Auteur Topic: hoe leer ik croky mee naar buiten gaan???  (gelezen 2852 keer)

Offline watje

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Vrouw
  • croky
hoe leer ik croky mee naar buiten gaan???
« Gepost op: januari 24, 2011, 12:24:58 pm »
ik zou croky graag mee naar buiten nemen was het niet dat ik erg bang ben dat hij weg vliegt(terwijl hij gekortwiekt is :) ) loopt of onder een auto komt en wat je nog meer voor ramp senarioos kunt bedenken :CENS
ik heb hem een paar keer mee genomen de straat in maar hij blijft niet rustig op mijn arm zitten en springt op de grond, dus hield ik hem op zijn rug vast maar dat loopt zo raar(ziet er niet uit).
hebben jullie tips?
hoe zijn jullie begonnen?
zijn jullie niet bang dat hij/zij hem smeert ?
volgens mij klink ik erg onzeker terwijl ik dat eigenlijk nooit ben :angry:
ik moet voor mijn gezondheid elke dag een rondje rond de flat lopen  en dan kom ik langs een heel leuk parkje lijkt me zo leuk voor croky om mee te gaan.(mensen en andere beesten zien op de flat ziet hij alleen mij en watje de kat)
ik hoor graag tips
alvast bedankt van een angsthaas :nailbiting:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
Re: hoe leer ik croky mee naar buiten gaan???
« Reactie #1 Gepost op: januari 24, 2011, 13:17:42 pm »
Ik ben in de tuin begonnen, wennen aan het buiten zijn. Ik zou het echt stapje voor stapje doen als ik hoor hoe eng hij het nog vindt. Heb je een tuin?

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #2 Gepost op: januari 24, 2011, 13:26:47 pm »
zoals loes zegt ,beetje bij beetje laten wennen

wat ik doe als ik er buiten op straat met kom is hem op de hand houden en steeds met men duim op de teentjes dat vinden ze in het begin niet leuk maar ze wennen er wel aan
tuur zit gewoon op de schouder ,die doet niks is ook geen gaai die snel opschrikt
toni zit op men hand met duim , die schrikt sneller op
flipke houd ik goed vast ,die schrikt feller op en kan gewiekt meer dan 50m vliegen ,dus die krijgt men ijzeren greep  :)
lowieke gaat zelden met mij buiten wandelen ,maar wel met men man en dan blijft hij rustig zitten

als ik wandelen ga met de buggy ben ik zelf ook wat rustiger ,het enige wat ze dan kunnen is er afspringen maar niet ver weg vliegen, ze zitten korter bij de grond ,de schouder is hoger
als er toch iemand op de schouder blijft van toni of flip ligt ook dikwijls men hand over hun voetjes

maar zeker eerst laten wennen aan wat er rond gebeurt ,
miss optie op je gaai in een bench te zetten bench op je fiets binden en zo een toertje rond de blok wandelen  ???

Offline ka1987

• Net zelfstandig
« Reactie #3 Gepost op: januari 24, 2011, 14:07:40 pm »
Ik weet niet wat Croky voor gaai is..? :-[

Maar ik ben met Bono (amazone) begonnen met een benchje op een Buggy..
zo kon hij veilig vanachter zn tralies rond kijken...
nu gaat hij heel vaak gewoon los mee op mn arm of op de buggy en dan bovenop de bench..
Maar soms als het bijv. hard waait neem ik hem ook mee maar dan in de bench... zo kan hij altijd mee..  ;)

ik heb gewoon het allerkleinste benchje besteld... alleen was deze verzinkt.. (zink is GIFTIG) dus heb ik de bench eerst een week buiten gezet en daarna gewassen met schoonmaak azijn zo is het Zink eruit...
Succes!

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #4 Gepost op: januari 24, 2011, 14:38:25 pm »
Ja en ook wij zijn begonnen in de tuin en steeds een stukje verder en zo gaat hij nu al de hele weg naar de winkel mee  :thumsup:

Ceesie gaat op rustige bekende stukken mee op mijn schouder en anders op mijn vinger met de duim over de pootjes, als we moeten oversteken moet hij ook op de vinger.
Bert heeft een zitstok in mijn fietsmandje gemaakt daar wandel ik ook mee om hem daar aan te wennen.
Op stukken waar geen verkeer is probeer ik langzaam te fietsen.
Hij blijft steeds beter zitten   :dance:

Toen het onder nul was ging hij mee in zijn bakkie (bench)  :)

Offline watje

• Pas uitgevlogen
  • croky
« Reactie #5 Gepost op: januari 24, 2011, 15:11:36 pm »
ik ben erg blij met jullie tips.
ik heb helaas geen tuin maar mijn ouders wel dus das niet zo moeilijk.
ik heb een reiskooi(soort bench) bij cica gekocht voor in de auto, maar die kan natuurlijk ook op de scootmobiel(mag niet meer fietsen)
die tip van tenen vast houden ga ik in huis oefenen geeft mezelf wel een prettig gevoel het idee dat ik hem toch iets vast heb.
toppie namens mij en croky heel erg bedankt of zoals croky zegt kiekeboe(het enige wat hij echt heel goed duidelijk zegt ;D )

Offline watje

• Pas uitgevlogen
  • croky
« Reactie #6 Gepost op: januari 24, 2011, 15:13:59 pm »
oja ik las mee nemen naar de winkel ???? mag dat ?
hier in amersfoort zie je maar weinig grijsjes
 de buren lachen al als ik naar de brievenbus met hem loop :)

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #7 Gepost op: januari 24, 2011, 15:57:52 pm »
ze zijn het niet gewoon om te zien een grijsje mee op boodschappen

flipke gaat hier overal mee naartoe en zelfs op de winkelkar ,geen enkele dief die men portemonee zal pakken  ;D

Offline watje

• Pas uitgevlogen
  • croky
« Reactie #8 Gepost op: januari 24, 2011, 16:09:22 pm »
 cheesy2 cheesy2 cheesy2 cheesy2 cheesy2 cheesy2 cheesy2
mare alle gekheid op een stokkie hoe doe je dat dan met de poepjes :CENS ik bedoel mijn jas en kleding over de bank maar te zweigen moet ik geregeld ff een sopje geven ;D
heb jij pampertjes ;D

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #9 Gepost op: januari 24, 2011, 16:16:49 pm »
oja ik las mee nemen naar de winkel ???? mag dat ?
hier in amersfoort zie je maar weinig grijsjes
 de buren lachen al als ik naar de brievenbus met hem loop :)

Ik heb zelf een winkel  ;)

Maar Ceesie gaat ook mee naar alle andere winkels op het plein vinden ze geweldig  :)

die poepjes heb ik babydoekjes voor in de tas.

oooh en Ceesie is een BBtje die is niet zo groot (ik ook niet dus dat komt mooi uit )

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #10 Gepost op: januari 24, 2011, 17:40:28 pm »
de poepjes ........................   tjah die laat ik maar vallen hé

eerst kuiste ik ze op in de winkel ,had ik steeds een doekje bij , nu kijk ik ff rond als hij gepoept heeft en wrijf ik er ff over met men voet  :angel:

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #11 Gepost op: januari 24, 2011, 21:29:20 pm »
Binkie kwam eerst zelden buiten toen ie gekortwiekt was, heel soms met z'n hele kooi maar dat is best een gevaarte.. Toen Binkie net gekortwiekt was ging ik meteen naar buiten in de tuin.. Best fout van mij maar was echt helemaal happy dat ie gekortwiekt was, in de tuin deed ie het prima en na een kwartiertje buiten meteen de hond uit gaan laten :-[ Maar Bink was echt meteen gewent, heeft nu, 2 jaar is ie gekortwiekt, nog maar 1 keer van mijn hand gesprongen!

En mensen staan er raar van op te kijken ja, maar de buurt is het hier wel gewent.. Ben inmiddels bekroont tot 'het meisje met het vogeltje/parkietje/papegaaitje'  ;D Wel grappig al die reacties, soms word je er ook wel gek van hoor.. Al moet je ff snel wat kopen neem dan iig niet je gaai mee tongue2

Ik heb ook altijd babydoekjes mee, vind het alleen wel lullig staan maar vind niet dat je poep in een winkel kan laten liggen ;D
Bink gaat trouwens in de zomer ook wel eens mee op de fiets, geweldig vind ie dat :thumsup: Op het stuur lekker naar allerlei dieren kijken, fluiten naar de vogeltjes enz :hart:

Maar dit is niet echt een antwoord op je vraag :-[, ik zo trots op Bink haha begin gelijk een heel verhaal :)
Inderdaad lekker rustig in de tuin (van je ouders) laten wennen, en teentjes vasthouden is voor de 1 een lekker gevoel(gaai), vind ik zelf ook een lekker gevoel maar Bink word er zenuwachtig van.. tis ook een vaag bonteboertje hoor :seestars:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #12 Gepost op: januari 25, 2011, 12:21:46 pm »
de poepjes ........................   tjah die laat ik maar vallen hé

eerst kuiste ik ze op in de winkel ,had ik steeds een doekje bij , nu kijk ik ff rond als hij gepoept heeft en wrijf ik er ff over met men voet  :angel:

;D Viespeuk!! Ik heb altijd papieren zakdoekjes bij me en een winkel met vloerbedekking ga ik niet in..

Offline watje

• Pas uitgevlogen
  • croky
« Reactie #13 Gepost op: januari 25, 2011, 15:05:02 pm »
 cheesy3 cheesy2 cheesy3 cheesy2 cheesy3 cheesy2 cheesy3 cheesy2 wat een leuke verhalen met je voet  ;D ik kom niet meer bij.

vandaag met croky naar mijn ouders geweest en ja hoor ook de tuin in echt geweldig croky blijft op mijn hand zitten :dance: dus toen de straat overgestoken naar mijn oma hij vond het prachtig ik heb nog nooit zo vaak kiekeboe gehoort :dance: ;D
maar zoals jullie al zeggen het is niet handig als je daarna even snel weer naar huis wil :CENS de buurt kindjes kwamen net uit school en zagen mij en croky lopen en hoorde kiekeboe nou daar ging mijn snel naar huis :)
croky vond het best eng maar bleef zitten, wilde daarna wel graag in zijn kooi naar huis
al met al een super ochtend
wat zijn onze vogels toch leuk en lief je raakt toch niet uitgekletst  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: januari 25, 2011, 15:24:06 pm »
Goed hoor. Nooit troosten als hij het eng vindt he? Niet op letten en net doen of er niets aan de hand is. Hij kijkt naar jou, naar jouw reactie ;)