Auteur Topic: ziekte ??  (gelezen 3443 keer)

Elien

• Gast
ziekte ??
« Gepost op: oktober 12, 2010, 10:50:18 am »
Mijn valkparkiet popje is heel ziek.
Wanneer ze poept landt het altijd aan de onderkant van haar staart of blijft het gewoon hangen.
Het is geen diarree, maar mooie poep. Ze slaapt veel en nijpt haar ogen.
De kweker denkt wormen en ik zal haar ontwormen, om 13.30 mag ze naar de vogelarts.
Ze heeft amper evenwicht op haar stok en ik hoop dat ze dat nog maar haalt  :cry:.
Zit al de hele tijd te huilen omdat ik bang ben voor papegaaienziekte en net nu heb ik de griep....................
Mijn andere vogels zijn nog altijd in topconditie

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
Re: ziekte ??
« Reactie #1 Gepost op: oktober 12, 2010, 11:00:01 am »
Nu even niet ontwormen, eerst naar de vogelarts. Ontwormen heeft een te zware impact voor een zieke vogel. Die paar uurtjes maakt dan ook niet meer uit. Ik neem aan dat ze geïsoleerd zit, dus niet bij de andere vogels.

Sterkte ermee. Ik hoop dat je meldt wat de vogelarts zei.

Elien

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: oktober 12, 2010, 11:14:52 am »
Tja nu zit ze wel geïsoleerd, maar de voorbije dagen, weken, maanden niet.
Denk niet dat het nog veel uitmaakt of ik ze nu nog isoleer, maar doe het toch maar.
Ik zal het zeker melden, tegen drie uur zou het er zeker moeten opstaan. Duim voor me dat het niets is en ik gewoon overbezorgd ben....

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #3 Gepost op: oktober 12, 2010, 11:16:29 am »
Tja nu zit ze wel geïsoleerd, maar de voorbije dagen, weken, maanden niet.
Denk niet dat het nog veel uitmaakt of ik ze nu nog isoleer, maar doe het toch maar.
Ik zal het zeker melden, tegen drie uur zou het er zeker moeten opstaan. Duim voor me dat het niets is en ik gewoon overbezorgd ben....

:duimvoorje: :duimvoorje: :duimvoorje:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #4 Gepost op: oktober 12, 2010, 11:45:53 am »
Idd zoals bobbie zegt, nog niet ontwormen, laar de vogelarts eerst maar goed kijken.

Heel veel sterkte  :duimvoorje:

Elien

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: oktober 12, 2010, 12:00:14 pm »
Ik hoop gewoon dat het niet besmettelijk is voor mensen (anders moet ik mezelf ook behandelen en pff ik en ziek zijn, ik denk altijd dat ik ga doodgaan)
en ze er weer bovenop komt met iets simpels.
Ik vind het gewoon niet normaal dat als ze poept, het de helft van de keren aan de onderkant van de staart blijft plakken...
Heb met de kweker gemaild, bij hem niets aan het handje, maar wil toch alles horen over hoe het is afgelopen.
En zal als het nodig is ook zijn vogels behandelen/testen,...
Nog iets moeilijks voor mij straks: een beetje normaal doen bij de veearts en niet in tranen uitbarsten.........

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #6 Gepost op: oktober 12, 2010, 12:51:29 pm »
sterkte  :-*

Elien

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: oktober 12, 2010, 14:34:06 pm »
ja duh wie heeft er gehuild bij de va  :-[ ;D
Omdat ik bij mijn andere VA maar heel laat kon vandaag was ik redelijk kwaad en ben naar een andere gegaan en blijkbaar betere!!
Onmiddelllijk werden staaltjes genomen van haar poep enzo en onder de microscoop gelegd.
Ze ziet er kerngezond uit zei ze, maar idd die poep is helemaal besmeurd onder de uitwerpselen.
Nu blijkt dat ze wormpjes heeft en dat nu idd nog maar toont dat ze eronder lijdt. Ik moet idd niet preventief ontwormen, maar pas doen als ik het merk.
Nu moet ik wel alle vogels behandelen  :cry:.
Ik moet vier ml ontworming in 1 liter water oplossen en dat 24 uur per beschikking stellen, volgende week herhalen en het zou moeten over zijn  ;).
oef een pak van mijn hart !!!!!!!!!!!!  :thumsup:

Elien

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: oktober 12, 2010, 14:34:31 pm »
Misschien daardoor dat ze niet tam werd en wat agressief was  :cry: had het al veel eerder moeten zien!! Maar ze vertoonde niets van symptomen!

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • los pajaros
« Reactie #9 Gepost op: oktober 12, 2010, 14:36:34 pm »

Gelukkig maar  :-*
 Dit is goed te behandelen en te genezen .
 Sterkte .
           vrge Bert

Elien

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: oktober 12, 2010, 15:08:15 pm »
Een geluk dat ze veel drinkt, of mss wel daardoor dat ze overdreven veel dronk. Ik werk met fonteintjes ipv potjes omdat je die na een uur al weer kan verversen.
Zeker bij de aga, vuilpot!!!
Dus ik denk dat ik van haar morgenochtend nog kan bijvullen, bij de rest niet, die drinken niet echt veel maar ook niet weinig.
Zo krijgt ze genoeg binnen en morgennamiddag om vier uur ongeveer haal ik de boel weer weg.
Volgende dinsdag herhalen.
Ochja zo zijn ze allevier in één keer ontwormt. Misschien wordt ze wel wat kalmer na die kuur, of helemaal niet  :).

Elien

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: oktober 12, 2010, 15:11:37 pm »
Nog een vraagje, haar staart is al minder besmeurd, maar de VA zei dat ik haar haarzelf moest laten wassen. Dus tijdens het pluimen goed leggen, haalt ze zelf alle smurrie af.
Maar is het niet beter dat ik haar zelf was?? Ze haat plantenspuit, maar mss voor één keer haar zelf goed douchen of andere tips???

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • los pajaros
« Reactie #12 Gepost op: oktober 12, 2010, 15:45:31 pm »

Kan geen kwaad om de ergste rommel er zelf ffe af te halen .
 vrgr bert

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #13 Gepost op: oktober 12, 2010, 15:47:27 pm »
Paar keer met de plantenspuit een zacht broesje vaak gaan ze dit ook lekker vinden en je kan dit elke dag doen dan wen ze eraan ook de rommel loopt er dan goed af, als je ze gaat wassen wordt ze zeker de eerste tijd weer geen vriendjes met je. ;)

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #14 Gepost op: oktober 12, 2010, 16:04:03 pm »
Gelukkig dat het niets 'ergs' is! :thumsup: Weer een pak van je hart, ook voor je andere vogies :nailbiting: Hoop dat die rotwormen snel weer weg zijn!