Auteur Topic: hoe leer ik croky praten  (gelezen 1388 keer)

Offline watje

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Vrouw
  • croky
hoe leer ik croky praten
« Gepost op: mei 01, 2011, 19:35:03 pm »
waarom praat croky nog niet echt ??? wat doe ik verkeert ???
hij is ongeveer 4 uur per dag alleen (en dan is het echt al lang) verder is hij de hele dag uit de kooi en veel bij mij op mijn arm nek of waar hij me ook maar te pakken krijgt en mee kan liften  :thumsup:
hij zegt als ik de kooi open doe hallo verder hoor ik dat de hele dag niet
niesen doet hij steeds na en gaat dan een soort hihi doen, hij zegt kiekeboe soms en klokken met je tong tegen je geheemelte(snappen jullie me?) heeft mijn broer hem geleerd
ik zeg de hele dag
croky ,croky lief, pas op
apenkop (zegt mijn pa)
watje(is de kat)
enz enz
maar nee hoor hij vertikt het,komt het omdat ik alleen woon?
graag hoor ik tips oja croky is nu 10 maanden oud en heeeeeeeeel erg lief :) :) :)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: hoe leer ik croky praten
« Reactie #1 Gepost op: mei 01, 2011, 20:06:43 pm »
er zijn grijsjes die NOOIT praten , er zijn grijsjes die veel praten , en er zijn grijsjes die het woord éénmaal zeggen en dan nooit meer (heb er zo'n 2 hier)

je kan het niet forceren, gewoon heel veel blijven tegen praten , veel keren hetzelfde woordje herhalen
croky is nog jong ,dus panikeer nog niet ,balou (van vrienden) was 2 jaar eer ze haar eerste woordje zei  ??? waarom , weet niemand

maar geduld is een schone zaak  ;)

ps, wat ik je wel wil meegeven, en dat is uit eigen ondervinding, het hoeft geen wet te zijn, vermijd om er veel tegen te fluiten
mijn ondervinding is, hoe meer ze fluiten hoe minder ze praten
dit kan natuurlijk ook toeval zijn
alhoewel ,onze toni, fluit bijna niet of dan heel slecht en hij is de beste prater , maar ik zeg het nogmaals, eigen ondervingding  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: mei 01, 2011, 22:20:38 pm »
Wat ik merk is dat ze de vaste dingen heel snel leren,. Dus altijd hetzelfde zeggen als je binnenkomt en als je weggaat (bij mij: Haaaallo! en Doei!). Als je eten geeft bijvoorbeeld: lekker eten! Dat soort dingetjes. Het is inderdaad waar dat sommige grijzen nooit gaan praten, maar dan doen ze wel iets anders leuks, bijvoorbeeld geluiden of fluiten ;)

Offline watje

• Pas uitgevlogen
  • croky
« Reactie #3 Gepost op: mei 02, 2011, 09:08:32 am »
ja fluiten en rare geluidjes hoeft hij maar 2x te horen en ja hoor dat doet croky na :angry:
als hij een weekendje bij mijn ouders is geweest kan ik er van uit gaan dat hij iets raars doet :),maar mijn uitputtingen worden niet beloond ;D

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #4 Gepost op: mei 02, 2011, 11:18:31 am »
  ;D   ;D

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #5 Gepost op: mei 02, 2011, 14:49:07 pm »