Auteur Topic: Valk handopfok  (gelezen 14520 keer)

Offline smie

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
Re: Valk handopfok
« Reactie #45 Gepost op: mei 06, 2011, 21:56:23 pm »
Het warm houden geld voor de eerste weken na 2 weken is 20 25 graden hier genoeg de poppen zitten dan ook overdag niet meer in hun blok alleen in de nacht, misschien vindt hij het allemaal wel te warm. ;)

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
« Reactie #46 Gepost op: mei 06, 2011, 21:58:40 pm »
euh en t is hier 25 graden :-[
Dus hoeft niks eigenlijk ofzo  :)
Naja beter dan hahaha

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #47 Gepost op: mei 06, 2011, 22:02:04 pm »
Normaal zitten ze met nestgenoten in het blok, dan geven ze samen warmte en koelen niet af, als hij tegen beer aan zit wordt beer ook warm dus werk een beetje als nestgenoot, warm hem in de nacht nog bij en geef hem overdag de kans ook naast de warmte te gaan zitten kan je mooi zien of hij het nog nodig heeft.  ;)

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
« Reactie #48 Gepost op: mei 06, 2011, 22:03:10 pm »
het is nu ene hoek beer, recht in de lengte de kruik , derest geen warmte waar hij aan kan komen zeg maar.

Ik ben echt blij met dit forum haha

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #49 Gepost op: mei 06, 2011, 22:04:36 pm »
waar gaat hij zelf zitten? ;)

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
« Reactie #50 Gepost op: mei 06, 2011, 22:04:58 pm »
Bij meneer de grote beer

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #51 Gepost op: mei 06, 2011, 22:09:40 pm »
Zet hem in de nacht in een houten blok of iets waar je de kruik onder kan leggen met beer erbij, blijf hi commentaar geven is het te warm. Door een kleine ruimte met beer kan het al goed zijn voor hem.
Ik doe veel neo's die om een rede binnen komen ook altijd in hun blok houden hier vliegen ze op een gegeven moment zelf uit in een kooi die erover staat, alle neo's zijn bij ons al terug in de kweek gebruikt en doen het prima als ouder.
Na twee weken verwarmde ik het blok niet meer op een kruik maar heb de kleine wel een beertje naast hem en een badstof slapje over hem om te gaan slapen. ;)

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
« Reactie #52 Gepost op: mei 06, 2011, 22:15:57 pm »
Maakt dat niet uit dan dat hij van een grote weer naar een kleine ruimte gaat? Hij waggelt namelijk de kooi door haha
Kan ook zijn dat ie zijn plek weer moet vinden, maarja haha.

Ik schrok me trouwens kapot bij de 2e middagvoeding, ik wou hem wegen, en opeens 35 gram, dus ik in paniek naar mijn moeder: Dit klopt niet, dit klopt niet
En idd het klopte niet, een schaaltje erop gedaan, vogel in schaaltje en pfieuw 55 gram haha

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #53 Gepost op: mei 06, 2011, 22:19:48 pm »
 ;D denk dat hij in een kleinere ruimte rustiger is, gewoon een questie van proberen denk  :CENS

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
« Reactie #54 Gepost op: mei 06, 2011, 22:22:39 pm »
Proberen kan geen kwaad, iniedergeval kan ik niet wachten totdat ie volledig in de veren zit en groter is haha.
Het is leuk hoor zo klein, en doe het met veel liefde, maar ook euh zwaar, echt zwaar. Met veel dingen rekening houden.

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #55 Gepost op: mei 06, 2011, 22:24:38 pm »
Ach die vogel heb je na 5 weken niet meer nodig een kind is zwaarder duurt langer  cheesy2 ik ga hoor moet nog douchen susses ik volg je wel  :thumsup: zolang hij goreit doe jij het goed  :thumsup:

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
« Reactie #56 Gepost op: mei 06, 2011, 22:25:46 pm »
Hehe dousche en dankje!

Ik moet eigenlijk ook nog douchen maar er zitten 2 forpussen naast te kooi te slapen ???

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #57 Gepost op: mei 06, 2011, 22:30:53 pm »
Meestal hebben ze die hele kleintjes inderdaad in een klein bakje zitten, hoe noem je zo'n bakje (ik zie hem voor me, maar weet niet hoe dat heet)..  :)

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
« Reactie #58 Gepost op: mei 07, 2011, 13:11:46 pm »
Couveuse Loes? haha

Het gaat goed met t valkje, vandaag 3 weekies, het gevaar is nog niet voorbij, maar is wel al een stuk minder natuurlijk.
Hij probeert steeds naar boven te klimmen via de tralies, naja kop omhoog en vasthouden aan de traliies en proberen op te trekken, lukt natuurlijk niet, maarja is wel een stuk karakter van hem.
De ontwikkeling gaat echt snel, je ziet aan de uiteinde van de pennen al het zachte van de veren haha

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #59 Gepost op: mei 07, 2011, 16:56:37 pm »
Komt vast goed!!  :thumsup: