Ja, heel even maar hoor, en ook heel even toen hij op zijn kooit zat.
We zijn net terug uit Utrecht, en het valt allemaal heel erg mee. Er zijn rontgenfoto's gemaakt (zonder sedatie) en er is in zijn teen niets kapot. Wel is het nog gezwollen en zit er een wondje, wat maar langzaam geneest. Hij houd zijn teen waarschijnlijk zelf stijf, omdat hij er last van heeft. We hebben pijnstilling en ontstekingsremmers gekregen. Wat een enorme opluchting, we hadden er al helemaal rekening mee gehouden dat zijn teentje geamputeerd moest worden!
Het spanningsgedrag zal inderdaad te maken hebben met de nare ervaring van toen. Hun advies is gewoon negeren.
Maar ja, dat is nou eenmaal niet mijn sterkste kant, ik ben meer van zijn kooi zo leuk maken dat hij de spanning van de ervaring vergeet.
En we zijn natuurlijk weer supertrots op onze vogel. Hij was als een lammetje in de handen van de verzorger, liet zich oppakken en onderzoeken, en wegen (291 gram). Daarna hebben we besloten foto's te maken omdat een breuk niet uitgesloten kon worden. Ik wilde liever niet dat hij gesedeert zou worden, maar zonder kon wel eens moeilijk worden, want ze moesten hem pakken met loodhandschoenen etc. Na 5 min. kwamen ze terug, met Jacco zonder sedatie, hij was gewoon gezellig blijven zitten en de foto kon zonder problemen gemaakt worden.
Jacco is van het type "eerst ervaren en dan bedenk ik later thuis wel of ik het leuk vond".