Auteur Topic: plukkende Pyrhurra, nieuw huisje?  (gelezen 2063 keer)

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Stimpy, Druif,
plukkende Pyrhurra, nieuw huisje?
« Gepost op: april 03, 2011, 19:15:29 pm »
hallo, ik heb het wel eens eerder geplaatst.

ik heb hier 1 koppel Pyrhurra Perlata's.
ze zijn nu 3 jaar, de pop plukt zichzelf al een paar jaar en ik weet niet waarom.
ik heb d'r laten onderzoeken, niets te vinden.
ik heb haar samen met haar man apart gezet, hielp niets.
pas geleden haar heel sneu alleen gezet, en er kwamen wel 3 veer pennen op haar rug en nek bij, maar de buik bleef kaal.

ik weet niet of ik er nu goed aan zal doen, en of er hier mensen zijn die er ervaring mee hebben.
maar helaas zit ik eraan te denken dat ze misschien hier in dit huis zelf niet happy is.
ze is wel heel erg gehecht aan haar man, maar oké.

wat is nu wijsheid?
helaas is het wel zo dat dit soort over het algemeen in buiten verblijven zitten, en dat kan dus niet met een kale kip.
ik wil voor haar het beste, maar heb het idee dat ze hier in dit huis toch niet op haar plaats is :cry: :cry:

ik weet het echt niet meer.
het feit dat ze 3 pennen kreeg toen ze alleen zat betekend dus wel dat die er door een ander uit zijn getrokken.

ik zit eraan te denken haar hier op marktplaats te zetten, maar niet op de bekende, want dan weet ik nooit zeker of ze goed terecht komt (komen)

iemand ervaring? ???

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
Re: plukkende Pyrhurra, nieuw huisje?
« Reactie #1 Gepost op: april 03, 2011, 19:46:28 pm »
Ik wil je iniedergeval veel succes wensen, meer weet ik niet wat ik moet zeggen.
Ik weet zelf hoe moeilijk het is als je je vogeltje ziet plukken :cry:
Sjors is weer begonnen en ik weet niet waarom ???

Eventueel zouden mijn familie en ik haar wel willen opvangen, om te kijken of het helpt als ze ergens anders zit.

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #2 Gepost op: april 03, 2011, 19:58:33 pm »
dank je wel. :thumsup:
het feit is dat als ze uit logeren zullen gaan, ze ergens moeten komen waar de mensen hun vogels hebben getest op Polyoma, PBFD en Chlamydia.

omdat veel mensen deze testen nog niet doen worden logeer partijtjes denk ik al een stuk lastiger :cry:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: april 03, 2011, 20:30:37 pm »
Ik zou niet de conclusie trekken dat ze niet happy is bij jou hoor.. je weet gewoon vaakl de reden niet waarom er geplukt wordt en als het een gewoonte is, is het heel moeilijk af te leren. Waarom accepteer je het niet gewoon, het is immers niet anders? Bij jou zit ze in ieder geval binnen..  Ik zou haar denk ik nooit op marktplaats durven zetten wie weet waar ze terechtkomt.. Je zou echt iemand moeten hebben die het voor het vogeltje wil proberen uit een heel goed hart, maar ik zou ook overwegen haar gewoon te houden, ze heeft bij jou immers ook haar mannetje?  ;)

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
« Reactie #4 Gepost op: april 03, 2011, 20:42:23 pm »
Oja dat hebben we ook, sorry vergeten :-[
De papegaaien zijn wel getest, maar we hebben ook parkieten, dus heeft niet veel zin :CENS
Sorry, maar mijn woorden dat ik je veel succes en sterkte wens, zijn niet niet gemeend, weet echt hoe moeilijk dat is.

Bij Sjors weet ik niet waarom hij plukt, het begon bij Mees (nu Cees van Betty), werd erger als ik met Mees bezig was. Ik kwam deze geweldige vrouw tegen, en zij en haar man hebben Mees opgevangen. De tijd ging voorbij en hij plukte niet, tot weinig. Nu de laatste tijd is hij weer begonnen.
Denk niet dat het verveling is, dat kan niet.
Hij is nu een jaar, dus puberen hoort er ook bij. Er niet op reageren is het moeilijke eraan. Hij merkt als ik reageer, grr.

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #5 Gepost op: april 03, 2011, 20:49:22 pm »
hoi Loes, daarom zet ik ik ze ook niet op MP, ik bedoelde ook de MP van PLF;)
nee, want dan weet ik zeker dat het niet goed gaat als ze bij zomaar mensen komen.

Mariss, toch bedankt voor je aanbod :thumsup:
wie weet zijn er hier toch nog mensen die het een uitdaging vinden, of iets anders weten.
ze zijn in ieder geval niet tam, dus mensen die denken een paar leuke tamme vogels op te willen vangen..
tam zijn ze niet, worden ze helaas ook niet meer ???

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
« Reactie #6 Gepost op: april 03, 2011, 23:20:05 pm »
HE, zeg nooit nooit, uitdagingen bestaan tongue2

*schraapt keel*
Er was eens een oude wildvang grijze roodstaart van toen 10 jaar. (oke aardig jong, maarja)  Die was dus niet tam, hij kwam bij oudere mensen, wie het wel leuk vond om een vogel te hebben.
Hij werd goed verzorgd door de oudere mensen die hem hadden gekocht, nooit uit de kooi gehaald, maar de simpele: Voer, onderdak en liefde waren er.
Mensen gingen dood, en vogel kwam bij de kinderen terecht . Kooi was te groot voor de mensen, dus hij werd in een kleinere ronde kooi gestopt.
Vogel begon te gillen, vogel moest weg. Kinderen keken op internet, en er was een papegaaienvrouwtje uit schagen. Kinderen zagen een nummer en belde t nummer.
Papegaaienvrouwtje wou vogeltje ophalen en schrok van wat ze daar zag: Een geplukte angstige papegaai die in het hoekje van de kooi zat.
Papegaaienvrouwtje nam vogel over en noemde hem Jip. Gaf hem alle testen en bleek gezond te zijn. Eenmaal thuis, schaar erin (kortwieken dus, niet als in spiesen he) en in de nieuwe kooi gezet. En liet hem een paar dagen rusten.
Na die paar dagen aan de slag, trainen trainen en nog eens trainen. En ja hoor, er kwam voortgang in en werd een lieve grijze roodstaart

(daarna nog een heel verhaal hoe hij bij ons kwam, maar euh, dat gaat of topic, dit ookal, maar wat je kwijt moet, moet je kwijt he? :P )

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: april 04, 2011, 08:52:01 am »
Heel mooi verhaal over hoe een gaai toch bij de verkeerde mensen terecht komt doordat hij oud wordt.. Goed hoor van dat papegaaienvrouwtje!

Offline pyrococcus

• Aangepikt eitje
« Reactie #8 Gepost op: april 06, 2011, 10:20:40 am »
Misschien is het inderdaad gewoonte geworden. Bij kweekvogels is het toch best wel vreemd dat ze plukken?
Kan het iets met de voeding te maken hebben? Heeft ze ineens wat anders gekregen? Je hebt ze ook al 3 jaar? Dus de eerste 2 jaar niet geplukt en sinds een jaar wel? Begin ik toch aan een verandering te denken. Ander hok gekregen?

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #9 Gepost op: april 06, 2011, 11:32:54 am »
het is al langer dan een jaar.
ik had toen ook al zitten bedenken wat er veranderd was, eten sowieso niet, en ze zijn wel eens verhuisd naar een ander hok, maarja... dan zou dat later toch ook weer goed moeten komen.

mss kom ik een een goed huisje voor ze tegen waar ze het rustiger hebben, dat het mss een te drukke omgeving voor haar is? ???

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
« Reactie #10 Gepost op: april 18, 2011, 11:17:46 am »
Hoe is het nu met haar?

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #11 Gepost op: april 18, 2011, 11:39:21 am »
hetzelde.
af en toe gaat ze vreemd, dus volgens mij is ze niet meer zo klef met haar eigen partner :CENS
maar ze blijft verder gewoon kaal.