marjolein,
geslachtsbepaling hebben wij gedaan via gendika (sorry voor eventuele reclame) en dit kost 19 euro per vogel, bij meerdere vogels wordt het iets goedkoper.
je vraagt een onderzoek aan bij ze en dan sturen ze jou een envelop met zakjes waar je de veertjes in kunt doen, na trekking van de veertjes stuur je deze weer op naar hun, nadat jou betaling aan hun is binnnegekomen krijg je de uitslag per e-mail en daarna ook per post in de vorm van een certificaat op naam en ringnummer.
ik heb de molinae hypoxantha en de molinae cinnamon
de molinae's schijnen de meest felle te zijn.
groenwang, bruinoortjes etc. zijn veel minder fel zeggen ze,
ik zou het niet weten, ik heb ze niet dus kan er eigenlijk niet over oordelen, maar het is wel iets wat ze vaak zeggen.
de treurwilg zou giftig zijn, en dus af te raden om je vogels vor te schotelen, de knotwilg is prima, die gebruik ik zelf ook
onze vogels willen alleen maar bij ons zijn of in ieder geval ons zien, zijn we uit het zicht dan kwetteren ze, maar we hebben er echt geen last van.
qua spelen, vindt ik ze tegenvallen, ik had gehoopt dat ze zich meer zelf zouden vermaken, voorlopig zie ik ze eigenlijk alleen maar eten en zitten

je leest, we hebben er 2 en zo aanhankelijk als wat, dus het maakt denk ik niet uit of je er nu 1 of 2 hebt zolang ze beide maar tam zijn en niet wild.
het vrouwtje is bij ons kroelbaarder, het mannetje wil vaker happen en hard happen ook.
het vrouwtje van ons gaat ook zo onder de straal in de gootsteen, maar het mannetje niet, die wil alleen in een etensbakje badderen.
ik denk dat hij bang is dat zijn gel er uit gaat ofzo