Auteur Topic: Kakariki ei  (gelezen 1015 keer)

Offline Steffie

• Net geringd
  • Geslacht: Vrouw
  • Vrije Vlucht Apeldoorn
Kakariki ei
« Gepost op: april 19, 2011, 17:35:14 pm »
Ik maak me een beetje zorgen om het nestje van Tommie en Pukkie, twee kakariki's
Ongeveer drie uur geleden keek ik of er al een jong geboren was: nog niet. Ik draaide een eitje om, om te kijken of ik er al iets aan zag. En ja hoor, een stukje van een ei was open! Net (drie uur later) was ik toch te nieuwsgierig om het te laten om nog even te kijken, maar ik trof het eitje nog precies hetzelfde aan. Ik heb het eitje even bekeken en ik zag (ik denk) het hartje kloppen. Het beestje leeft dus in elk geval wel,  maar zou hij niet al uit het ei gekomen moeten zijn? Ik dacht altijd dat een jong vogeltje redelijk snel uit het ei kwam als het eenmaal open was, maar ik kan er verder niks over vinden op internet. Weten jullie hier meer over? Is dit normaal, en zal hij uiteindelijk zelf uit het ei komen, of is het verstandig om hem misschien te helpen? Ik hoop echt dat het goed komt en dat ik me zorgen maak om niks!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
Re: Kakariki ei
« Reactie #1 Gepost op: april 19, 2011, 18:42:52 pm »
Ik zou echt niets meehelpen hoor, de natuur zijn gang laten gaan. Mocht hij het niet redden is hij te zwak geweest om uit het ei te komen. Het komt wel goed! ;)

Offline Steffie

• Net geringd
  • Vrije Vlucht Apeldoorn
« Reactie #2 Gepost op: april 19, 2011, 18:49:06 pm »
Bedankt, dan wacht ik het verder af!

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #3 Gepost op: april 19, 2011, 21:49:28 pm »
Een jong doe er bijna een dag over om uit het ei te komen het tikt een tijd en dut weer een tijd dus het neem de tijd ervoor. ;)