Auteur Topic: Met Paco bij VA Bastiaanse geweest  (gelezen 2660 keer)

Offline sandra

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
Met Paco bij VA Bastiaanse geweest
« Gepost op: juni 16, 2011, 11:23:21 am »
Ik vond Paco al een tijdje veel te stil voor zijn doen. Nu heeft ie dat weleens vaker een paar dagen, meestal gaat ie daarna flink in de rui en weten we dat dat de oorzaak was.
Deze keer was het al zeker een dag of 10 en dat ging me toch te lang duren, daarbij verloor ie geen veertjes dus ik verwachtte dan ook niet dat ie last van de rui had, dus wat is dan de oorzaak? Ik heb gisteren gebeld naar De Baronie en mijn verhaal gedaan, Paco eet en drinkt goed, maar is stil en wat lusteloos. Hierop konden wij meteen voor de dag erna, vandaag dus, een afspraak maken. Zo ging Michel dus vanmorgen vroeg richting Breda, het is een klein uurtje rijden toch wel.

Dr. Bastiaanse heeft Paco goed nagekeken en hoorde dat ie wat benauwd klonk, niet erg verontrustend maar moet wel behandeld worden. Ook werd zijn temperatuur gemeten, die zat net boven de 41 graden, normaal is 40,5. Hij heeft meteen swab genomen van de cloaca om te testen op chlamydia (papegaaienziekte), die uitslag was er na een kwartier en was negatief! Ook zijn poepje is nagekeken, daarin zaten geen wormen maar wel bacterien (naam is Michel even kwijt).
Paco heeft een antibiotica-injectie gekregen en nog voor 10 dagen AB-druppels voor door het water, dat moet de benauwdheid laten verdwijnen en helpt ook tegen de bacterien in zijn poepje.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
Re: Met Paco bij VA Bastiaanse geweest
« Reactie #1 Gepost op: juni 16, 2011, 11:34:14 am »
Volgens mij heerst het, de ara van een vriendin heeft hetzelfde, die piepte zelfs met ademhalen en ook wat verhoging.
Ze heeft ook een injectie gehad en druppels en het gaat nu na twee dagen al een stuk beter.

Paco zal dus ook snel weer beter zijn  ;)

Veel beterschap  :-*.

Offline Michel

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
  • N.O.P. verslaafde
    • vrolijke_gozerd
« Reactie #2 Gepost op: juni 16, 2011, 11:45:37 am »
Dat was mijn vermoeden ook dat het heerst , want toen ik met Paco zat te wachten op de uitslag,
kwam er een stel met een groen-vleugel binnen die het ook een beetje benauwd had en het volgens hun op zijn luchtwegen had.
Het zal waarschijnlijk wel aan het weer liggen, want zo is het warm en dan weer koud.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #3 Gepost op: juni 16, 2011, 13:21:26 pm »
goed dat er zo snel een mogelijke oplossing is voor paco's probleem ,nu maar hopen dat de ab snel zijn werking doet
het zijn toch echt wel onze kindjes hé  :hart:

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #4 Gepost op: juni 16, 2011, 14:07:41 pm »
geef hem maar dikke beterschapsknuffels van me.hoop dat ie gauw opknapt  :-*

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • los pajaros
« Reactie #5 Gepost op: juni 16, 2011, 14:12:55 pm »
veel beterschap voor Paco  :-*

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #6 Gepost op: juni 16, 2011, 20:07:24 pm »
Moeten jullie ook nog een keer terug ?

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #7 Gepost op: juni 16, 2011, 23:53:54 pm »
Als wij het idee hebben dat de AB niet aanslaat dan moeten we terugkomen.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #8 Gepost op: juni 16, 2011, 23:58:36 pm »
Oké, en gaat het al wat beter ?
Die spuit werkt best snel weet ik  :thumsup:
Als het goed is heeft ie morgen ws alweer  even een opleving  ;)

De ara krijgt morgen nog een injectie en dan hoort m'n vriendin of ze er meer krijgt ...

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #9 Gepost op: juni 17, 2011, 07:55:31 am »
Hij is gisteren al wel wat meer zijn kooi rondgegaan en was erg nieuwsgierig naar wat zoon Cees en zijn vriendje aan het doen waren  :) die zaten op hun knieën op een meter afstand van Paco te prutsen bij de Wii.
Echt spraakzaam is ie nog steeds niet, al kwam er gister wel tijdens ons avondeten wel "kaas op!" als opmerking uit de kooi, en een kusje met smakgeluid wil ie ook wel geven  :hart:   Oja en gisteravond voor we gingen slapen was ie heel hard aan het schommelen in zijn touw-ring dus ik denk wel dat ie zich al ietsje beter voelt.
Ik vind het alleen zo vreselijk stil, hij kletst normaal echt heel veel, zeker als je zelf tegen hem praat komt er meestal antwoord en dat mis is echt!

Ik hoop dat het met de ara van je vriendin ook snel beter gaat, nog een injectie? hoeft zij geen AB-druppels door het water te doen dan?
« Laatst bewerkt op: juni 17, 2011, 07:57:28 am door sandra »

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #10 Gepost op: juni 17, 2011, 08:05:50 am »
Kan me voorstellen dat je dat geklets wel mis  console
Ik hoop dat ie zich snel weer de oude voelt.

In sommige gevallen worden er zelfs 3 - 5 spuiten gegeven, ik denk naar hoe erg het is.
De ara krijgt ook druppels (Baytril).

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: juni 17, 2011, 09:10:06 am »
Goh zeg.. zo zie je maar weer, ze kunnen dus zomaar iets krijgen..  ??? Hoe lopen ze zoiets op? Hebben jullie contact met andere vogels?

Offline thewolf

• Net zelfstandig
  • Dit forum is top!!
    • een kromsnavel site
« Reactie #12 Gepost op: juni 17, 2011, 09:49:54 am »
veel beterschap met paco  :-*

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #13 Gepost op: juni 17, 2011, 11:32:35 am »
Dankjewel voor de beterschapswensen allemaal  :-*

Ja hoe loopt ie dat op, dat vroeg ik me ook af, Dr. Bastiaanse wist het ook niet.
Wij hebben geen andere vogels over de vloer en gaan ook niet met die van ons op bezoek bij anderen (doen we bewust niet ivm Noa's polyoma, hoewel dat voor niet-broedende vogels dus eigenlijk geen kwaad zou kunnen, maar dat is dan weer een ander verhaal)
Wel heb ik een week of 2 geleden een kroelsessie gehad met een waanzinniig lieve witkuif kaketoe  :hart: maar die oogde absoluut niet ziek. Als ik zijn vrouwtje weer zie, zal ik haar eens vragen of haar Paco (ja die heet ook Paco  :) ) geen last heeft, of gehad heeft.

Voorlopig is Paco nog steeds veel te rustig naar mijn zin, toen ik met zijn eten bezig was zei ie wel "lekker appel" maar meer komt er nog niet uit en hij zit de halve ochtend al te dutten  ???  Wat ook wel opvalt al een paar weken, hij is best wel agressief als ie in de kooi zit, als je met je hand bij de tralies komt vliegt ie je echt aan, en het voerbakje in en uit de kooi doen is ook met gevaar voor je vingers  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: juni 17, 2011, 12:52:10 pm »
Raar zeg.. jammer dat hij nog niet wat levendiger is!  :(