hallo, ik heb vandaag mijn eerste papegaai opgehaald.
ik heb "maar" 11 parkieten waarvan 7 Pyrrhura's zoals sommige wel weten

het is een man, helaas alleen getest op PBFD, maar goed... beter iets dan niets zullen we maar zeggen.
morgen weer naar Bastiaansen (was er vandaag al geweest met een Pyrrhura plukker, maar niets lichamelijk gevonden)
dus vanavond dit schatje opgehaald.
helaas is het er wel 1 met een oude ring (waarom nu niet op tijd je ringen bestellen of anders spoedringen

)
maar waar ik hem vandaan heb, hadden hem ook weer opgevangen en zitten meer in het kweken van Bonte Boertjes en 1 koppel Roodruggen en deze paste zogezegd niet in hun keuze.
wat rot voor mij

er was eigenlijk al meteen een klik, hij vertelde al dat hij meer van vrouwen hield, en ik mog ook dingen bij de jardine doen die hij niet voor elkaar kreeg zoals over de rug krieben

ook had ik al meteen door dat hij me uit zat te testen, met een neiging van bijten in mijn jas, en oorbellen natuurlijk

maar alles ging goed, dus ik heb daar nog zo'n 2,5 uur gezeten is toch wel wat anders dan kiezen betalen en opsauten
eenmaal thuis meteen zijn eigen kooi (oudje, maar die is hij nu even gewend dus beter voor de gewenning) eten gegeven en al vrij snel na het eten eruit gehaald, want het overige vogelvolk was best nieuwsgierig

en steeds als ik even op ging staan vloog hij meteen naar me toe, ook roepen als ik even de kamer uit was.
morgen ben ik vrij dus heb een lang weekend om met dit nieuwe ventje een beetje aan de slag te gaan.
we hebben alwel een klein opstootje gehad, daaraan kan je goed het verschil zien tussen gaai en parkiet, maar ik ben er zeker niet bang voor dat ik niet zal redden.
en gelukkig hebben we nog altijd internet

owja... hij heet officieel Coco

maar ik zal hem langzaamaan leren dat zijn nieuwe naam MUPPET is

Muppet

en hoe werkt zo'n internet als ik mijn foto toe wil voegen??