke vogeltjes, en lekker sociaal qua andere soorten :thumsup: :thumsup: :thumsup:

Natuurlijk kan ie er dan nog wel goed voor zorgen maar toch, denk dat een vogel heel gelukkig zou zijn om een keertje lekker in een voliere te kunnen vliegen, spelen enz ;)

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #27 Gepost op: september 11, 2010, 09:40:26 am »
Ik ga morgen naar 2 catharinapoppen kijken,de vrouw die ze gekocht heeft als 100% koppel is erop gelegd,blijkbaar 2 poppen gekocht want ik weet niet of 1 catharina 12 eieren kan leggen  :) .
De prijs voor de catharina's die ik heb betaald bedraagt gemiddeld 20€ ,deze kosten ook 20€ ,eigenlijk vind ik dat de prijs overal een beetje omhoog kan,weet je het is net of je een hamster of een rat koopt voor 3-5€ , om maar een eigenaardig voorbeeld te geven  ;D , hoedanook dit zijn hun foto's

En, heb je ze?? En het geslacht kun je vrij goed zien, wel bij groen en blauw iig ;) En al helemaal al heb je vergelijk 'materiaal' :thumsup:

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #28 Gepost op: september 11, 2010, 18:16:23 pm »
ze waren in hun wasbak beland en kon het niet zo goed zien,en ben nochthans zeker dat het een koppel is.Ben wel blij dat ik ze daar weggehaald heb dat kan ik alvast zeggen  ;) , ze waren ook niet zelfgefokt maar wel bedoeld om mee te kweken

maar kan een popje 12 eieren leggen?misschien moet ik ze straks maar nog eens bekijken en foto laten nemen van hun staart.

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #29 Gepost op: september 11, 2010, 20:05:46 pm »
wat denken jullie?man of pop?
1.

2.

ik denk pop en man