4 November praktijkdag Beek docent Hans van Hese.
Eindje tukken richting Beek maar goed te doen en weinig file, we moesten er om 1000 uur zijn maar ik was er om kwart over negen al. Komt mooi uit kan ik al wat foto's maken
Beek is een grote tentoonstellling van vele soorten grote parkieten en papegaaien een lust om mee te maken en een prachtige show
De vereniging wilde ook al onze mail adressen omdat hun altijd werken met het keuren met 2 ervaren km's en 1 die net begint dus wie weet
Eerst een lijst ter herkenning van Hans ik blijf nog het schip in gaan met rosella's maar het zal nog wel goed komen.
Toen keuren alle van de lijst dus goed kijken want je staat voor een vlucht of ruime kooi en de vogel heeft meer vrijheid dan in een klapkooi en dat weten ze
De oraganisatie kijkt over de schouder mee en na het keuren bij het bespreken ervan hoor je ook gelijk als ze het weten wat hij tijdens het keuren gehaald had.
Er zit op deze show al 15 jaar een blauwvoorhoofd amazone ganaamd Coco die is van de secretaris Jan Coco zit veel te lachen en had de dag ervoor 90 punten gehaald, van mij had ze 91 gekregen en mijn keurbriefje heeft Jan gehad hij zou hem bewaren
Al met al een gezellige leuke dag waaar jammer genoeg maar drie aspiranten tijd voor hadden de overige 2 konden geen vrij krijgen die dag wel pech want ze missen toch een mooie collectie vogels

Coco