Auteur Topic: Pyrrhura parkiet kortwieken (Rotterdam)  (gelezen 6756 keer)

Offline charell85

• Bevrucht eitje
  • **
Pyrrhura parkiet kortwieken (Rotterdam)
« Gepost op: januari 05, 2011, 20:32:28 pm »
Hallo allemaal!

Ik heb sinds gister een Pyrrhura gekocht. :thumsup: Deze vogel is alleen aan 1 vleugel gekortwiekt door zijn 12-jarige hobbykweker, en knalt nu tegen van alles aan... Nu ben ik opzoek naar iemand of een goede dierenarts die deze nog niet tamme vogel zou willen kortwieken, netjes aan beide kanten?! Ik heb het zelf namelijk nog nooit gedaan (of gezien). Tevens iemand die de vogel kan seksen??

Als iemand me hierbij zou kunnen helpen, graag!
Omgeving Rotterdam.

Groetjes,
Charell
« Laatst bewerkt op: januari 06, 2011, 00:10:05 am door charell85 »

Offline charell85

• Bevrucht eitje
  • **
Re: Pyrrhura parkiet kortwieken (Rotterdam)
« Reactie #1 Gepost op: januari 05, 2011, 20:45:43 pm »
Excuus! Perongeluk onder het kopje 'papegaaien' geplaatst..  :-[

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: januari 06, 2011, 10:31:10 am »
Kan die kweker niet zelf ook de andere vleugel wieken? We hebben ook wel leden in Rotterdam die het misschien wel willen doen. ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #3 Gepost op: januari 06, 2011, 12:03:09 pm »
Ik wil het wel doen, woon zelf ook in Rotterdam ;)

Offline charell85

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #4 Gepost op: januari 06, 2011, 13:13:05 pm »
Die kweker woont in Leiden en was op dat moment ook niet thuis. ;) Antonia ik stuur je een mail!

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #5 Gepost op: januari 09, 2011, 09:29:54 am »
Ik ben gister bij Charell geweest om Lorre te kortwieken.
Wat had de kweker, of eigenlijk zijn zoon, dat verschrikkelijk gedaan.
Hij had ik dacht zo'n 14 pennen geknipt en heel erg kort  :o  :o
Ik hoop dat deze kleine lieverd snel in de rui gaat maar ik ben bang
dat het voor de vleugels nog wel ff duurt  :(
Ik kan me goed voorstellen hoe dat goed mis had kunnen gaan.

De andere kant heb ik netjes op 6 pennen gehouden, maar hij stort
natuurlijk alsnog neer als een baksteen, omdat hij aan de andere
kant helemaal niets heeft om zich op te vangen.

Charell, ik hoop dat je met ons de vorderingen van Lorre wil delen  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: januari 09, 2011, 09:47:32 am »
Ongelofelijk zeg dat kwekers zich daar niet even in verdiepen. Er is volgens mij niemand meer te vinden die aan één kant wiekt en dan nog véél te kort ook!!! :angry:

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • los pajaros
« Reactie #7 Gepost op: januari 09, 2011, 14:01:19 pm »
Ik denk dat je lorre het best gewoon in een kooi kan houden waar je hem regelmatig kan oppakken .
Of in iedergeval op een plek waar hij niet te hoog staat en niet te hard kan vallen .  ;)
Stort hij verkeerd neer dan heb je grote kans op een open buik . Ben je verder van huis .
 vrgr Bert

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #8 Gepost op: januari 09, 2011, 14:33:39 pm »
lucky was in het hele begin ook te kort.. das echt lastig.. sterkte met opvangen..

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #9 Gepost op: januari 09, 2011, 15:42:14 pm »
Ongelofelijk zeg dat kwekers zich daar niet even in verdiepen. Er is volgens mij niemand meer te vinden die aan één kant wiekt en dan nog véél te kort ook!!! :angry:

er zijn er nog hoor ,jammer genoeg zelfs VA's  :-X

Offline charell85

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #10 Gepost op: maart 03, 2011, 21:21:24 pm »
Eventjes een update! Lorre maakt het heel goed! De vleugel groeit nog weinig naar mijn idee. Hij stort ook nog steeds als een baksteen neer. Sneu, want hebben de laatste tijd het idee dat Lorre graag wil gaan vliegen! Laat zeer regelmatig zijn vleugels wapperen... Goed, hij mag iedere dag uit zijn kooi, want deze staat altijd open als wij thuis zijn. Hebben een aantal klimdingen aan en in de kooi hangen en hij/zij, laten we zeggen 'het' ;) maakt er veel gebruik van! Als hij weer iets te lang opgesloten zit terwijl wij er gewoon zijn, gaat hij flink lopen ijsberen in zijn kooi omdat hij eruit wil. Ik zit te denken om een maatje voor Lorre erbij te nemen, maar ik twijfel ivm geluid. Hebben een oud en dus een heel gehorig huis... Dat is echt het enige wat het tegenhoud. Lorre zelf is wel heel stil en blert alleen wat als de tv erg hard aan staat, of het geluid van een stofzuiger of föhn hoort. Wat denken jullie?? Zal dit luidruchtig gaan worden of zal het mee gaan vallen?
« Laatst bewerkt op: maart 03, 2011, 21:24:41 pm door charell85 »

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #11 Gepost op: maart 03, 2011, 22:18:18 pm »
Ik had er ook twee maar hoorde ze maar weinig.
Was maar zelden dat ze zich ff lieten horen en dat was dan meer omdat ze elkaar even uit het oog verloren waren  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #12 Gepost op: maart 04, 2011, 08:32:04 am »
Ik heb wel stelletjes gezien die samen behoorlijk lawaai maakten hoor, maar het hóeft natuurlijk niet. Ik heb zelf een pyrrhura alleen en die is ook gewiekt. Hij is er helemaal aan gewend en ik merk niets van frustratie.. (maar die is goed gewiekt gelukkig!). Koosje maakt alleen bij momenten veel lawaai en dat is te verdragen (al denken we vaak houd je snater). Bij mij is er ook de angst voor het lawaai met een tweede erbij, dus ik begrijp je angst!  :)

Offline Daisy

• Net geringd
« Reactie #13 Gepost op: maart 07, 2011, 13:32:02 pm »
ik had er eerst ook 1, die kon al wat lawaaierigger zijn(was al 1 geweest toen ik hem kreeg van mijn oude werk) Heb er na een ruim een half jaar een tweede bijgezet, en het geluid is iets meer, maar dat vink niet zo erg :) Ze maken meer geluid als ze elkaar kwijt zijn, dan als ze bij elkaar zijn.
Ik had net de foto gezien van de mislukte vleugel van lorre :cry:
Echt zielig. hoop dat hij.zij snel in de rui komt. Waarom denkt zo'n jochie toch dat ie dat kan :hot:
Met 12 weet je echt nog niet hoe zoeist moet, en zeker als je het nog nooit gedaan hebt moet je dat gewon laten en aan experst overlaten.
Een vriendin van mij had een grasparkietje die ze zelf ging wieken(had ze ook nog nooit gedaan), Nou achgerm 2 vleugels geknipt en allebei veel te kort. Ik was al blij voor het beestje dat ze niet nog verder knipte, want dan was het wellicht blijvend geweest.
Toen kon ik het mooi voor dr recht gaan trekken....Alles is weer goed gekomen met m, dus bij lorre komt dat ook zeker goed :thumsup:, maar sneu is het natuurlijk wel :cry:

Offline pyrococcus

• Aangepikt eitje
« Reactie #14 Gepost op: maart 11, 2011, 13:06:07 pm »
Ik heb 4 pyrries zitten, in de woonkamer. Het geluidsnivo is vooral afhankelijk van het individu. Ik heb er een schreeuwerd bij, die al veel herrie maakte toen ze nog klein was. Ze is niet veranderd toen ze groter werd helaas. Dus misschien als je een jonkie erbij neemt die rustig is?

Ze hebben hun schreeuwtijden en dan merk je wel dat er 4 zitten. Maar ik vind het over het algemeen erg meevallen. Ik heb meer problemen met het geluidsnivo van de amazone van mijn ouders. En zij worden gestoord van mijn pyrries  ;D