Auteur Topic: zou het raak zijn?  (gelezen 17720 keer)

Offline smie

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
Re: zou het raak zijn?
« Reactie #45 Gepost op: juni 22, 2011, 07:25:38 am »
Gepareld is de oude naam voor opaline.
De eischil eet de pop vaak op goed voor haar die kalk.
Doordat jou vogels volgens mij binnen zitten hebben ze hier ook hun gedrag op aangepast, hele kleintjes voeren ze ook in de nacht denk ik of in de ochtend heel vroeg, ze wachten wel altijd totdat het kropje leeg is ivm kropverzuuring.
Als je wil weten of ze goed voeren moet je een uurtje na het eten of zo kijken, vers eivoer zou je in de ochtend en avond kunnen geven binnen zijn de temp. wat hoger waardoor het sneller bederf.
Deze heeft grijze oogkasjes zijn deze roze dan heb je een lutino maar je man is dit niet dus krijg je die niet, een pop kan dit niet doorgeven aan de jongen wel de mannen hieruit zijn split voor lutino, ik moet even opzoeken hoe witmasker vererft ik denk dat je witmasker cinnamon jongen gaat krijgen ;)

Offline stefan77

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #46 Gepost op: juni 22, 2011, 13:43:47 pm »
verdorie, zit ik hier straks met alleen maar bandieten in huis !

ik zou het best jammer vinden, ik had graag een meerkleurig nestje gezien, het is niet anders.

dat smoke het eitje opeet wist ik wel hoor, ik ging er vanuit dat ze naast de kalk ook het nest schoon wil houden.
het jong piept nog steeds dus ik ga er wel vanuit dat het eten krijgt, ik neemaan dat wanneer dit niet het geval was geweest het nu geen geluid meer zou maken.

onze vogels zitten inderdaad gewoon binnenshuis in een normale vogelkooi incl. blokje en gaan wanneer zij dit aangeven lekker even losvliegen om de beentjes te strekken en te poepen, zelfs het mannetje poept tegenwoordig niet meer in de kooi maar moet ook uit worden gelaten hiervoor  :)

heel zeker weten doe ik het niet, maar ik dacht net een stereogeluidje te horen uit het blok, ik ga pas kijken wanneer pa en ma het blok uit zijn, is dit niet het geval stoor ik ze niet.

ik heb toch hier de uitslag van een calculator met zoals jij aangeeft opaline ipv gepareld, en idd
witmasker cinnamon zowel voor de pop als man 100%

maar het lullige van alles is, wij weten weer niet uit wat voor ouders bandit en smokey zijn gekomen, want als we het goed begrijpen:
als bandit zijn ouders witmasker en bijvoorbeeld ook lutino cinamon opaline was dan is bandit op dit moment cinnamon split voor witmasker x2 opaline x2 lutino en als dat het geval is, is het niet noodzakelijk dat er nu alleen maar witmaskertjes uit gaan komen
 ;D maak me gek, ik snap er geen r**t meer van.

weet je wat we doen, we wachten het gezellig af  :a036:

wij verstreken vochtig eivoer wat inderdaad in de ochtend en vroege avond ververst wordt, dus hier moet het niet aan kunnen liggen wat voeren betreft.

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #47 Gepost op: juni 22, 2011, 14:57:16 pm »
Het is niet zo moeilijk dat klink het alleen.
Een pop kan nooit split zijn voor geslachtsverbonden verervingen omdat je hier 2 Z voor nodig heb en een pop heb maar 1 Z vandaar. een man is ZZ een pop is ZW.
Dus een pop kan nooit split zijn voor:Lutino (ino), opaline, cinnamon, pallid, en platinum.
Jou pop is zoals ze dat noemen een crossing-over van cinnamon- ino dus jou man als die ook split is voor ino kan dus cinnamon, en ino jongen geven, ino is makkelijk in het nest te herkennen de oogkassen zijn roze ipv grijs en het jong is lichterroze als de andere ik ben benieuwd. :dance:
En al gek?  ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #48 Gepost op: juni 22, 2011, 17:14:36 pm »

Wat is het toch fijn om zo'n aspirant keurmeester op het forum te hebben!!! :thumsup:

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #49 Gepost op: juni 22, 2011, 20:59:28 pm »
 :-[ ik hoop wel dat de andere km's die al geslaagd zijn toch meelezen  ;)
/ = split voor.

bandit is een witmasker cinnamon man x smokey een opaline-ino cinnamon
Mannen:
Cinnamon/opaline-ino
poppen:
Cinnamon/witmasker

Zou je pop split zijn voor witmasker krijg je dit:
Mannen:
witmasker cinnamon/opaline-ino
cinnamon/opaline-ino,witmasker
poppen:
Witmasker cinnamon
cinnamon/witmasker

