Ja, die witte pup, het teefje dat als laatst is vertrokken. We zaten er best wel mee toen we het hoorden, maar ben echt superblij dat ze het toch zo goed met elkaar kunnen vinden!! Ik heb inderdaad gehoord dat honden met een witte vacht hier gevoelig voor zijn. Maar heb ook gelezen dat iets van 35 hondenrassen er om bekend staan dat ze gevoelig zijn voor doofheid en denk niet dat dat alle witte honden zijn.
We zijn ons er niet echt zo van bewust omdat we gewend zijn onze stem te gebruiken, maar eigenlijk doen honden bijna alles met lichaamstaal. Vandaag waren we bij mn schoonmoeder en op hun eerste hond na, kennen die anderen mij eigenlijk niet zo. 2 daarvan zijn mechelse herders en toen ik met mn schoonma even in de schuur stond, wilde 1 van hun ook binnen, maar de deur zat dicht, dus hij keek me aan. Ik ben echter gewend om een hond gewoon een hele tijd recht in de ogen te kunnen kijken... vond deze met mijn houding niet zo leuk! Dus omdat ik op zijn terrein was, maar even mezelf op de vingers getikt... zou het toch niet winnen van dat grote beest.
De 2 honden van de buren kwamen ons ook begroeten, 1 is ook half stafford, en k miste gelijk onze eigen hondjes. Frans is pas 6 dagen weggeweest en ik kon het gewoon niet om na het werk mn eigen avond er van te maken vanwege schuldgevoel naar de hondjes. Die zijn zo dolgraag bij ons he... Alleen was de 2e dag even lastig en moest ik chagrijnig op ze zijn omdat ze me uit zaten te dagen toen ze merkten dat Frans er echt niet was... Maar ik heb het gewonnen!!! hihi