Auteur Topic: grijze roodstaart te logeren ..... kaalgeplukt en tips nodig over van alles  (gelezen 10039 keer)

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • joly en keesie en Dirk
Re: grijze roodstaart te logeren ..... kaalgeplukt en tips nodig over van alles
« Reactie #30 Gepost op: oktober 25, 2010, 08:44:50 am »
Je kan ook een langere stok, bv een stuk van een bezemsteel en dat omwikkelen met touw.
Dan heb hij meer grip om vast te houden.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #31 Gepost op: oktober 25, 2010, 13:03:44 pm »
Je doet het prima door op de grond naast hem "TV te gaan zitten kijken" op die manier zal hij inderdaad zelf zijn weg gaan zoeken zonder dwang. Breng er gewoon langzaamaan de commando's aan toe, als hij wel steeds makkelijker uit zich zelf opstapt. Op een gegeven moment moet hij het wel (voor zijn veiligheid) gaan leren op commando op en af stappen. Maar nu is het belangrijk dat hij eerst leert dat het absoluut niet eng is. Prijs hem wel als hij opstapt. Met je stem vrolijk goed zo zeggen vinden ze al prachtig (drama kicken ze op).
Ik heb overigens nooit een opstapstok gebruikt maar dat is ieder voor zich. En bij een bijtgrage gaai wel een goeie optie, maar dan zou ik ook zelf iets maken van een bezemsteel. Succes verder! Leuk om je verhaal te volgen. Zo herkenbaar toen ik met Kaya aan de slag ging, al was ik veel onzekerder in begin en heb veel hulp en steun hier gezocht toen der tijd. En ik heb enorm veel gehad aan het boek: Gek van mijn vogel van Bonny Talsma (was toen online te koop). Door dat boekje te lezen begrijp je ineens meer van het gedrag van de gaai.

Elien

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: oktober 25, 2010, 14:13:46 pm »
Ik lees hier enorm graag alle vooruitgang die je boekt. Je bent een echte volhouder.
Ik denk alleen dat je een probleem zal hebben als je hem terug zal moeten afstaan, of zit de kans er in dat je hem mag houden  ;) ??

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #33 Gepost op: oktober 25, 2010, 17:06:31 pm »
Ik vind een opstaptouw nog veel makkelijker, maar je kunt er in principe van alles voor gebruiken ;)

Als Binkie ontzettend boos is en ik laat hem op een stok/touw opstappen weet ie niet hoe snel ie in m'n vingers moet hangen hoor ;)

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #34 Gepost op: oktober 25, 2010, 17:08:23 pm »
Echt geweldig hoe hij én jij het doen :thumsup: Ben ook benieuwd of je hem heel misschien zou willen/kunnen houden? ;)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #35 Gepost op: oktober 25, 2010, 17:57:22 pm »
Toch blijft het het beste om dan juist op je hand te laten opstappen.
Dan maar een keer in hap in je vinger, maar als je echt niet durft dan moet je een stok of iets gebruiken.
Wat belangrijk is is dat je je angst niet moet laten merken hier gaan ze misbruik van maken.
Is je vogel bang voor handen probeer hem dan eens te lokken met wat lekkers zo word hij beloont en komt hij over de angst heen.

groen_draakje

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: oktober 26, 2010, 00:58:37 am »
Zó leuk, al jullie reacties.
Tegenwoordig lacht Rocky ook veel vaker.
Echt kakelen van het lachen.
En daardoor moeten wij ook weer lachen, en daarna hij weer.  :thumsup:

Enne .... er is een zeer reeele kans dat we hem inderdaad kunnen houden, het gaat niet zo best met schoonmama.
Nou ja, sneu voor mijn man, mij persoonlijk doet het eerlijk gezegd niet zoveel.
Maar wanneer ze inderdaad overlijdt, dan wil ik toch eens bij die papegaaienopvang in Brabant ergens gaan kijken.
Ik ben inmiddels dol op Rocky, maar jusit daarom wil ik het beste voor hem.
En als hij nou in een groep papegaaien gelukkiger kan worden, en misschien zelfs nog een partner zou kunnen vinden .....  :hart:

Eerst maar even afwachten hoe alles zich verder ontwikkelt.
Voorlopig is hij nog even logé bij ons.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #37 Gepost op: oktober 26, 2010, 12:08:42 pm »
Je bedoelt in Veldhoven? Tsja dat kan heel leuk zijn voor een gaai, maar bedenk wel dat het ook minder goed kan aflopen, ze kunnen daar eerder doodgaan bijvoorbeeld. Ik zou er alleen een gaai heenbrengen als er echt geen andere optie is.  ;)
« Laatst bewerkt op: oktober 26, 2010, 14:26:20 pm door Loes »

Elien

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: oktober 26, 2010, 12:12:04 pm »
Ik zou als ik jou was er toch nog even goed over nadenken. Tzou kunnen dat je spijt krijgt van je beslissing. Zeker nu alles zo goed gaat tussen jullie en dat hij zo flink en vlug bijleert  :hart:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #39 Gepost op: oktober 26, 2010, 13:22:50 pm »
Ik zou ook eerder hem houden of bv via het forum hier een nieuw huisje proberen te vinden bij echte serieuze liefhebbers. Hij zit al een hele tijd alleen om hem dan in een groep te zetten bij andere gaaien in Veldhoven zou mijn laatste optie zijn in dit geval. Ik weet niet hoe oud dat hij is? En is hij bv gesext en op gezondheid onderzocht? Als dat allemaal duidelijk is zou je hem hier waarschijnlijk wel aan een liefdevol huisje kunnen helpen. Maar het mooiste zou zijn als je hem zelf zou houden natuurlijk....

Elien

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: oktober 26, 2010, 13:51:38 pm »
Idd, een heel goed idee om hem ofwel zelf te houden of idd iemand van het forum.
Kdenk dat hij niet zo goed zou aarden in een grote groep, maar natuurlijk beslis jij nog altijd zelf wat je met hem wil doen  ;)

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #41 Gepost op: oktober 26, 2010, 15:20:43 pm »
Toch blijft het het beste om dan juist op je hand te laten opstappen.
Dan maar een keer in hap in je vinger, maar als je echt niet durft dan moet je een stok of iets gebruiken.
Wat belangrijk is is dat je je angst niet moet laten merken hier gaan ze misbruik van maken.
Is je vogel bang voor handen probeer hem dan eens te lokken met wat lekkers zo word hij beloont en komt hij over de angst heen.

Ik ben niet bang voor z'n snavel hoor, maar al zit ie helemaal te flitsen met z'n ogen dan laat ik hem liever niet opstappen ;)
Als hij mijn vel eraf bijt kan ik me niet meer rustig houden en doen alsof ik niets voel ;)

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #42 Gepost op: oktober 26, 2010, 15:23:29 pm »
Idd, een heel goed idee om hem ofwel zelf te houden of idd iemand van het forum.
Kdenk dat hij niet zo goed zou aarden in een grote groep, maar natuurlijk beslis jij nog altijd zelf wat je met hem wil doen  ;)

Ik denk dat hij in zijn geval beter af is als ie alleen is hoor ;) Of in ieder geval niet in het nop..
Ze kunnen het daar geweldig hebben maar idd ze gaan wel eerder/sneller dood...
Voor een huiskamer gaai lijkt mij niet dat je een fijn leven hebt daar, maar ik ben wel heel blij dat het bestaat hoor ;)

Elien

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: oktober 26, 2010, 17:23:43 pm »
?? Ik zei toch dat ik denkt dat hij Niet zou aarden in een grote groep ??  :-[
Eigenlijk hoop ik dat ze hem houdt omdat ze het zo fantastisch doet  ;) zouden er meer moeten doen :a036:

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #44 Gepost op: oktober 26, 2010, 17:43:34 pm »
?? Ik zei toch dat ik denkt dat hij Niet zou aarden in een grote groep ??  :-[

Uh... zeg ik van niet dan?? :-[ Of heb je het niet tegen mij????