Auteur Topic: Zoektocht naar geschikte parkieten  (gelezen 12551 keer)

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
Re: Zoektocht naar geschikte parkieten
« Reactie #60 Gepost op: oktober 16, 2010, 08:35:50 am »
Heb ff titel aangepast  :)

vannamiddag gaan we achter mijn andere 2 gereserveerde vogels ,maar moet ze wel nog in huis zien te krijgen,want me vriend wil ze buiten zetten in het gemetseld kot,maar er ligt daar hout en er zitten daar muizen,dus geen goed plan  :angry: , ik heb hier een perfect plaatsje voor ze in huis  tongue2

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #61 Gepost op: oktober 16, 2010, 09:36:54 am »
Haha ;D ;D Héél lief kijken :hart: dan mag het wel hoop ik :)
Succes met ophalen! :thumsup:

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #62 Gepost op: oktober 16, 2010, 17:13:10 pm »
 :) Dan heb je het maar zo,kom je daar toe en moet je beslissen op welke créme je hokt,het brede of het fijne hoofdje voor een popje te hebben en de lutino zou een man moeten zijn,maar ik laat ze sexen zodat ik dat zeker weet.Dan denk je zo....eigenlijk heb ik nog meer plaats in de kooi dan voor deze 2 en dan denk je oooh dat kleurtje hebbik ook nog niet en dat ook nog niet en dan denk je tja hoeveel geld hebbik mee  :) . OW genoeg om nog 2 uit te kiezen tja dan kies ik er nog een olijfgroene uit en mijn vriend de mauve  tongue2 . Die van de vorige foto was al gereserveerd is een popje en de volle zus van de mauve dacht ik. :hart: maar dat kleuurtje... nu ja ,ik heb foto's ze zijn 2,5 maand oud en nog niet zo stevig als een volwassen catharina en het belangrijkste is nu,dat ik ze in huis kunnen zetten hebben,maar daar niet zullen blijven staan maar naar een lichtere ruimte gaan in huis als deze geschilderd is  :-[
Il Casa Di Catharina

Geeltje

Crèmeke

Olijfje

Moof

Ik heb ook afgesproken met de kweker,dat als ik kweek hem altijd mag contacteren om jongen te ruilen,zo ook om andere kleuren te verwerven ennieuw bloed te hebben  :thumsup:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #63 Gepost op: oktober 16, 2010, 18:17:31 pm »
Dat ziet er heel netjes uit hoor  :thumsup:

Ik zou alleen de plastic zitstokken vervangen door houten stokken ;)

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #64 Gepost op: oktober 16, 2010, 18:23:34 pm »
Dank je,ja dat zijn die stokken van bij die kooi,ik denk dat ik me ventje eens ga vragen om een paar stokken te zagen,ik heb nog lange stukken van de voiliere

Offline ka1987

• Net zelfstandig
« Reactie #65 Gepost op: oktober 17, 2010, 09:55:42 am »
Magk je ook nog een tip geven..

Dat katoenen uiteinde afknippen.. daar gaan ze aan peuteren en krijgen ze dat binnen is dat gevaarlijk..en met die nageltjes van hun zullen ze er ook in blijven hangen..
ten tweede.. kronkel(paastakken)wilg.. lekker wat voller.. catha's zijn DOL op klimmen en klauteren.. verschillende dikte's voor de nageltjes en bijkomend voordeeltje ze kunnen lekker knagen.. de 1 vind dat fijn de ander niet...

veel takken om te klimmen  is een must met die cathatjes.. vliegen doen ze niet graag...

Ze vinden het ook heerlijk om ergens in te kruipen dus een slaapzakje of wat dan ook.. vinden ze ook :thumsup:

als jij het lekker volhangt zal je ook zien dat het echt een schouwspel word om te zien.. de 1 hangt op zn kop.. de ander klimt de ander knaagt en zo zijn ze de hele dag bezig.. :) is prachtig om te zien...
zijn leuke beestjes kheb er 6 in de voliere buiten... :)

:hart:

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #66 Gepost op: oktober 17, 2010, 10:08:39 am »
Dank je  ;)

ik heb ze natuurlijk nog maar van gisteren en uiteindelijk gaan ze in de lente naar buiten in de voiliere bij de andere 7 die er al zitten.Ze mogen nu niet meer buiten,wegens te jong.

Er komen dus nog takken bij enne houten stokken.De kweker heeft gevraagd om ze elke dag een stukje appel te geven en trosgierst te voorzien,ja deze heeft een hart voor zijn diertjes.Nu ff denken waar ik die takken ga halen  :-[

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #67 Gepost op: oktober 17, 2010, 12:20:25 pm »
leuk hoor zo'n grote kooi met catha's  :dance:

Offline Henk

• Net geringd
  • Geslacht: Man
« Reactie #68 Gepost op: oktober 18, 2010, 00:23:40 am »
Hele mooie vogeltjes  :hart: een mauve wil ik ook nog zo graag  :-[

Elien

• Gast
« Reactie #69 Gepost op: oktober 18, 2010, 12:52:06 pm »
Hele mooie vogeltjes, zou er graag ook enkele willen...maar dat laten mijn ouders niet toe  :-[.
Schitterende kooi trouwens  ;)

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #70 Gepost op: oktober 18, 2010, 15:58:46 pm »
Wow, ze zijn mooi! Heel apparte kleurtjes :thumsup: Ik moet helaas ook eens stoppen met familieuitbreiding buiten ;D

Ik had ook eerst een katoenen boing in de voliere hangen, daardoor is mijn grasje 1 nagel en 2,5 teentjes kwijt geraakt :cry: Nu heb ik alleen nog maar katoen en sisal..

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #71 Gepost op: oktober 18, 2010, 17:31:03 pm »
Magk je ook nog een tip geven..
Dat katoenen uiteinde afknippen..

hier ook gedaan, lucky bleef er in vast zitten!

nog een tip, hoogtste stok iets naar beneden, ze zitten nu volgens mij boven je ooghoogte, en je moet ze altijd de baas blijven als je staat toch?
(dat jij oger bent als dat zij kunnen zitten in rangorde)
en idd plastic er uit, hout er in!

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #72 Gepost op: november 06, 2010, 10:18:45 am »
zou het kwaad kunnen om ze eens een dagje tussen de andere catharina's te zetten?of buiten te zetten uit de tocht en regen enz...

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #73 Gepost op: november 06, 2010, 17:47:46 pm »
Ze helemaal bij de catha's doen? Zou ik niet doen, je moet ze eerst vangen vanuit de kooi.. dan in de voliere.. dan weer vangen en weer in de kooi.. Lijkt mij erg veel onnodige stres. Of bedoel je gewoon de kooi erbij zetten?
Het is nu wel al te koud om ze buiten te laten hoor ;)

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #74 Gepost op: november 06, 2010, 17:58:06 pm »
ik kan ze ook naast de voiliere uit de wind zetten,denk dat dit ook niet echt kwaad kan,maar dan wel terug binnen zetten .Morgenavond staan ze terug in huis :-[ ,nu staan ze even in de garage