Hier zitten zowel de pyrrhura's als de meyers en de grijsjes op teurlings papegaai proffesional (code 6458) erg goed zaad, te koop in 15 kg zakken en ik betaal voor een zak ongeveer 23 euro geloof ik. Gewoon een erg goed basis mengsel, en de pyrrhura's doen het er ook prima op, voordeel is als je alles het zelfde voert je een snellere omloopsnelheid heb, dus eigenlijk nooit oud zaad heb staan.
Ze krijgen hier zaadjes voor het lekkere en erbij zeg maar, Scennics zijn de basis. Dat is het belangrijkste naar mijn mening, goede basis, met aanvullende lekkere dingen. En of je dan zaadjes van wat voor merk dan ook pakt, ze zullen allemaal wel goed zijn, anders werden ze niet verkocht.
En zoals je al zegt, dat ie geen kleine zaadjes eet, dat komt later wel als ie wat ouder is en wat meer ervaren is met zaad eten. De grijzen laten hier alleen hulsjes van de allerkleinste zaadjes liggen. En netjes afwegen wat ze mogen hebben, zaad 10% van lichaamsgewicht, maar met een jonge vogel altijd meer geven.