Auteur Topic: vorm/maat buitenvoliere  (gelezen 1933 keer)

kempen

• Gast
vorm/maat buitenvoliere
« Gepost op: september 03, 2010, 10:48:59 am »
Hallo daar,
heb een vraagje over me evt. nieuwe buitenvoliere. Ik heb nu 10 grasparkieten, 2 chatarina's, 2 tortelduiven in een hok van ruim
3 bij 2 zitten, meeste is overdekt. Nu is het hok al behoorlijk oud en aan vernieuwing toe. :nailbiting:
Nu willen we dus een nieuwe voliere gaan plaatsen tegen een betonmuur aan. Deze voliere word dan 7 meter lang,
bijna 2 hoog en 1 meter breed, hierin komt een schuilhok van een meter en er is bijna 3 meter overdekt de rest open met een grote boom erin. Het lijkt me allemaal geweldig te worden.
Maar me (luxe) probleem is dat ik 1 meter breed zo smal vind, ik heb het idee dat ze dan zo heen en weer moeten vliegen!?! Ipv rond vliegen. Of is dit totaal geen probleem??!!  :)
Het word een houten frame voliere met een schuinaflopend dak. Heb offerte aangevraagd en ik wil gaan beslissen!?!? :dance:
Hoop wat te horen en vele groetjes.
Mip

kempen

• Gast
Re: vorm/maat buitenvoliere
« Reactie #1 Gepost op: september 03, 2010, 10:50:48 am »
Ben vergeten te melden dat de bouwer 1 meter aanhoud omdat hij daar meer mee kan, als ik 1.30 wil of zo dan betaal ik in verhouding meer omdat hij meer hout zal overhouden, en 2 meter is een beetje te veel voor in me tuin.... :(

Offline Betty

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
  • Jack & Jill
« Reactie #2 Gepost op: september 03, 2010, 11:03:59 am »
Hier vliegen ze ook gewoon heen en weer, soms vliegen ze over de zitstok en met een bochtje er onderdoor terug. En dat is toch een leuk afstandje  ;)

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • los pajaros
« Reactie #3 Gepost op: september 03, 2010, 14:16:57 pm »

Ik weet naruurlijk niet welke maat bouw materiaal de bouwer gebruikt maar mischien 1.50 m breed ?
 Mooie maat . 1 m lijkt inderdaad op deze lengte niet veel .
 Als hij 1 m aanhoud dan heeft hij bij 1.50 ook geen materiaal verlies lijkt mij  :CENS
  vrgr Bert

kempen

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 03, 2010, 18:31:13 pm »
 :-[
ja, daar heb ik ook aan zitten denken 1.50 mtr, maar dan moet de voliere korter ivm tuindingen en zo....en het lijkt ons mooier
om de hele muur te gebruiken........
Maar het gaat er mij dus om ; is 1 meter breed, smal ???? voor de parkieten???
Ik kom er niet uit. Als je naar volieres kijkt op internet zie je veel vluchten naast elkaar staan van 4 meter diep en 1 mtr. breed, maar
bij mij is het echt een gezelschapsvoliere....  ;)

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • los pajaros
« Reactie #5 Gepost op: september 03, 2010, 19:40:44 pm »
:-[
ja, daar heb ik ook aan zitten denken 1.50 mtr, maar dan moet de voliere korter ivm tuindingen en zo....en het lijkt ons mooier
om de hele muur te gebruiken........
Maar het gaat er mij dus om ; is 1 meter breed, smal ???? voor de parkieten???
Ik kom er niet uit. Als je naar volieres kijkt op internet zie je veel vluchten naast elkaar staan van 4 meter diep en 1 mtr. breed, maar
bij mij is het echt een gezelschapsvoliere....  ;)

Waarom de voliere korter moet als je 50 cm gaat verbreden ontgaat mij  eerlijk gezegd  :CENS
1 m diep is niet slecht , maar ga je grotere parkieten houden dan zou ik voor 1.50 gaan en natuurlijk ook hoeveel parkieten .
   vrgr Bert

kempen

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 03, 2010, 21:53:47 pm »
 :) ja sorry hoor ik leg het niet helemaal goed uit!!
als ik 1 meter aan houd past de voliere precies tussen de lengte van de tuin naar het huis toe.
Doe ik 'm 1.50 mtr dan past de voliere niet ivm een deur van het huis, vandaar dat hij dan korter moet en dat vinden we dan niet zo mooi.
Ik wil ga geen grote parkietsoorten houden, klein parkietachtigen....
 :thumsup:

Offline smie

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: september 03, 2010, 22:08:40 pm »
Kan je hem bij de deur en de tuin geen meter breed maken en ertussen 1.50m misschien is dat iets  ???, 1m is wel breed genoeg en met touwen erin krijg je ook leuke plaatjes  :thumsup: