Hee Marjolein,
Wij gaan ook naar Italie, en nemen onze grijze mee. Ik heb de kleinste bench gekocht die er is en maak daar zitstokken en etensbakjes in. En dan gaat hij in de gordels op de achterbank, naast onze dochter. We nemen ook de 3 katten mee, in een grote bench met kattenbak en bakjes.
Ook wij zijn 2 dagen onderweg en overnachten op een camping onderweg.
Ik denk dat het voor je vogel wel te doen is. Maar houd wel rekening met alle regels. Om met je vogel op reis te kunnen moet je in ieder geval een verklaring hebben dat hij vrij is van psittacose. Verder is het belangrijk dat hij een europees dierenpaspoort heeft, geregistreerd is (ring of chip) en neem foto's mee van thuis.
En dan heb ik nog het telefoonnummer voor je van het Landelijk Informatie Centrum voor Gezelschapsdieren (LICG), onderdeel van de voedsel en warenwetautoriteit. 088 223333. Ik zou ze zeker even bellen als ik jou was, want voor pyrhurra's gelden misschien andere regels en moet je rekening houden met de cites wetgeving.
Maar eeehhh, ik ben al zo vaak mensen met gaaien tegengekomen op campings, ook in hert buitenland. Er zijn er vast wel meer die hier verstand van hebben???