Auteur Topic: Onze eerste vogel, een pyrrhura genaamd Solo.  (gelezen 13945 keer)

Offline ka1987

• Net zelfstandig
Re: Onze eerste vogel, een pyrrhura genaamd Solo.
« Reactie #60 Gepost op: januari 21, 2011, 10:35:33 am »
JA wist je dat niet? ik typ nu niet ik spring van toets naar toets ;D

Maarre er moet staan als ik zelf een kooi zou moeten kopen zou ik voor MIJN vogel niet breder gaan dan 14mm
alsik een pyrrhura zou hebben heh ;)

tongue2

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #61 Gepost op: januari 21, 2011, 15:58:54 pm »
Whaha, ik kon het niet laten :-[ sorry ;D ;D

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #62 Gepost op: januari 23, 2011, 12:53:15 pm »
Oke, dus eigenlijk zouden jullie een andere kooi aanraden? Of moet ik het eerst nog even aankijken?

Aah, dat zou fijn zijn Betty! Scheelt toch weer wat centjes! Mocht je het tuigje gevonden hebben geef dan maar een gil over wat je er voor wilt hebben!

:thumsup:

Ik was je niet vergeten hoor, ik wist alleen niet meer waar het berichtje stond  ;)

Het tuigje zit nog nieuw in de doos (met dvd hoe te gebruiken)
Wat dacht je van € 10,00? (incl verzenden)
ooh en als je een speeltje of iets dergelijks hebt waar je niks mee doet vind ik ruilen ook prima  :-*
Mocht je interesse hebben stuur me maar een pm (dat kan ik in elk geval gelijk terugvinden) :)

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #63 Gepost op: januari 23, 2011, 12:56:32 pm »
dat is nog eens een koopje :thumsup: :thumsup:

ilmootje

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: januari 23, 2011, 15:20:46 pm »
Betty....... is geweldig!! :XD:

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #65 Gepost op: januari 23, 2011, 16:13:56 pm »
dat is nog eens een koopje :thumsup: :thumsup:

ach ik doe er niks mee hij is te klein en ik heb een leuk speeltje voor Ceesie gezien van 8,95 dus iedereen blij    :dance:

ilmootje

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: januari 23, 2011, 17:10:48 pm »
Iemand stuurde laatst een link voor vogelspeeltjes, ik had daar even gekeken maar de prijzen vielen me nogal tegen (50,- euro voor een speeltuin :O).
Kijk ik later op (jaja hier komt ie weer) zooplus, zie ik eenzelfde speeltje staan maar dan DRIE keer goedkoper :o

Dus de prijzen onderling verschillen nogal! Gelukkig hebben we Google! :a036:
Maar.. er zal natuurlijk ook wel een kwaliteitsverschil in zitten!

Waar kopen jullie je speeltjes zoal dan?

ilmootje

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: januari 23, 2011, 17:15:58 pm »
Oja... nog een blunder van deze beginneling wat ik toch nog even moest melden.... ik dacht gisteren laat ik eens wat groenten en fruit inslaan voor Solo...
Echt... ik was opeens heel ijverig aan het shoppen ahahah. Kom thuis... dacht ach laat ik alles alvast snijden en mengen, zodat ik het in de koeling kan leggen. Scheelt me 's ochtends een hoop snijwerk...

Potverdorie... heb zo een dikke kilo in de koelkast liggen :lol:  Dus... ik hou het toch maar bij dagelijks vers bereiden hahaha.
Misschien een beetje te enthousiast...... ?!

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #68 Gepost op: januari 23, 2011, 17:16:33 pm »
pas geleden moest ik Zupreem pellets hebben bij habbybird, dus meteen daar wat speeltjes gekocht, en vorige week dat tuigje van Dieca, dus ook daar was speelgoed gekocht.

nu heb ik een vogel die eens wat sloopt, dus ik zal me ook nog rot moeten gaan kopen haha ;D

maar van de week aan de Pyrrhura's een stukje wc papier gegeven, moet je maar eens proberen ;)
soms werkt het aller goedkoopste nog het beste, hier gingen ze er bijna om vechten voor het beste stukje paier :seestars:

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #69 Gepost op: januari 23, 2011, 17:18:14 pm »
Oja... nog een blunder van deze beginneling wat ik toch nog even moest melden.... ik dacht gisteren laat ik eens wat groenten en fruit inslaan voor Solo...
Echt... ik was opeens heel ijverig aan het shoppen ahahah. Kom thuis... dacht ach laat ik alles alvast snijden en mengen, zodat ik het in de koeling kan leggen. Scheelt me 's ochtends een hoop snijwerk...

Potverdorie... heb zo een dikke kilo in de koelkast liggen :lol:  Dus... ik hou het toch maar bij dagelijks vers bereiden hahaha.
Misschien een beetje te enthousiast...... ?!

appels bv snij ik voor de helft en leg die gewoon boven op de kooi, moeten ze er ook meteen wat moeite voor doen, zo ook met mandarijnen enz ;)

ilmootje

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: januari 23, 2011, 17:36:50 pm »
Een stukje papier??? haha, eten ze dat niet op dan?
Zal het eens proberen! Had al wel een leeg rolletje neergehangen maar daar had Solo niet zoveel mee. Zal hem zo even een stukje toiletpapier geven!

Ja, dat is ook wel een idee inderdaad, bovenop de kooi leggen.

Gisteren had ik witlof, broccoli, tomaat, appel en wortels gesneden. De wortels vallen niet zo heel goed in de smaak, misschien iets te hard voor hem ongekookt. Maar de witlof en broccoli... poeh die zijn als eerste op!! Voer hem de komende week gewoon dit zakje nog even, en daarna maar een nieuwe poging wagen door een paar delen op de kooi te leggen!

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
« Reactie #71 Gepost op: januari 23, 2011, 17:58:41 pm »
Ik heb gemerkt dat Marcus iets de eerste keer vaak niet interessant of lekker lijkt te vinden. De tweede of derde keer is hij er dan wel voor in. Dus ik probeer steeds wat nieuws en als hij het niet lekker vindt haal ik het na een dagje weg. Dan een paar dagen later weer een stukje geven en dan eet hij het vaak wel helemaal op. Wortel was de eerste keer ook niet zo'n succes. Nu vindt hij het erg lekker. Hij heeft ze trouwens het liefst in een dunne sliert met de dunschiller gesneden.
Met speelgoed werkt het eigenlijk hetzelfde. Eerst deed Marcus niet zo veel met de wc-rolletjes die in zijn kooi werden gelegd. Opeens kreeg hij door dat het heel leuk is ze te slopen en nu heeft hij binnen een dag een wc-rolletje professioneel versnipperd. Wc-rolletje met nog een paar velletjes eraan geplakt is ook altijd een succes! Net als een krant tot een pakketje gevouwen en aan de kooi gehangen. Marcus sloopt nu alles naar hartelust, maar dat heeft wel een jaar ofzo geduurd.
Dus niet meteen denken: dat vind ie dus niet leuk, of lekker, dat hoef ik hem nooit meer aan te bieden. Blijven uitdagen en proberen! Het is fantastisch als opeens iets erg in de smaak valt!

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #72 Gepost op: januari 23, 2011, 18:00:21 pm »
hier maken ze propjes van dat papier. en smijten het daarna weer weg :)
anders moet je eens kijken bij verschillende dierenwinkels, ik heb een houder voor wortels, alleen laatst had ik biologische peentjes gekocht, en die lusten ze ze dus niet ppfff ;D
bij de afdeling konijnen hebben ze ook van die ronde houders waar je bv sla in kan doen, werkt goed hier ;)

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #73 Gepost op: januari 23, 2011, 18:44:54 pm »
Papier is hier ook favoriet oooh en takjes bamboe van de buurman  :)

Ik heb hier al veel speeltjes vandaan en naar mijn idee vallen de prijzen wel mee, ik wil nu deze http://huisdiersuper.nl/product/31/121/111/1595/Papegaaien/Speelgoed/Hout_&_Touw/Fun_String

ilmootje

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: januari 23, 2011, 22:19:40 pm »
Die is leuk inderdaad, en de prijs valt ook reuze mee.

Heb Solo zo straks een stukje toiletpapier gegeven.. maar het ligt alweer op de bodem en hij doet er niets mee!?