Auteur Topic: even voorstellen+hebben jullie iets geregeld voor je vogels bij eigen overlijden  (gelezen 2773 keer)

Offline ka1987

• Net zelfstandig
Re: even voorstellen+hebben jullie iets geregeld voor je vogels bij eigen overlijden
« Reactie #15 Gepost op: september 20, 2010, 10:00:33 am »
mag ik ook nog reageren op verschil natuurbroed/handopfok..
ik merk een verschil bij bono hij is natuurlijk natuurbroed (is pas tam geworde met 19 jaar )
het verschil is.. hij is een echte gaai..
en de 1 preekt daar voor en dat moet anders ben je slecht bezig (ja de discussie's over handopfok zijn er genoeg)
maar een handopfok (en ik denk dat die van Bons ook al een eindje "tam zijn hoor)(zijn in ieder geval mensen gewend)
zijn echte huisvogels.. en tis maar net wat je zelf wilt..

Dit is niet bedoeld om duscussie's aan te wakkeren.. tis meer dat ik het verschil Zeer zeker zie..
en ja tis maar net waar jij je lekker bij voelt!!

Succes!! tis zo leuk om je gaaitje dalijk op te mogen voeden :hart:

Offline Marian

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
Re: even voorstellen+hebben jullie iets geregeld voor je vogels bij eigen overlijden
« Reactie #16 Gepost op: september 20, 2010, 10:44:22 am »
Dat (van de moderne papegaai) is iets wat ik ook tegen kwam inderdaad, lijken me streng kwa uitkiezen nieuwe eigenaar, en dit is natuurlijk de bedoeling :)
ja ze zijn heel kieskeurig  :CENS maar dan weet ik wel zeker dat ze goed terecht komen  :thumsup:
maar ben 41jr dus voorlopig was ik van plan om nog ffe te blijven zeg maar  :)
mijn kids zijn al ouder 21,19,en bijna 16jr. dus het gaat wel goed komen  ;)

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #17 Gepost op: september 20, 2010, 16:03:11 pm »
Welkom :-*
Veel succes met het zoeken van een baby grijsje :thumsup:

Offline Sanne

• Eendags kuiken
« Reactie #18 Gepost op: september 20, 2010, 17:03:04 pm »
Hoi!

Wesly bedankt voor de tip, heb het boekje besteld!

Ik kwam nog de site tegen van lorreco en hoorde dat zij ook grijsjes hebben zitten, is dit een betrouwbare zaak?

Oh ja alvast nog een praktisch vraagje, als de natuurlijk al zelfstandige grijs bij komt wonen, kan hij die daagjes alleen al goed aan of moet dit opgebouwd worden? Kan ik alvast vakantie uurtjes sparen.

Nog een vraagje aan Wesly, als ik bij jou op ' de lijst'. Kom, staat dit dan echt vast, of kan ik mme er weer af laten halen als ik bijvoorveeld tegen iets anders aan loop?

Offline Sanne

• Eendags kuiken
« Reactie #19 Gepost op: september 20, 2010, 17:05:48 pm »
Pff wat een gedoe met zo'n iPhone typen  :CENS

Heb daardoor beetje spelfouten gemaakt, had er wel 1 net op tijd uit, m'n slimme telefoon had van grijsjes 'vrijende' gemaakt  :)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #20 Gepost op: september 20, 2010, 17:41:15 pm »
Lorreco is een goede zaak.
Vind ze alleen erg duur altijd.
Ik ben persoonlijk meer van bij kwekers kopen,Zit nartuurlijk ook meer in het wereldje en is dus wat makkelijker.
je ziet daar de ouders hoe ze er bij zitten enz enz.
Als je een goede kweker hebt zijn ze zeer betrokken de vogels.

Persoonlijk zou ik bij een kweker gaan kijken ipv bij loreco

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #21 Gepost op: september 20, 2010, 17:44:48 pm »
mag ik ook nog reageren op verschil natuurbroed/handopfok..
ik merk een verschil bij bono hij is natuurlijk natuurbroed (is pas tam geworde met 19 jaar )
het verschil is.. hij is een echte gaai..
en de 1 preekt daar voor en dat moet anders ben je slecht bezig (ja de discussie's over handopfok zijn er genoeg)
maar een handopfok (en ik denk dat die van Bons ook al een eindje "tam zijn hoor)(zijn in ieder geval mensen gewend)
zijn echte huisvogels.. en tis maar net wat je zelf wilt..

