Gisteren was ik voor het eerst weer op het winkelcentrum. Er is een hele bijzondere sfeer. Winkeliers en klanten staan soms huilend in elkaars armen. Iedereen is lamgeslagen lijkt het wel.
En dan vind ik het verhaal van de eigenaar van de dierenwinkel weer helemaal geweldig. Hij heeft een kaketoe en een valkje in de etalage staan, dus ik vraag "en hoe hebben zij het er af gebracht, want tenslotte stonden zij 1e rij?" En wat hij toen vertelde was echt gaaf.
Zaterdag na het incident moesten alle winkeliers het winkelcentrum verlaten, de winkels moesten open blijven voor forensisch onderzoek. Zondag is het winkelcentrum ook om die reden gesloten geweest en pas maandagmiddag zijn de winkeliers weer in hun winkels geweest om op te ruimen. In de middag kwam er een groepje mensen in de dierenwinkel en die vroegen hoe het met de dieren was, want..... zij waren van het forensisch team en hadden de dieren eten en water gegeven, maar ze maakten zich zorgen om een leeg hok 9was er misschien toch eentje ontsnapt of gedood?) en ze konden de papegaaienkooi niet zo goed dicht krijgen.
Nou, daar krijg je dan toch een brok van in je keel? Zeker als je bedenkt wat zij daar aangetroffen hebben, en dan letten op zulke details.