Ik vond Paco al een tijdje veel te stil voor zijn doen. Nu heeft ie dat weleens vaker een paar dagen, meestal gaat ie daarna flink in de rui en weten we dat dat de oorzaak was.
Deze keer was het al zeker een dag of 10 en dat ging me toch te lang duren, daarbij verloor ie geen veertjes dus ik verwachtte dan ook niet dat ie last van de rui had, dus wat is dan de oorzaak? Ik heb gisteren gebeld naar De Baronie en mijn verhaal gedaan, Paco eet en drinkt goed, maar is stil en wat lusteloos. Hierop konden wij meteen voor de dag erna, vandaag dus, een afspraak maken. Zo ging Michel dus vanmorgen vroeg richting Breda, het is een klein uurtje rijden toch wel.
Dr. Bastiaanse heeft Paco goed nagekeken en hoorde dat ie wat benauwd klonk, niet erg verontrustend maar moet wel behandeld worden. Ook werd zijn temperatuur gemeten, die zat net boven de 41 graden, normaal is 40,5. Hij heeft meteen swab genomen van de cloaca om te testen op chlamydia (papegaaienziekte), die uitslag was er na een kwartier en was negatief! Ook zijn poepje is nagekeken, daarin zaten geen wormen maar wel bacterien (naam is Michel even kwijt).
Paco heeft een antibiotica-injectie gekregen en nog voor 10 dagen AB-druppels voor door het water, dat moet de benauwdheid laten verdwijnen en helpt ook tegen de bacterien in zijn poepje.