Dit is niet bedoeld om duscussie's aan te wakkeren.. tis meer dat ik het verschil Zeer zeker zie..
en ja tis maar net waar jij je lekker bij voelt!!

Succes!! tis zo leuk om je gaaitje dalijk op te mogen voeden :hart:

hier heb je ook nog verschillen in je hebt half nartuurbroed en echt handopfok.
De van mij vind ik half omdat ze de eerste weken gewoon bij de ouders blijven.
Je hebt ook nog jongen uit een broedmachine dit wil ik persoonlijk niet.

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #22 Gepost op: september 20, 2010, 17:50:39 pm »
Als je bij mij op de lijst komt mag je je altijd terug trekken.
Met uitzondering als de jongen geboren zijn en je vraagt om handopfok.
Als ik de jongen eruit haal voor handopfok vraag ik ook een aanbetaling, Handopfok kost veel geld tijd en inzet.
Het is dan lullig als ik een handopfok gaai heb zitten die niet afgehaald word maar wel vraag heb voor een nartuurbroed.

Maar je moet dan wel een jaartje geduld hebben hoor want de ouders hebben nu drie kwart jaar nog rust.
Als je volgend jaar april mei nog geen gaaitje hebt kan je me ook nog aanspreken.
Het is allemaal vrijwillig en niks onder dwang of wat dan ook.
Het enigste wat ik voor mn jongen wil is een goed huisje waar hij/zij zijn leventje kan voltooien, dus liever iemand van ons forum dan marktplaats.

Offline Sanne

• Eendags kuiken
« Reactie #23 Gepost op: september 20, 2010, 18:58:33 pm »
Hoi! Dan doe ik het ook liever via een kweker.

Wesly: zet me maar op de lijst, wil het al zo lang, een jaartje meer of minder maakt echt niet uit. Logisch dat ik me niet terugtrek als er al jongen zijn, zou ik ook niet doen! Dankjewel, kan ik nog even sparen en eerst een kooi etc kopen zonder dat het helemaal in 1x zo'n grote uitgave wordt!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #24 Gepost op: september 20, 2010, 21:08:43 pm »
`Heel ff... er ontgaat mij blijkbaar iets. Bons weet dus nog niet of ze ze weg wil doen? Want die van haar zijn natuurbroed (van Wes ook natuurlijk) en regelmatig in handen. Die zijn net zo tam te maken als handopfok hoor en je ehbt dan gewoon minder kans op gedragsproblemen later (is veel over geschreven inderdaad). Als je er onzeker over bent, niet doen natuurlijk!  ;)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #25 Gepost op: september 20, 2010, 21:18:41 pm »
dat klopt bons heeft ook nog jongen en zijn volgens mij wel te koop.
aan hand opfok doen ze niet maar zoals al gezegt nartuurbroed is ook goed tam te maken.

Offline Sanne

• Eendags kuiken
« Reactie #26 Gepost op: september 20, 2010, 22:22:55 pm »
Hoi, dat klopt, die heeft er ook nog, maar...... Weet het eigenlijk pas helemaal 100% zeker nu jullie mij duidelijke antwoorden hebben gegeven op mijn twijfelpunten, en ben eigenlijk bang dat het dan wel erg snel gaat allemaal.  :hot:

Wil er natuurlijk het liefst morgen al eentje  ;) maar weet ook dat wat langer niet uitmaakt als je iets al zo lang wil kan een jaartje er ook nog wel bij, gewoon heeeele lange voorpret. Ook vanwege het nooit opgekomen geldboompje in de tuin is het misschien handiger om iets langer te wachten zodat ik beetje bij beetje dingen bij elkaar kan gaan sparen en niet in 1x ruim 1000 euro kwijt ben. Voor noodgevallen, dierenartskosten etc is altijd geld, maar dit is natuurlijk gewoon te plannen, dus dat is wel beter voor de portemonnee :)

Ook ga ik als ik het zo hoor, zeker met de eerste (heb er nog niet eens 1 en ga al denken over de 2e  :seestars: ) voor een met de handgroot gebracht gaaitje, natuurlijk wel een die eerst een tijdje lekker bij mama en papa in t blok heeft gezeten.

Nou maar hopen dat het lukt volgend jaar, want 2 jaar wachten ?!?! haha