Auteur Topic: Papa Mongo & Mama Landa  (gelezen 25457 keer)

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
Re: Papa Mongo & Mama Landa
« Reactie #195 Gepost op: juli 18, 2011, 15:37:50 pm »
 :o

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #196 Gepost op: juli 18, 2011, 16:05:39 pm »
Als hondenkenners moeten zij toch ook weten dat deze dove hond in zijn nesttijd meeging en meereageerde met zijn nestgenoten, dat is normaal gedrag, ook voor een dove hond. :(

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #197 Gepost op: juli 18, 2011, 20:19:41 pm »
pfffffff, naja, heb mail terug en hun kregen dus te horen dat ze er binnen no time achter was dat ze doof was...  :o Heb bericht van 19 maart dat ze er de week daarvoor achter waren gekomen en het weekend van de 28e januari hebben we haar daar gebracht... Vreemde intepretatie van "no time"  :CENS Heb hun dat ook teruggemaild en dat ik regelmatig berichten zag dat ze weekendjes weg was met haar vriend zonder melding of foto's dat Rafka ook mee was. Wij zijn dus ook erg teleurgesteld hoe het allemaal gelopen is en druist ook tegen onze instelling in dat je een hond voor de rest van zijn/haar leven neemt en moet leren leven met de nukken van de hond of er mee moet trainen. Het ligt in ieder geval voor het grootste deel aan het baasje of een relatie slaagt of faalt!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #198 Gepost op: juli 19, 2011, 13:39:59 pm »
Nou, ergens is het beter dat ze een góed baasje zal krijgen en niet deze mensen die ook nog eens een keer niet de waarheid spreken tegen het asiel (dat ze er pas véél later achterkwamen dat Rafka doof was..).  :( Dat ze er niet alles voor over hebben is duidelijk..

Ik weet als geen ander hoe honden reageren op je lichaamstaal en pups leren snel en zijn slim!! Balto was hartstikke doof het laatste jaar en begreep alles wat ik van hem wou!

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #199 Gepost op: juli 19, 2011, 16:01:28 pm »
Inderdaad. Onze spreektaal moeten ze ook leren, daar verstaan ze ook geen bal van, dus met gebaren en lichaam moet dat eigenlijk net zo makkelijk gaan. Alleen als ze met de rug naar je staan is het dan even wat lastiger, maar misschien dat even op de grond stampen dan ook wel voldoende is dat ze dan de trilling van de vloer voelen. Ik zou zelf de uitdaging ook zijn aangegaan als we er geen 3 hadden.

Heb van het asiel een heel leuk filmpje ontvangen  :hart: http://www.youtube.com/watch?v=_M_Y_I-PfJY

Offline sylvia

• Net geringd
« Reactie #200 Gepost op: juli 19, 2011, 21:02:39 pm »
Ik heb je hele verhaal gelezen
wat een prachtige honden heb je

maar wat erg voor je dat alles loopt zoals het nu loopt
ik hoop dat ze een heel goed huis voor haar vinden

ik heb een jack russel hier en deze is nu 2 jaar doof (ouderdom is 12 jaar)
maar we doen n u alles met gebaren en zorgen dat ze me aankijkt
ook al klets ik nog genoeg tegen haar  :) maar verder niks aan de hand

sterkte

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #201 Gepost op: juli 19, 2011, 21:06:49 pm »
Dat had ik ook, dat ik tegen Balto nog gewoon praatte..  :)

Wat een mooi filmpje, fijn dat ze zo lekker kan spelen zeg!! Ik heb er commentaar bij gezet ;)

Ik wil het filmpje of een foto op mijn Facebook zetten met de vraag of iemand een goed huisje weet. Wat voor hond is het eigenlijk, ik krijg een dreun van mijn stiefdochter want die heeft ook allemaal van dit soor honden, haha).
« Laatst bewerkt op: juli 19, 2011, 21:13:23 pm door Loes »

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #202 Gepost op: juli 19, 2011, 21:42:28 pm »
Sylvia, thnx. We zijn ook stapelgek op ze en kunnen niet meer zonder  :hart: Het is zeker heel vervelend dat het zo loopt, maja, dat weet je op voorhand niet echt... Maar weet wel heel zeker dat ik vanwege deze dingen nooit hondenfokker zou willen zijn. Geef mij maar gewoon onze honden en laat ons daar maar van genieten  :hart:

Haha Loes, foei. Ze is 3/4 Amerikaanse Stafford en 1/4 Hollandse Herder. Op het paspoort staat Amerikaanse Stafford. Het filmpje vond ik echt geweldig om te zien. Ik stuurde al terug dat ze moeten gaan oppassen dat mensen niet onzeker worden en denken dat ze minder te bieden hebben dan het asiel zelf :) Ze hebben me echt van hun kwaliteiten overtuigd!

Vandaag weer Dog Whisperer op Nat.Geo. gezien en man man, wat valt daar veel te leren  :-[ Onze honden hebben het ook niet zo op voorbij lopende honden en laten horen dat ze er zijn als er alleen al mensen voorbij lopen tijdens het uitlaten doen ze graag... Dat maakt het uitlaten af en toe heel vervelend omdat ze zo sterk zijn... En dan krijg je te horen dat je je frustraties opzij moet zetten en gewoon kalm moet blijven  :seestars: Geloof gelijk dat dat zal werken, maar nu mezelf dat nog leren...  :-[ En dan heeft hij het nog nieteens alleen over de stem he... Aan je lichaam merken ze al hoe je stemming is... Kun je nagaan wat je met een hond kunt zonder je stem te gebruiken...

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #203 Gepost op: juli 20, 2011, 10:00:16 am »
Ja absoluut.. mijn griekse Argos, die leest mij totaal.. die weet zelfs waar ik aan denk (dan voelt hij de stemming van de gedachte). Vroeger als ik met hem naar puppycursus moest (wat hij geweldig vond) en ik bedacht me dat pas midden op de dag dan ging hij al tegen me opspringen en was dolblij omdat ik daar alleen maar aan dácht! ;)

Ik ga het op mijn Facebook zetten Naomi!! ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #204 Gepost op: juli 20, 2011, 10:11:09 am »
Ze staat op Facebook, je weet het maar nooit he? ;)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #205 Gepost op: juli 20, 2011, 10:16:47 am »
ik zie ze niet op je facebook  :(  ???

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #206 Gepost op: juli 20, 2011, 10:19:14 am »
Ik zie al wat er fout ging. Hij staat alleen op een deel van Facebook waar niet iedereen toegang heeft (besloten groep) suf van me, ik ga het nog een keer op de normale pagina plaatsen!!  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #207 Gepost op: juli 20, 2011, 10:21:40 am »
Staat er nu hoor ;)

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #208 Gepost op: juli 20, 2011, 10:34:28 am »
Ik ga dit topic doorsturen naar iemand die ook in de hondenwereld zit.

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #209 Gepost op: juli 20, 2011, 21:44:16 pm »
thnx!!!

Heb haar ook op een forum voor eigenaren van dove honden gezet. Niet een heel actief forum, maar je weet maar nooit!  :nailbiting: