O wat afschuwelijk Vivke, zo zielig voor Toni

Zelf heb ik een valkparkiet die als opvanger binnen kwam. Ze plukte zich enorm, gillen bij het uittrekken van de veren. De vorige eigenares was van dokter naar dokter gelopen, maar ze kreeg voor haar een kraag en een middel om suf te worden, zodat ze niet zou gaan plukken.
Enkele weken geleden was Pino (de valk) weer zo aan het plukken, gillen van de pijn, onrustig etc. Uiteraard in een weekend. Toen heb ik op 2 plukplekken een creme van mezelf gesmeerd (foei Nel

). Ik heb deze creme tegen allergisch eczeem. Wat gebeurde

ze bleef direct van deze plekken af

. Tien dagen later weer dat gepluk en gegil. Toen heb ik al haar plukplekken ingesmeerd met die creme en ze stopte direct met plukken, werd rustiger en ging spelen. Ik vermoed dus dat Pino allergisch is voor iets. Bij haar vorige vrouwtje kreeg ze alleen zaad, dat krijgt ze hier 3x in de week, voor de rest pellets van Harrison's en Zupreem.
Ik ben direct met alle voeding gestopt en geef alleen nog maar Harrison's HP aan haar. Het gaat uitstekend nu. Misschien heb je iets aan dit verhaal. Ik weet dat het een bewezen schimmel is, maar het kan natuurlijk ook èn het 1 èn het ander zijn.
Hoe dan ook, veel sterkte ermee. Arme Toni.