Auteur Topic: Papa Mongo & Mama Landa  (gelezen 25449 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: Papa Mongo & Mama Landa
« Reactie #150 Gepost op: januari 31, 2011, 22:49:06 pm »
toch fijn dat ze nog een mooi huisje heeft gevonden  :thumsup:

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #151 Gepost op: mei 20, 2011, 22:37:24 pm »
Met Rafka gaat het super  :thumsup: Hoor af en toe nog van haar bazinnetje. Wel is ze er na een maand achter gekomen dat ze doof is, maar omdat je zo slim is en goed begrijpt wat er bedoeld wordt, merkte je het niet zo goed. Alleen was het wat vreemd dat ze zo lastig op te voeden was, maar ja, als ze je niet ziet, dan luistert ze inderdaad niet. De band tussen die 2 is wel enorm goed en ze kan ook los op een veld lopen, als ze dan terug moet komen, gaat ze door haar knieĆ«n en komt Rafka er aan gehold. Ze zijn super blij met elkaar.  :hart:

Met Dizzy gaat het ook enorm goed, echt een SCHAT van een pup  :hart: :hart: Heel lief (alleen baldadig naar haar ouders) en lekker enthousiast, zoals een pup hoort te zijn dus! Ze is enorm gegroeid, met 5.5 maand was ze al bijna even groot als haar moeder. Nu is ze weer iets meer richting de hoogte van haar moeder, maar groeit ze ook voornamelijk in de breedte en haar kop wordt ook groter, dat was eerst maar een klein koppie voor dat grote lijf.

Zagen dit pas bij het terugzien van de foto...

Papa

Mama

Konten staan gelijk!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #152 Gepost op: mei 20, 2011, 23:26:44 pm »
Wat een heerlijk stel!  :thumsup:

En dit is echt sneaky cheesy2

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #153 Gepost op: mei 21, 2011, 08:56:42 am »
Ja, echt he!!

Gister had ze met uitlaten nog niet alles gedaan en je zag dat er wel wat kon komen, dus Frans met de andere 2 naar huis en ik nog een rondje gemaakt. Ze zat wel de hele tijd om te kijken, maar tussendoor was ze ook helemaal vrolijk en liep trots met me mee :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #154 Gepost op: mei 21, 2011, 11:00:26 am »
Lief he? Het zijn echt prachthonden!  :hart:

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #155 Gepost op: mei 21, 2011, 12:10:52 pm »
Voor geen goud willen we die missen. Ik sta regelmatig naar ze te kijken, gewoon te genieten van hoe ze er uit zien, hoe ze doen en zijn...  :hart:

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #156 Gepost op: mei 21, 2011, 14:20:34 pm »
Een heel mooi span!  :hart:

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #157 Gepost op: mei 21, 2011, 18:24:32 pm »
Wat leukkkkkkkkkkk dat je ons nog eens foto's laat zien van je schatten. :thumsup:

En eentje doof? Jeetje, gelukkig zijn ze slim en pikken ze vanalles op via lichaamstaal. Ook mooi om mee te maken.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #158 Gepost op: mei 21, 2011, 19:08:14 pm »
Is het zo dat dat dove door het vele wit komt? Bij katten is het wel zo dat witte katten vaak doof zijn (behalve de oranje ogige). ;)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #159 Gepost op: mei 21, 2011, 19:18:09 pm »
Ja, die witte pup, het teefje dat als laatst is vertrokken. We zaten er best wel mee toen we het hoorden, maar ben echt superblij dat ze het toch zo goed met elkaar kunnen vinden!! Ik heb inderdaad gehoord dat honden met een witte vacht hier gevoelig voor zijn. Maar heb ook gelezen dat iets van 35 hondenrassen er om bekend staan dat ze gevoelig zijn voor doofheid en denk niet dat dat alle witte honden zijn.

We zijn ons er niet echt zo van bewust omdat we gewend zijn onze stem te gebruiken, maar eigenlijk doen honden bijna alles met lichaamstaal. Vandaag waren we bij mn schoonmoeder en op hun eerste hond na, kennen die anderen mij eigenlijk niet zo. 2 daarvan zijn mechelse herders en toen ik met mn schoonma even in de schuur stond, wilde 1 van hun ook binnen, maar de deur zat dicht, dus hij keek me aan. Ik ben echter gewend om een hond gewoon een hele tijd recht in de ogen te kunnen kijken... vond deze met mijn houding niet zo leuk! Dus omdat ik op zijn terrein was, maar even mezelf op de vingers getikt... zou het toch niet winnen van dat grote beest.

De 2 honden van de buren kwamen ons ook begroeten, 1 is ook half stafford, en k miste gelijk onze eigen hondjes. Frans is pas 6 dagen weggeweest en ik kon het gewoon niet om na het werk mn eigen avond er van te maken vanwege schuldgevoel naar de hondjes. Die zijn zo dolgraag bij ons he... Alleen was de 2e dag even lastig en moest ik chagrijnig op ze zijn omdat ze me uit zaten te dagen toen ze merkten dat Frans er echt niet was... Maar ik heb het gewonnen!!! hihi

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #160 Gepost op: mei 21, 2011, 22:25:44 pm »
Wat een mooie foto's :hart: En jee, dat is inderdaad schrikken als je opeens hoort dat ze doof is :o Vooral al merk je dat zelf echt niet, gelukkig houden ze heel veel van elkaar :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #161 Gepost op: mei 21, 2011, 22:45:18 pm »
Ja, die witte pup, het teefje dat als laatst is vertrokken. We zaten er best wel mee toen we het hoorden, maar ben echt superblij dat ze het toch zo goed met elkaar kunnen vinden!! Ik heb inderdaad gehoord dat honden met een witte vacht hier gevoelig voor zijn. Maar heb ook gelezen dat iets van 35 hondenrassen er om bekend staan dat ze gevoelig zijn voor doofheid en denk niet dat dat alle witte honden zijn.

We zijn ons er niet echt zo van bewust omdat we gewend zijn onze stem te gebruiken, maar eigenlijk doen honden bijna alles met lichaamstaal. Vandaag waren we bij mn schoonmoeder en op hun eerste hond na, kennen die anderen mij eigenlijk niet zo. 2 daarvan zijn mechelse herders en toen ik met mn schoonma even in de schuur stond, wilde 1 van hun ook binnen, maar de deur zat dicht, dus hij keek me aan. Ik ben echter gewend om een hond gewoon een hele tijd recht in de ogen te kunnen kijken... vond deze met mijn houding niet zo leuk! Dus omdat ik op zijn terrein was, maar even mezelf op de vingers getikt... zou het toch niet winnen van dat grote beest.

De 2 honden van de buren kwamen ons ook begroeten, 1 is ook half stafford, en k miste gelijk onze eigen hondjes. Frans is pas 6 dagen weggeweest en ik kon het gewoon niet om na het werk mn eigen avond er van te maken vanwege schuldgevoel naar de hondjes. Die zijn zo dolgraag bij ons he... Alleen was de 2e dag even lastig en moest ik chagrijnig op ze zijn omdat ze me uit zaten te dagen toen ze merkten dat Frans er echt niet was... Maar ik heb het gewonnen!!! hihi

Nee klopt in de ogen kijken is bedreigend voor ze.. Gelukkig maar dat het gewonnen hebt van de honden toen want anders heb je echt een probleem, haha.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #162 Gepost op: mei 22, 2011, 22:13:16 pm »
knap hoor naomi , ik zou echt niet durven  :nailbiting:

en zeker met schepers, die kijken van zelf al zo venijnig

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #163 Gepost op: mei 23, 2011, 20:38:34 pm »
knap hoor naomi , ik zou echt niet durven  :nailbiting:

en zeker met schepers, die kijken van zelf al zo venijnig

Was er vroeger doodsbang voor  :nailbiting: tot mn ex was ik nog altijd bang voor pitbull achtigen zoals staffords... en kijk me nu eens zitten...  :)

Zal het nog niet altijd doen zoals het zou moeten, maar heb er altijd nog iemand bij die al zn hele leven tussen de honden zit  :thumsup:

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #164 Gepost op: mei 31, 2011, 21:12:43 pm »
 :cry: krijg juist bericht dat het niet wilt lukken met Rafka... Ze is natuurlijk net zo druk als Dizzy hier, maar niet met de stem te corrigeren en kijkt je natuurlijk ook niet altijd aan. Nu de vraag of wij ze terug willen nemen... Ik geef veel om dat beestje, maar hebben het hier ook al druk met 3  :( en Frans wilt het ook pertinent niet  :(