Auteur Topic: Wat is dit voor vogel'ras'????  (gelezen 1707 keer)

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
Wat is dit voor vogel'ras'????
« Gepost op: februari 01, 2011, 18:47:47 pm »
Wij hebben nu al weer meer dan een jaar een, zoals wij hem hebben gekocht, splendid popje. Was nog heel jong toen we hem kochten, maar al snel werd ie heel broeds en eindelijk kwamen dan zijn echte kleurtjes tevoorschijn.. Alles behalve een splendid pop! Dat het een man lijkt mij wel, maar waar kan dit een kruising tussen zijn(of welke soort, maar geloof niet dat dit echt een ras is)?? Ik heb echt nul komma nul verstand van neophemia's..
Helaas als hij zijn gedrag niet verbeterd moet ie wel weg, want het is echt een grasparkietenjager :cry: Maar ik kan hem moeilijk te koop zetten zonder dat ik weet wat het ooit voor soort/kruising is...

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: Wat is dit voor vogel'ras'????
« Reactie #1 Gepost op: februari 01, 2011, 22:47:33 pm »
waarom denk je aan een kruising ??

of bedoel je welke soort van neophema ?

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #2 Gepost op: februari 02, 2011, 13:36:03 pm »
Omdat ik wel een paar rassen van een neo weet maar geloof dat geen van allen er zo uit ziet.. Maar het kan ook makkelijk wel hoor, ik heb er echt nul komma nul verstand van... Welke soort zou ik dan namelijk ook niet weten ???

Offline Bobbie

• Aan de leg

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #4 Gepost op: februari 02, 2011, 14:00:51 pm »
 :) Die google tip is een oranje buikparkiet zeer zeldzaam komt alleen in down under nog voor. Je heb idd een kruising te pakken zal hem op ons forum plakken denk aan een kruising elegant Turquoisine niet vruchtbaar echt een vogeltje voor een bejaardetehuis of kinderboederij, zal hem zeker niet te koop zetten als ik jou was ik ken mnsen die je volledig hiervoor mailsgewijs afmaken. Je kan er ok niets aan doen maar je heb overal mensen voor  ??? ;)

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #5 Gepost op: februari 02, 2011, 14:05:46 pm »
Haha, oké ;D Bedankt in ieder geval, ik hoop echt dat ie zich aan gaat passen hoor, maar hij word nu ook broeds, de hormoontjes gaan weer een rolletje spelen en dan word het net zoals vorig jaar weer een poosje drama!  Toen ie niet meer broeds was, een paar maanden later ging het wel weer, maar die grasjes hebben echt wat te voorduren gehad.. zelfs m'n pinnigste grasje werd aangevallen!

Maar waar zou ik hem dan kunnen laten ??? Ik gun hem heus wel een goed huisje maar niet als mijn andere vogeltjes daaronder lijden..... en hem appart in een kweekkooi zetten kan ik hem ook niet aandoen :(

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #6 Gepost op: februari 02, 2011, 16:01:11 pm »
Heb je geen bejaardetehuis of oude mensen met een tropen voliere of zo in de buurt? NOP mag hij ook komen volgens mij  ;)

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #7 Gepost op: februari 02, 2011, 20:27:46 pm »
A gos, ik geloof dat ie toch nog ff hier blijft hoor :( sorry hoor maar vind dit zo afdankerig staan :cry: goed, we kijken het nog ff aan in ieder geval.. en als het echt niet meer kan inderdaad maar eens een bejaardetehuis bellen, ik weet er nog wel 1 met een voliere.. thanx voor de tip in ieder geval :-*

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #8 Gepost op: februari 02, 2011, 20:57:06 pm »
Graag gedaan en 1 maandje in een kleinere kooi kan hij wel hebben als hij daarna weer los mag. ;)