Auteur Topic: Kweek van mijn gras, valk, catharina en bourke parkieten.  (gelezen 27318 keer)

Offline smie

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kweek van mijn gras, valk, catharina en bourke parkieten.
« Reactie #75 Gepost op: mei 27, 2011, 22:00:35 pm »
Nou joh wat een verhaal je kan de spreidpootjes misschien wel goed krijgen maar om ooit mee te kweken is dan niet aan te raden  :( je koppel cath. zou ik uit elkaar halen en voor allebei een nieuwe partner zoeken dan komt het misschien nog goed met ze  ;) en de splendids zijn hier ook kieskeurig aan het doen hoor doen dus ook niets ligt miet aan jou dit horen we overal  console

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #76 Gepost op: mei 27, 2011, 22:19:44 pm »
ah gossie ik hoop voor je dat het toch nog goed komt  :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #77 Gepost op: mei 27, 2011, 22:46:51 pm »
Kan me goed voorstellen dat je hier ongelukkig van bent hoor console, ik zou precies hetzelfde hebben, dat weet ik zeker. Ik was ook zo ongelukkig toen de meesjes in mijn nestkast dood waren.. :cry:

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #78 Gepost op: mei 28, 2011, 11:52:19 am »
Thanx allemaal, kon vannacht amper slapen, lag steeds aan dat kleine droppie te denken :-[ Hij is zoo lief heh, heel rustig... Maar ik had een postbode elastiek om allebei z'n pootjes gedaan en zeg maar het gedeelte tussen zijn pootjes met soort van tape die je ook gebruikt bij verband. Helaas lukte het gister niet helemaal en vanochtend was zijn ene pootje eruit gegaan. Dus net weer een nieuwe gemaakt en nu zit het wat beter geloof ik. Kijk het nog ff aan en anders ga ik nog wel knijpringetjes halen, maar al gaat het zo dan mag ie dit lekker aanhouden, dit lijkt me nog wat beter zitten als 2 knijpringetjes eigenlijk. Ik hoop echt dat alles goed met hem komt, gelukkig volgende week een weekje vakantie dan kan ik ze extra goed in de gaten houden. Gelukkig beschermen de ouders de jongen wel echt heel goed, ik heb ook wel het idee dat ze zegmaar van de jongen houden maar gewoon niet goed weten hoe ze er zacht mee om moeten gaan.. Gelukkig worden ze nog wel goed gevoerd en ik het jongste ukkie is wel klein maar niet veel te klein geloof ik, heb gister ff gekeken en hij is 8 dagen oud, dus ik geloof dat het nog wel redelijk normaal is..

Vandaag heb ik wel weer wat heel leuks gezien, deed me weer ff positief denken! :thumsup: Bibi de bourke heeft opeens 3 jongen, zomaar tegelijk!! :hart: :hart: :hart: 2 ukkies hebben rode oogjes en 1 blauwe, dus wie weet...... :hart: :hart: dat worden dat palefallowtjes denk ik?! :thumsup:

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #79 Gepost op: mei 28, 2011, 12:08:27 pm »
En nog een foto'tjes van de 3 ukkies :hart:

En een slechte foto van m'n lieve, arme ukkie :hart:

Offline Steffie

• Net geringd
  • Vrije Vlucht Apeldoorn
« Reactie #80 Gepost op: mei 28, 2011, 12:14:42 pm »
aww, wat zijn ze lieeeff!  :hart:
Wat naar, die spreidpootjes. Ik hoop voor jou, en voor de kleintjes natuurlijk, dat het
helemaal goed komt! :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #81 Gepost op: mei 28, 2011, 12:43:45 pm »
Superschattig zeg.. en wat betreft die spreidpootjes: ik ben er van overtuigd dat jij er alles aandoet en ik duim dat het goed komt!! console

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #82 Gepost op: mei 28, 2011, 12:46:21 pm »
Thanx! :-* Ik vind het gewoon zo vervelend heh, en vooral met spreidpootjes kunnen ze eigenlijk gewoon niet leven. Dus ik doe echt m'n best voor deze kleintjes, natuurlijk voor al de kleintjes, elk beestje heeft recht op een fijn, leuk en gezond leven toch! ;)

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #83 Gepost op: juni 08, 2011, 15:04:15 pm »
Verrrr....  :cry: :cry: :cry: Weer een dode baby bij Yara en Yoeppie.. Het oudste jong met spreidpootjes.. Er is er nu nog 1 over, de jongste is vorige week ook al dood gegaan, uitgedroogd.. werd niet meer gevoerd :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Ik kan hier echt niet tegen, zit al de halve dag te janken.. hoe kan je als ouders nou je kindje dood laten gaan :cry: :cry: :cry: Ik ga hier echt zooo kapot aan :cry: :cry: :cry:
 rip Lief spreidpootje, ik mis je zachte pootjes, je lieve geluidjes...... :cry: :cry: :cry:

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #84 Gepost op: juni 08, 2011, 15:18:04 pm »
Helaas kan ik het e-mail adres van de vorige eigenaar ook niet meer vinden... Ze hadden daar al 2 nestjes gehad, had zo graag willen weten of toen wel alles is goed gegaan... Of ze toen de jongen nog wel voerden.... snap er niks van, ben echt radeloos... wat moet ik nou, ik ben zo bang dat het andere vogeltjes het ook niet overleefd :cry: Ik had net even een spuitje met pap klaargemaakt en probeerde hem te voeren, maar hij slikte niet, z'n oogjes waren halfgesloten :cry: élk babyvogeltje slikt met pap uit een spuitje, elk vogeltje neemt wel een paar hapjes... hij niet... denk dat me straks weer zo'n rotverrassing staat te wachten.... ik word hier echt gesloopt :cry:

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #85 Gepost op: juni 08, 2011, 15:19:45 pm »
Het is hard maar wel de natuur, leuk is het nooit en als het beestje een kans had om te overleven hadden de ouders hun best wel gedaan ook al had je het zelf eten gegeven was het toch wel vrroeg of laat overleden.
Een beestje laten lijden is veel erger ik hoop dat je hier een beetje troost uit kan halen en kijk maar naar jogen die het wel gered hebben dat werk bij mij altijd. console
Als ze zelf niet willen eten is de levenlust er al uit ook iets wat je niet kan voorkomen, het hoort bij kweken niet alles komt op stok.  :(

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #86 Gepost op: juni 08, 2011, 16:05:58 pm »
Het ligt denk je niet aan de ouders?? De jongen waren dan gewoon niet goed gezond? Kan misschien ook nog komen door de spreidpootjes...  ??? Ik kan ze nu echt ff niet meer aankijken hoor :nailbiting: :angry: Maar ze gaan er nu ook gewoon amper meer heen, vanaf het begin had ik er al m'n twijfels bij... ze waren veel 'harder' als Tara en Tommie, die deden altijd alles met liefde, zijn best bang voor me maar kwamen altijd kijken als ik met hun jongen zit/zat , hun doen/deden dat helemaal niet, alsof het ze niks kan schelen ???

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #87 Gepost op: juni 08, 2011, 16:16:38 pm »
Misschien een leugen van de vorige eigenaar dat ze al twee keer een nest gehad hebben (verkooppraatje)? Het is triest, maar gebeurt echt vaker bij een eerste nest.. ;)

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #88 Gepost op: juni 08, 2011, 16:20:43 pm »
Nee, 1 nestje hebben ze zowieso gehad, heb ten eerste foto's gezien van het nestje en er zat ook nog 1 jong van ze.. Toen was geloof ik ook niet alles groot gekomen, maar wel wat.. Het was trouwens ook een hele aardige man, een particulier die overstapte op kanaries.. Denk niet dat hij daarover zou liegen, duur waren ze ook niet voor catha's..

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #89 Gepost op: juni 08, 2011, 16:22:40 pm »
We hebben hier best veel koppels ook poppen van vorig jaar die nu al vanaf dag 1 de jongen niet voeren, als een jong niet goed is krijg het geen eten zo hard zijn ze  :( voor ons is het hard maar als je erbij nadenk hebben ze wel gelijk. Bij jonge poppen en sommige omstandigheden kan het ook voorkomen dat ze niet meer voeren, ik had vorig jaar een nestje van een jonge pop drie jongen waren het met handopfok werdt er 1tje groot de andere hadden een krop die niet goed was dus kregen te weinig binnen om te groeien, de ene die groot is geworden kwam niet uit haar pluimveertjes en wilde zelf niet gaan eten dus zelfs de jonge pop had gelijk  :(