Zo hier zijn we dan, even een korte voorstelling van mijn bende vogels.
Ik had vroeger eens een grasparkiet gehad en die was half tam. Ik vond hem echt het einde

.
Hij had een geel kopje en was azuurblauw. Zijn washuid was niet roze of bruin of blauw, het had een blauwpaarse schijn

.
Jammer genoeg was die tijd voorbij voor ik het wist

.
Dan ben ik beginnen info opzoeken over parkieten en toen zag ik een foto van een valkparkiet!

Liefde op het eerste gezicht.
Nuja ik mocht niet van men ouders, maar dat hield me niet tegen. Ik kocht boeken over de valkparkiet, een kooi en alles wat je maar kon denken.
Toen vond ik ook een kweker heel dicht bij huis, super!
Een afspraak maken en toen men valkje gaan halen. Het was de laatste dat de man had zitten. Hij was slechts drie dagen uitgevlogen.
Nuja ik en men vriend gingen naar huis samen met ons valkje Cootje. Nu moesten we nog een obstakel zien te overbruggen...men ouders

.
Ze waren thuis en zouden dus zeker ontploffen. Ik had een plan dat niet kon mislukken!
Ik liep naar boven in men kamer, het raam open en mijn vriend stak zijn armen uit met de kooi

ze zullen in de straat nogal gekeken hebben die voorbijrijdende auto's.
en toen kwam men vriend ook naar boven, tegen men ouders zei hij dan maar dat hij iets vergeten was in de auto

.
Ik ben onmiddellijk begonnen met hem tam te maken en ik had gelezen dat als je dingen voorleest, ze dan ook aan je gewend raken.
Ik heb dus heel het boek van pluk en de petteflet voorgelezen en na ongeveer een week was hij tam.
Na ongeveer drie weken waren we de dikste vriendjes en hadden mijn ouders nog helemaal niets gemerkt (hihi). Tot ik op een dag naar school ging…
Ik kwam thuis en mijn moeder vertelde me van ja: mooie vogel en hoelang heb je hem al?? Oeps…betrapt….
Ze zei dat ze men was naar boven had gebracht en zich doodschrok toen ze zich omdraaide en men lieverdje zag staan…
Ze had men vader geroepen en samen hadden ze zitten kijken van wat is dat nu weer voor een vogel? Tot ze opeens een boekje vond in mijn kamer met de naam: valkparkiet en een foto bij…
Ze was gelukkig niet boos en ze houden allemaal van hem.
Ja idd hij staat in mijn slaapkamer, die tevens ook mijn bureau is en werkkamer en alles tegelijk. Ik zit hier praktisch de hele dag, dus ze krijgen veel aandacht.