Zou je man split zijn voor opaline-ino dan krijg je:
Mannen:
opaline-cinnamon-ino,witmasker
opaline-cinnamon-ino/witmasker
cinnamon,witmasker/opaline-ino
cinnamon/opaline-ino,witmasker
Poppen:
opaline-cinnamon-ino,witmasker
opaline-cinnamon-ino/witmasker
cinnamon,witmasker
cinnamon/witmasker

ik hoop dat dit klop maar omdat je de splitten niet weet van hun ouders wat die waren en wat dus in je vogels kan zitten kan er veel kleuren uit komen dus een flinke verrassing, zet je foto's van de jongen kan ik al kijken wat het is  ;)
Bij cinnamon zijn de ogen bij het open gaan de eerste dagen rood en kleuren dan naar donkerrood, lijken dan net als bij een witmasker. :hot:
« Laatst bewerkt op: juni 22, 2011, 22:26:22 pm door smie »

Offline stefan77

• Pas uitgevlogen
« Reactie #50 Gepost op: juni 23, 2011, 01:07:52 am »
daar zijn we weer.
ik ben eruit hoor  :thumsup: , bandit heeft andere voorouders hehe want er ligt een gele in het blok  :a036:

smie, bedankt voor je hele uitleg, ik blijf het ingewikkeld vinden!

ik heb natuurlijk op mijn manier weer een fototje geplaatst in mijn bekende linkjes

er is trouwens een derde ei wat een behoorlijke opening heeft. wanneer ik ver inzoom op deze foto ziet het er best felrood uit in het ei, ik zie volgens mij een oog in het ei en iets wat de snavel zou kunnen zijn, wellicht is het rode de binnenkant van de snavel, maar ik betwijfel dit, ik ben bang dat dit ei te vroeg is opengegaan, wellicht door pa, ma of een van de jongen.
wanneer pa en ma morgen het nest even verlaten wil ik even goed kijken naar dit eitje en luisteren of er nog/uberhaubt leven in zit.

http://94.100.114.184/1338850001-1338900000/1338874301-1338874400/1338874392_5_etty.jpeg

http://94.100.122.187/1338850001-1338900000/1338874301-1338874400/1338874386_5_fk5B.jpeg

tot morgen  ;)

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #51 Gepost op: juni 23, 2011, 07:06:18 am »

Jou foto's  ;)
Blijf van het eitje maar af, het rood wat je zie is zeg maar de moederkoek van dit jong aan het gat kan je zien dat deze zelf bezig is eruit te komen aan de manier van stukjes die eraf zijn. ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #52 Gepost op: juni 23, 2011, 09:44:49 am »
Ooh wat schattig.. twee verschillende kleurtjes.. inderdaad lijkt me dat ei ook gewoon aan het uitkomen, wat leuk he?

Offline stefan77

• Pas uitgevlogen
« Reactie #53 Gepost op: juni 23, 2011, 09:47:35 am »
jullie stellen mij wederom gerust, ik zal van het eitje afblijven!
wellicht hebben wij vandaag dan nog een nieuw kuikentje erbij?
ik vindt het echt berespannend allemaal en kijk nu al uit naar het ringen. wat leuk allemaal zo :a036:

mijn god, hoe moet dat als ik echt vader wordt? whaha  ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #54 Gepost op: juni 23, 2011, 10:03:39 am »
 ;D Komt helemaal goed.. ik was voordat ik kinderen kreeg ook zo in de weer met jonge poesjes, het leek wel of ík zwanger was ipv de poes   ;D

Offline stefan77

• Pas uitgevlogen
« Reactie #55 Gepost op: juni 23, 2011, 11:08:04 am »
kijk eens hoe de jongste telg half uit of half in het ei zit.
een mooi plaatje, het beweegt en piept er flink op los. ik verwacht hem er voor het eind van de dag uit.
ik kan nog niet veel van de kleur zeggen maar ik neig naar witmasker.
er is trouwens goed te zien hoe het eerste jong zijn krop vol heeft zitten aan de rechterkant van de kop. en bij het tweede jong zie ik ook een geel bolletje in de krop zitten.
voorlopig gaat het goed dus!

mooi heh!
http://94.100.114.129/1338900001-1338950000/1338944301-1338944400/1338944303_5__6Dm.jpeg

http://94.100.118.241/1338900001-1338950000/1338944201-1338944300/1338944269_5_JIGd.jpeg

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #56 Gepost op: juni 23, 2011, 12:08:21 pm »
Oooh wat prachtig.. jaag je de ouders niet weg met die camera?  :)

Offline stefan77

• Pas uitgevlogen
« Reactie #57 Gepost op: juni 23, 2011, 12:27:24 pm »
loes,

wij maken alleen foto's wanneer de ouders zelf het blok en kooi uit zijn om de vleugels te strekken. wij forceren niets.

ze komen beide 1 a 2 x per dag de kooi uit om een rondje te vliegen en even 5 minuten te scharrelen/poepen en dan gaat moeders vanzelf weer terug, pa moeten we vaak zelf terugzetten, dit blijft een flierefluiter.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #58 Gepost op: juni 23, 2011, 14:11:13 pm »
 :thumsup:

Offline NaOmi_W

• Super Parrot