Auteur Topic: Thuis of logeren?  (gelezen 2363 keer)

Offline Brenniek

• Eitje
  • *
Thuis of logeren?
« Gepost op: juni 21, 2011, 13:49:15 pm »
Wat is het beste voor onze parkiet??? ???

Wij gaan straks 3 weken op vakantie en hij kan niet met ons mee.
Is het beter voor een parkiet om thuis te blijven in z'n eigen omgeving en dat er iemand dagelijks eten en drinken brengt en dat we de radio aanlaten of is dat te lang?
Is het misschien beter om de parkiet bij iemand te brengen en daar 3 weken te laten staan??

Weet iemand wat er beter is? Minder stressvol?? :CENS

Bedankt!!

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
Re: Thuis of logeren?
« Reactie #1 Gepost op: juni 21, 2011, 14:08:49 pm »
Ik zou hem uit logeren doen. Natuurlijk brengt dat wel even wat stress met zich mee, maar dan heeft hij wel 3 weken mensen om zich heen. Iedere dag de hele dag alleen zijn, met alleen tijdens het eten geven een uurtje aandacht lijkt mij niets.
Als ik zie hoe Indy reageert als hij bij ons logeert, dan lijkt me dat een betere oplossing.  ;)

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #2 Gepost op: juni 21, 2011, 16:27:44 pm »
Logeren lijkt mij ook veeeeel beter  :-*

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #3 Gepost op: juni 21, 2011, 17:07:04 pm »
Ik zou hem ook uit logeren doen!

Offline lady

• Uit de jeugdrui
« Reactie #4 Gepost op: juni 21, 2011, 18:51:48 pm »
wij hebben het geluk dat onze schoonzus bij ons komt logeren terwijl we op verlof zijn  :dance:

moeten de gaaikes niet weg gedaan worden, blijven in vertrouwde omgeving en hebben de aandacht die nodig is.

niet iedereen heeft dit geluk,
je kan mms ook zo iemand zoeken  :)

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #5 Gepost op: juni 21, 2011, 22:53:58 pm »
oooh dat is toch geweldig  :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: juni 22, 2011, 11:31:53 am »
De eerste keer dat wij op vakantie gingen toen we Sjakko hadden, heb ik een meisje ingehuurd dat 3 a 4 keer per dag bij hem kwam. Dus 's morgens de doek van de kooi, eten geven, aandacht geven. TV aanzetten (voor het geluid) omdat die anders ook altijd aan stond. Dan kwam ze tussendoor nog een paar keer en 's avonds ging ze weer om de doek over de kooi te doen. Ze ging er ook wel eens met haar boeken bij zitten en wat tv kijken. Is uitstekend gegaan!! (ze kreeg toen 5 gulden per uur)  :thumsup:

Offline Marjolein

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #7 Gepost op: juni 23, 2011, 22:12:47 pm »
en je vogel meenemen op vakantie? Is dat stressvol? Wij gaan naar Italiƫ met de auto en ben nog op zoek naar een oplossing voor onze pyrrhura tijden onze vakantie.
Eigenlijk zou ik hem ook wel mee willen nemen maar doe ik daar dat beestje een plezier mee? We rijden er twee dagen over en eenmaal daar hebben we een stacaravan. In de auto hebben we airco.
En als dit kan hoe vervoer je hem dan? In een klein kooitje of zo'n vervoersbox?

Hij kan eventueel naar mijn schoonmoeder. Zal er goed voor zorgen qua eten maar is er verder niet zo wild van en zal niet (veel) zijn hok uit komen terwijl hij nu wel 3 keer per dag minstens een half uur uit zijn kooi is.

Wat denken jullie?

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
« Reactie #8 Gepost op: juni 24, 2011, 16:21:53 pm »
Hee Marjolein,

Wij gaan ook naar Italie, en nemen onze grijze mee. Ik heb de kleinste bench gekocht die er is en maak daar zitstokken en etensbakjes in. En dan gaat hij in de gordels op de achterbank, naast onze dochter. We nemen ook de 3 katten mee, in een grote bench met kattenbak en bakjes.
Ook wij zijn 2 dagen onderweg en overnachten op een camping onderweg.

Ik denk dat het voor je vogel wel te doen is. Maar houd wel rekening met alle regels. Om met je vogel op reis te kunnen moet je in ieder geval een verklaring hebben dat hij vrij is van psittacose. Verder is het belangrijk dat hij een europees dierenpaspoort heeft, geregistreerd is (ring of chip) en neem foto's mee van thuis.

En dan heb ik nog het telefoonnummer voor je van het Landelijk Informatie Centrum voor Gezelschapsdieren (LICG), onderdeel van de voedsel en warenwetautoriteit. 088 223333. Ik zou ze zeker even bellen als ik jou was, want voor pyrhurra's gelden misschien andere regels en moet je rekening houden met de cites wetgeving.

Maar eeehhh, ik ben al zo vaak mensen met gaaien tegengekomen op campings, ook in hert buitenland. Er zijn er vast wel meer die hier verstand van hebben???

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
« Reactie #9 Gepost op: juni 24, 2011, 16:24:13 pm »
En als ik niet zo'n tut was dat ik mijn dieren bij me wil hebben, dan zou Jacco bij Indy gaan logeren in onze vakanties.

Overigens, Indy komt volgende week weer  :dance: