Auteur Topic: Onze eerste vogel, een pyrrhura genaamd Solo.  (gelezen 13907 keer)

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Stimpy, Druif,
Re: Onze eerste vogel, een pyrrhura genaamd Solo.
« Reactie #15 Gepost op: januari 15, 2011, 13:44:03 pm »
en daar kan je over discusieren maar dat heeft helemaal geen nut.. ;)

inderdaad, op dat gebied kan ik alleen mijn ervaringen vertellen en zeggen wat ik ervan vind, maar dieper ga ik er niet op in, ik kijk wel uit :)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #16 Gepost op: januari 15, 2011, 16:59:21 pm »
inderdaad, op dat gebied kan ik alleen mijn ervaringen vertellen en zeggen wat ik ervan vind, maar dieper ga ik er niet op in, ik kijk wel uit :)

me 2

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #17 Gepost op: januari 15, 2011, 18:45:50 pm »
Ik heb Koosje gewiekt en daar ben ik heel blij om. Ik heb hier nl. een kat lopen die hem graag te grazen zou nemen. Zo lang hij op de kooi zit gaat het allemaal wel. Verder staat hier de hele zomer de achterdeur open dus veel te gevaarlijk ivm 3wegvliegen.. hij kan dan ook lekker buiten op zijn klimboom en daar geniet hij heel erg van (altijd erbij blijven uiteraard)..  ;)

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
« Reactie #18 Gepost op: januari 15, 2011, 22:05:42 pm »
Hoi, Welkom!
Mijn Marcus (ook een Pyrrhura) was gewiekt toen ik hem kreeg, maar heeft daarvoor bij de kweker wel gevlogen. Het was makkelijker om zijn vertrouwen te winnen doordat hij niet vluchtte en ik hem niet hoefde te vangen. Later zijn zijn vliegpennen weer helemaal teruggegroeid. Hij kon toen vliegen, maar deed dat alleen als hij schrok van een hard geluid. Dat was dan heel grappig: in een reflex vloog hij op, bedacht dan opeens, shit wat doe ik nu, raakte dan een soort van in paniek en ging dan als een kolibrie heel snel fladderend stil hangen op een plek tot wij onze hand bij hem staken zodat hij kon landen. We hebben hem later nog een keer gewiekt in de zomer. Nu zijn zijn veren al weer een tijd helemaal lang, maar vliegen doet hij echt niet uit zichzelf. Hij doet zelfs heel moeilijk om van zijn kooi af op de bank te stappen, kan hij onderste boven hangend net niet bij, rekt zich dan helemaal uit, lukt nog niet, zit nog net 1 cm tussen. Dan komt hij dus tot de conclusie dat hij niet bij de bank kan!  ???

Ik denk dus dat vogels vliegen missen zoals wij mensen hardlopen missen. Sommigen doen het heel graag en missen het echt als ze even niet mogen (door een blessure of zo). Maar mij krijg je echt niet aan het hollen hoor!!! :)

Ik kan je aanraden om rustig aan te doen met zijn vertrouwen winnen. Als hij eenmaal gewend is en je vertrouwd, kan je hem ook van achter oppakken (al vinden ze dat toch niet echt fijn) als het moet. Marcus ligt nu zelfs graag in mijn hand helemaal over hem heengevouwen. Zolang hij maar het gevoel heeft dat hij weg kan als hij dat wil.

Succes!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #19 Gepost op: januari 15, 2011, 22:42:46 pm »
Klopt, ik kan Koosje ook gewoon in mijn hele hand pakken zonder dat hij het erg vindt.. maar ff wachten inderdaad!  ;)

ilmootje

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: januari 17, 2011, 23:28:33 pm »
Sjoow wat een reacties haha. Kreeg op de een of andere manier geen notificatie via de mail dus vandaar mijn late reactie.

Ik denk inderdaad dat we solo wel laten wieken. Voor het oefenen maakt dat het toch iets makkelijker.

Ik heb veel gehoord over die tuigjes maar had begrepen dat ze niet verkrijgbaar zijn voor pyrrhura's i.v.m. de maat?  Echt een prachtige foto trouwens! Wij hebben ook een stafford en een old english bulldog maar die weten echt nog niet wat ze aanmoeten met 'die rare vogel', heel grappig. Ik zal eerdaags wel even een online album account aanmaken zodat ik de foto's kan plaatsen!

Met het bijterige gedrag etc. gaat het overigens erg goed. Hij is veel los geweest de laatste paar dagen en heb veel met hem gedaan wat voor ons beiden het vertrouwen versterkt heeft. Eigenlijk heel stom maar ik heb het idee achteraf dat het niet bijterig bedoeld was, maar omdat hij graag aangehaald wil worden. Nou ja, wat het ook is geweest de negeertips en afleidingstips hebben goed geholpen, bedankt!

Wat betreft het oppakken daar wacht ik nog wel even mee, ik moet ook niet te snel alles willen en verwachten natuurlijk Haha. Ben blij dat ik nu al kleine stapjes vooruitgang heb geboekt.

« Laatst bewerkt op: januari 17, 2011, 23:34:39 pm door ilmootje »

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #21 Gepost op: januari 18, 2011, 10:04:51 am »
ja hoor je heb wel een tuigje in hun  maat.

le petit heet ie dacht ik, is de kleinste die ze hebben, nog kleiner dan de X small.

succes :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #22 Gepost op: januari 18, 2011, 10:25:31 am »
Dat zachte bijten is gewoon aanhankelijkheid, blij zijn bij je te zitten etc. Koosje doet dat nog steeds hoor en het zal bij Solo ook echt wel terugkomen. ;)

ilmootje

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: januari 18, 2011, 12:24:00 pm »
@Speggel; Oke, zal eens naar het tuigje zoeken!
Het zal eerst nog wel lastig zijn omdat ik nog niet zover ben dat ik zijn vleugels etc. kan spreiden. Maar ach, stapje voor stapje komen we steeds verder.

@Loes; Ja, dat gevoel begin ik ook te krijgen dat het aanhankelijkheid is. Zodra ik mijn vinger naar hem uitsteek pakt hij mijn nagel zachtjes vast en drukt zowat zijn koppie door de tralies! Zodra ik hem dan begin te kriebelen blijft hij mijn vinger vasthouden en zijn koppie helemaal draaien met de oogjes dicht zodat ik hem ook op de wangetjes kan kriebelen. Hij doet het echt heel zachtjes. Heel leuk om te zien!!

Alleen begint Solo nu wel door te krijgen dat als ik hem terug wil zetten in de kooi dat ik hem lok met wat lekkers. Hij probeert dan zo slinks mogelijk het lekkers te pakken maar wel zo dat hij nog op mijn hand blijft zitten. Of te wel... hij laat duidelijk merken dat hij liever niet in de kooi wil! Ben gisteren echt wel een kwartier bezig geweest om hem weer in de kooi te krijgen haha. Hoe hebben jullie dat gedaan in het begin?

Ik ben nog even bezig geweest voor de foto's, dacht dat het ook wel zou moeten lukken als ik de foto's op hyves zet en dan de linkjes hier plak. Echter laat hij dan nog niks zien. Dus... ik ga er even weer mee stoeien!

Anders maar even zo;

:o Wat stom... opeens doet ie het  :dance:  :)

« Laatst bewerkt op: januari 18, 2011, 12:52:37 pm door ilmootje »

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #24 Gepost op: januari 18, 2011, 13:02:44 pm »

zo beter  ;)

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #25 Gepost op: januari 18, 2011, 13:18:41 pm »
http://www.papegaaien.org/index.php?item=aviator-tuigje-papegaaien&action=page&group_id=16&lang=NL

zo, ik moest even zoeken, maar hier hebben ze alle maten, weet ik meteen waar ik de waar Small kan kopen, jij zal de petite moeten hebben ;)

ilmootje

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: januari 18, 2011, 14:47:32 pm »
Aaah super! Bedankt! Zal er direct één bestellen!!

Vivke ook bedankt, alleen zie ik het verschil even niet hahaha. Of... ik had er idd even een paar enters moeten doen, nu lijken het net 6 foto's in één. :seestars: Sorry!

ilmootje

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: januari 18, 2011, 14:50:24 pm »
Woooooow, 37,50 voor een tuigje hahaha. Uhm.... ik wacht er nog heeeeel eventjes mee tot het einde van de maand haha!!  :argh:

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #28 Gepost op: januari 18, 2011, 15:02:25 pm »
Wat een mooie foto's :hart: Mooi vogeltje :hart: En die tuigjes zijn vrij prijzig ja, maar wel heel goed ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #29 Gepost op: januari 18, 2011, 16:58:41 pm »
!!

Vivke ook bedankt, alleen zie ik het verschil even niet hahaha.

toen ik keek stond er geen enkele foto,alleen 1 link,drm had ik hem ff juist gezet