Auteur Topic: jeej morgen voor een koppel Catha's kijken  (gelezen 4883 keer)

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
Re: jeej morgen voor een koppel Catha's kijken
« Reactie #15 Gepost op: september 02, 2010, 09:47:47 am »
de minder forse is een lichtblauwe meer naar grijze kant.

denk dat ze in de groei is,want ze lijkt al wat dikker dan vorige week.Het zijn nog jonge vogels 5-6 maanden oud  ;)

Offline ka1987

• Net zelfstandig
« Reactie #16 Gepost op: september 02, 2010, 10:03:54 am »
over de grootte en breedtje..

Vogels die gekweekrt zijn in een kweekkooi en daar altijd inzitten,zijn ook meestal een stukje kleiner.
zal met beweging te maken hebben  :CENS

Maarre ze zijn doodsbang... gelukkig staan ze op een plekje waar je niet veel loopt..
ik laat ze maar een beetje doen..wel zijn ze continu samen echt lief :hart:

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #17 Gepost op: september 02, 2010, 10:10:28 am »
oei,ik hoop dat ze toch nog bijdraaien. ;)

hier geen beweging als we voorbij lopen,heb hen op de drukste plek in huis gezet.Staart gaat open maar geen gefladder door de kooi.
Dus ze zijn al mensen gewend,ik weet niet hoe hun fokker hen hield.Heb ze viavia gekocht.

Offline ka1987

• Net zelfstandig
« Reactie #18 Gepost op: september 02, 2010, 10:22:30 am »
Ach ze draaien wel bij beetje tijd geven,ze hoeven niet tam te worden..
Ik heb ze bij een jongen gekocht (woont op zo'n zorgboerderij) zijn huiskamer had hij stuk of 5 kweekooien staan met duifjes,grasjes en mijn Catha's..
Hele aardige jongen hoor Maar zo zou ik mijn vogeltjes niet huisvesten.. :-[

Ik weet niet waar ze vandaan komen.. maar maakt me niet uit..
maja Nageltjes zijn niet te lang,poeperd is schoon,ogen schoon tja ze zien er heel netjes uit..

OEHH ze drinken en eten zie ik nu YEEY..

Maar ik ben er van overtuigd dat ze wel rustiger worden hoor,als ik ook gewoon rustig doe.. maja gisteren zijn de eerst gepakt.. daarna in een kleine kooi en weer gepakt das best stressvol heh...

en volgens mij is mn sd ingang naar de knoppen dus zal ik mn oude adapter weer eens op moeten zoeken  :cry:

groetjes!

Offline ka1987

• Net zelfstandig
« Reactie #19 Gepost op: september 02, 2010, 10:39:42 am »
 :hart:

ze zitten elkaar uitvoerig te poetsen,zo lief..
tjonge jonge ik lijk wel weer alsof het mn 1e vogeltjes zijn ;D

vanmiddag ga ik een broedblokje zoeken in de schuur :-[ zal ik effe moeten graven  ;D
want die moet ik ook aanpassen ivm dat hij nu tegen de kooi bevestigd moet worden ipv met zn achterkant tegen de muur..

hun gedrag geeft echt aan dat ze "broeds"zijn.. tis echt klef en Co.. tis dat ik zeker weet dat ze niet aan elkaar gelijmt zijn maar anders.............. :thumsup:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #20 Gepost op: september 02, 2010, 11:22:20 am »
           :)  :)
Gezellig stel, ik lees het al  :thumsup:

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #21 Gepost op: september 02, 2010, 13:08:43 pm »

hun gedrag geeft echt aan dat ze "broeds"zijn.. tis echt klef en Co.. tis dat ik zeker weet dat ze niet aan elkaar gelijmt zijn maar anders.............. :thumsup:

Niet te veel van verwachten ;) Zo zijn ze gewoon. Zie ik mij bij ook, maar hebben met het broedblok vorig jaar niks gedaan dan alleen wat spelen en rommelen.

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #22 Gepost op: september 02, 2010, 16:51:13 pm »
Leuk dat ze zo klef zijn! :hart: Mijn catharina'tjes, heb ik in maart gekocht. Eind mei gingen de blokken er hier in en zat nog te dubben of ik ook een blok voor de catha's op zou hangen, toch maar wel gedaan, waren toch al van 2007 dus 3 jaar oud, en ja hoor, na een paar weken niks doen, daarna heel vaak in het nestblok kijken, lagen er dan eindelijk 5 mooie witte eitjes :thumsup: En na een paar weekjes broeden, was dit het gevolg...

Vind ik toch wel heel snel al, ik had ze nog maar een paar maandjes en meteen al baby's! Ik weet ook niet of dit de eerste keer was voor ze, maar ikke ben trots hoor, en de 3 nieuwe baasjes ook :)

Offline ka1987

• Net zelfstandig
« Reactie #23 Gepost op: september 02, 2010, 19:48:37 pm »
Ik weet dat Catha's alles samen doen.. teminste die 5 musketierd buiten doen ook alles tegelijk.. maar je ziet wel verschil  :hart:

Je kan ook zien dat ze gewend zijn alleen zaadjes te eten.. maar zo werkt dat niet bij mij  :(
ik heb er een stukkie sla ingehangen en daar durven ze nu na een klein uurtje in te bijten  :thumsup:
en ik heb voor Bono (mn papegaai) zown gourmet mix.. dat is allerlei groente en dat moet je even laten wellen in warm water.. daar had ik Juvenille doorheen gedaan en jahoor na 10 minuten dood stil zitten (want ja er ZOU ook een bloeddorstig monster uit kunnen komen)
gingen ze er van eten... Hmmm das lekkel..  ;D

Gaat de goede kant op  :thumsup:

Ook zijn ze vanmiddag in de kooi naar buiten geweest... zo ze gingen helemaal los joh.. kwetteren en piepen  :hart:
nu is er 1 de sla aant verkennen  :)

Offline ka1987

• Net zelfstandig
« Reactie #24 Gepost op: september 06, 2010, 19:17:19 pm »
Jammer maar helaas...

Ik had even met 1 ding geen rekening gehouden... :-[ Ze reageren op soort genoten..
en niet zomaar een beetje.. nee ze gillen alles bij elkaar  :( (zodra ik de achterdeur open doe,en dat is nogal vaak gillen ze ALLES bij elkaar en echt SNOEIHARD..  :cry:

Dus we zijn hard aant denken om ze naar buiten te doen..Bij de andere..want weg doen vind ik ook weer zo sneu..dusja..

Jammer maar helaas.. maar hier hadik geen rekening mee gehouden *Stom!* is natuurlijk heel logisch heh dat ze op elkaar reageren....

dusja.,,,

Verder gaat het wel heel goed met ze.. ze zijn heel lief voor elkaar.

groetjes!

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #25 Gepost op: september 09, 2010, 20:06:43 pm »
Jammer maar helaas...

Ik had even met 1 ding geen rekening gehouden... :-[ Ze reageren op soort genoten..
en niet zomaar een beetje.. nee ze gillen alles bij elkaar  :( (zodra ik de achterdeur open doe,en dat is nogal vaak gillen ze ALLES bij elkaar en echt SNOEIHARD..  :cry:

Dus we zijn hard aant denken om ze naar buiten te doen..Bij de andere..want weg doen vind ik ook weer zo sneu..dusja..

Jammer maar helaas.. maar hier hadik geen rekening mee gehouden *Stom!* is natuurlijk heel logisch heh dat ze op elkaar reageren....

dusja.,,,

Verder gaat het wel heel goed met ze.. ze zijn heel lief voor elkaar.

groetjes!

Hoelang heb je ze nu? Ik heb 2 valkenjongen van mezelf ook binnenzitten, in het begin schreeuwden ze alles bij elkaar maar oordopjes hielpen gelukkig erg goed ;D Nu zitten ze al weer iets van 2 maanden binnen en ze reageren echt bijna niet meer op elkaar. Zelfde verhaal met een vriendin van me, die heeft pas een catharina jong van me overgenomen, die zit beneden nu om tam te maken, boven zitten haar 2 grasjes en 1 catha die ze al had. Eerst hebben ze elkaar erg vaak geroepen, nu reageren ze bijna niet meer op elkaar, alleen al staan ze naast elkaar haha ;D

Kunnen ze met dit weer wel meteen van binnen naar buiten? Of houd je ze dan in het binnenhok?? :CENS

Offline Daisy

• Net geringd
« Reactie #26 Gepost op: september 09, 2010, 20:17:05 pm »
je hebt ze nog maar een weekje, ik zou het ff op zn beloop laten en ze gewoon ff aan alles laten wennen, tuurlijk schreeuwen ze de boel nu bij elkaar.
Ze horen soortgenootjes en andere vogeltjes+ ze zitten in een totaal nieuwe situatie wat ze helemaal niet kenne, mettertijd zullen ze echt niet zoveel meer schreeuwen ;)
Gun ze gewoon ff de tijd om te wennen en dan komt het helemaal goed

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • los pajaros
« Reactie #27 Gepost op: september 09, 2010, 22:40:25 pm »

Ben ik helemaal mee eens .
  Gun ze ffe de tyd  ;)  Komt vanzelf
  vrgr Bert

Offline Daisy

• Net geringd
« Reactie #28 Gepost op: september 19, 2010, 11:06:16 am »
hoe gaat het nu met de catharina's?? heb je ze nog binnen?

Offline ka1987

• Net zelfstandig
« Reactie #29 Gepost op: september 19, 2010, 17:46:50 pm »
hoi,sorry vergeten hier te melden :-[
Nee de Cathatjes zijn bij mn vader gaan wonen in een giga voliere..
en ze hebben het enorm naar hun zin gelukkig!
jammer voor mij maar voor hun ist beter.. of binnen in een kooi.. of een voliere van 3,5 meter lang x 2,5 m breed... tja..

Dusja,ik hou ze in de gaten en volgend jaar mogen ze proberen baby's te krijgen.

Groetjes!