marjolein.
leuk zijn ze heh! echt mooie vogeltjes hoor.
nu zit ik naar jou kooi te kijken zie dat je er geen opvangranden op heb zitten. ik zou je toch adviseren deze te bevestigen, en als je ze niet hebt, deze na te bestellen.
pyrrhura's zijn best viespeuken hoor, zeker met fruit, als ze dit eten schudden ze vaak met de kop om hun snavel schoon te maken en dan belanden de velletjes en restjes nogal eens ergens buiten de kooi.
het is ook zeker geen overbodige luxe om de achterkant van de kooi van buiten af dicht te maken met of een plaatje plexiglas of een plaatje hout, ander zit binnen de kortste keren je hele witte muur onder de spetters fruit.
mocht je twijfels hebben bij dit verhaal, wil ik best van de week even een fotootje plaatsen van onze ooit spierwitte muur

en pyrrhura's kunnen gericht ontlasting schieten, gelukkig doen ze het bij ons af en toe via de voorkant van de kooi zodat het makkelijk schoon te maken is vanaf de vloer ipv de muur.
we gaan deze zomer weer lekker witten, het moest toch gebeuren want een ander muurtje waar de valken staan zit onder de het lijkt wel cementspetters, dit komt van de valk die papvoeding kreeg, die schudde ook altijd zo lekker zijn kop schoon

buiten bovenstaande zijn pyrrhura's echt leuke vogels en zou ik ze niet willen missen.