Ik heb begin dit jaar, een ontzettend mooi, bont valken mannetje gekocht, genaamd Bo.
Ik weet helaas niets van z'n afkomst, maar vanaf het begin dat ik hem zag, was, en ben, ik helemaal verliefd op hem.
Tis alleen een beetje een valkje met een kronkeltje in z'n hersentjes

Natuurlijk mogen die ook leven, dat snap ik wel, maar toch........
Het begon met z'n baby's, Kuif, mijn tamme lutino, is zijn vrouwtje en ze zijn stapel op elkaar.
In mei kregen ze 5 baby'tjes die vooral Bo heeft uitgebroed, hij voedde ze ook met liefde op, een geweldige papa.. zou je zeggen..
Maar goed, na 2 weken begon hij de jongen te plukken, niet ontzettend, maar er kwamen ook blauwe plekken bij, bloed uitstortingen, wondjes enz.. Met 3 weken heb ik de baby's er toen uitgehaald, de oudste 2 na 2 weken pappen weer terug gezet omdat Bo ze zo graag wou opvoeden, voeren, hij bleef maar roepen! Gelukkig heeft ie die valkjes niets aangedaan en inmiddels zijn het mooie, grote, best tamme valkjes geworden waarvan 1 al een nieuw huisje heeft. Z'n andere dochter en zoon zitten hier in huis en nog een zoon zit in de voliere..
Goed, met de baby's plukken heb ik niet zo'n moeite, tuurlijk, super sneu voor die baby's, maar dan mogen hun gewoon niet meer broeden.
Nu komt het probleem

Hij plukt Kuif dus ook ontzettend.
Ze heeft een heel kaal achterhoofdje en ik heb dr al een tijdje appart gezet, toen kreeg ze weer veel veertjes maar ze wilden weer naar elkaar toe, bleven maar schreeuwen dus weer in de voliere gezet, week later weer een kaal hoofdje..
het is inmiddels best erg, van de week zat er zelfs een beetje bloed bij het oogje, denk dat hij dat ook gedaan heeft
Soms hoor ik nog een harde schreeuw, dan zijn ze samen aan het kroelen en heeft ie weer een veertje in z'n bekkie..
Ik vind het zó sneu voor Kuifje, maar weet ook echt niet wat ik moet doen... Kuif is super tam, die gaat zowieso niet weg(logies) Samen zijn ze ook super verliefd maar ik kan er niet tegen dat ie m'n lieve meisje zo veel pijn doet

Maar vind het ook weer erg moeilijk om Bo'tje weg te doen, hij is zo mooi en verder best een lieve vogel die ook een beetje kan praten enzo... Hij is dan wel niet tam, maar toch hoort ie er natuurlijk helemaal bij!!
Wat kan ik het beste doen?
Bo een nieuw huisje geven? Het zo laten?? Of Kuif dr hooffie helemaal laten aangroeien, terwijl Kuif(of Bo) appart zit en hopen dat ie dr dan met rust laat??