Auteur Topic: Ontsnapt en wat dan  (gelezen 5670 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Ontsnapt en wat dan
« Reactie #15 Gepost op: juni 09, 2005, 11:09:59 am »
Kippevel, als ik dat lees, dat ie naar je toe vloog: ik weet hoe dat voelt.. en denk je dan eens in hoe het zou voelen als ie al drie dagen weg is!! ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juni 09, 2005, 11:26:34 am »
Lijkt me vreselijk! Ik word al beroerd als ik er aan denk :'(

pipo

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: augustus 01, 2005, 22:32:25 pm »
Hai, ik heb ook nog zo'n verhaal dat mijn tamme grasparkiet was weggevlogen.
Ik was geloof ik een jaar of 14 en had een tamme blauwe grasparkiet Gompie. Hij kon een heel leuk kunstje nl. door z'n pootjes heen met z'n koppie en als ik dat wilde laten doen hield ik een lepeltje met een beetje suiker erop voor hem en dat vond hij heerlijk. Op een mooie zomerse dag zette ik de kooi buiten en vervolgens pikte hij ( het was trouwens een zij) keihard in m'n vinger. Van schrik liet ik de kooi van onder aan een kant los en hup daar vloog hij eruit en gelijk een hoge boom in. Daar zat hij te fluiten,  keihard naar alle vogeltjes
Hoe kon ik hem pakken. Ineens bedacht ik, ik ga op het balkon staan met een lepeltje suiker en dan maar hopen dat hij het ziet..
Dus ik rende naar boven met m'n lepeltje en ik maar roepen en fluiten naar hem. En.. ja hoor hij kwam aangevlogen en landde precies op m'n lepeltje met suiker en begon te eten. Ik voorzichtig via de balkon deur weer naar binnen en ik had hem weer. Pffff .
Ik weet dus ook hoe dat voelt.

Mvg :thumbsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #18 Gepost op: september 28, 2006, 20:21:22 pm »
ik heb het verlies van men vorige grijsje hier ook op het forum al verteld,een topic "er was eens ....." ergens in februari van dit jaar

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #19 Gepost op: september 28, 2006, 20:44:29 pm »
Caro is ook weggevlogen net voordat we gingen verhuizen.
Ze heeft een hele nacht in een grote storm gezeten.
Ze bleef wel in de buurt Van ons huis van boom naar boom. Brandweer gebeld kwam niet. Na een paar uur in de gaten gehouden roepen en proberen te lokken met eten de kooi enz enz hadden we allemaal zoiets van die zijn we kwijt.
Savonds niet kunnen slapen dus toch maar elk half uur of zo weesten kijken en toepen en caro riep terug zo konden we haar best makkelijk vinden met een zaklamp Maar naar beneden komen homaar.
Smorgen vroeg eindelijk weer droog naar een zware storm wij vlug naar buiten weer roepen en jaar hoor ze reageerden nog steeds. We zagen haar helemaal boven in de boom zitten Op een tak die ver uitstak Ze had vrije baan en kon ons goed zien en wij haar nartuurlijk ook Boven in de klimtoestellen van de speeltuin geklomen zodat het nog dichter bij was voor haar. caro die eigenlijk pas had leren vliegen was dood op en wist niet hoe ze weer terug naar beneden moest komen. Daardoor bleef ze dus gewoon zitten. Toen kwam het briliante idee : Mijn ouders hond heeft eenrubber varkentje waar caro altijd heel veel op reageerden wij dat speeltje gehaald weer op de klimrekken geklommen en piepen met dat ding. Toen ze dat hoorde twijfelde ze niet lang en dook naar beneden Ik mijn arm in de lucht daar kwam ze aan nog 3 meter nog 2 nog 1 Voefffff net over mijn arm heen Het scheelde maar 10cm en voelde de wind over mijn hand Ze kon net niet genoeg Dalen om te landen. Ze vloog dus over mijn hand en maakte een halve cirkel en draaide laag langs een huis en verdween uit het zicht. Dus van het speelrek gesprongen en er weer achter aan. Om de hoek gekomen Zie ik haar weer zitten in een boompje van 2 meter met een muurtje van 1,5 meter hoog erlangs.
Op het muurtje geklomen en mn hand uitgestoken Kon er net niet bij waarbij caro op haar kop ging hangen Mijn hand vast pakte met snavel En zich zo in mijn hand liet vallen. Van het muurtje af gesprongen en naar huis gelopen Naar een paar uurtjes was ze weer lekker droog warm en zich zelf. Die dag is ze echt verwend en die dag kon voor ons niet meer stuk!!!

Deze dag vergeten we nooit
- Ik ging eindelijk op mezelf wonen.
- caro's groote wegvlieg avontuur.

Tips die wij kregen van de dieren ambulance :

- Kooi met eten buiten zetten.
- favouriete speeltje (geluid mee maken)
- Roepen

Tip van ons :

- Nooit OPGEVEN!!

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #20 Gepost op: september 28, 2006, 21:24:28 pm »
ik heb de mijne in de tijd 6 weken gevolgd in het park,hij kwam eten,maar hij kwam nooit kort genoeg om hem te pakken
na die 6 weken ineens niets meer tot 2 jaar later

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #21 Gepost op: september 28, 2006, 22:50:27 pm »
Blue is ook wel eens ontsnapt, toen ik niet thuis was.
Ze waren toen nog met zijn viertjes, Pino, Woody, Abbey en Blue, en ze stonden buiten.
Mijn ouders hadden alleen niet in de gaten dat ze zich door de voerbak naar buiten kon wurmen en ze was niet gewiekt, dus daar ging mevrouw.  :o
Ze zat heel triomfantelijk bovenop het dak van het schuurtje...maar kwam gelukkig terug omdat de andere vogels in paniek aan het roepen waren...
Ik was toen niet thuis, maar toen ik het hoorde, kreeg ik kippenvel overal, afgrijselijk zulke dingen  :(

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #22 Gepost op: september 29, 2006, 00:09:08 am »
ja zoals hier laatst,toen men zoon het vertelde kreeg ik bijna een hartstilstand

hij had flipke buiten gezet in de speelboom op de koer,daar kan hij uren zitten ,kijken,klimmen,knabbelen enz....
op een geven moment gaat de deurbel,bruno zat aan de tv,en er staat een meneer met de vraag of het onze papegaai is die onder de poort kwam loeren  :o
meneerke was van zijn boom afgesprongen en was op zijn gemakske op de wandel gegaan ,naar de straat toe,daar stond hij naar links en naar rechts te kijken en te fluiten of hij niemand van ons zag,en die meneer had het gezien en dacht dit is niet normaal en kwam daarom ff bellen
ik mag er niet aan denken wat er zou kunnen zijn gebuerd,er lopen hier 6 poezen rond,en paar van de buren,de auto's op de straat ,och kwil het gewoon niet weten,maar bruno heeft toch zijn lesje gehad zenne
hij binnen ,flipke ook binnen of onder het afdak ,maar niet meer op de buitenboom ,hij let er nu toch op

Jarie

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: september 29, 2006, 08:49:35 am »
ik heb er nachtmerrie,s van dat ze ervandoor vliegen,brrrrrrrrrrr :(

jeske5

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: september 29, 2006, 09:21:57 am »
wij zijn Donutje ook een keer bijna kwijtgeraakt...het is een verhaal waar ik nu toch ook wel om kan lachen trouwens...
mijn vriend en ik gingen in de douche en we hadden Donut meegenomen. we waren alleen vergeten om een klein raampje dicht te doen (Donut was gekortwiekt, maar we lieten toen zijn vleugels weer aangroeien en hij kon dus weer een beetje vliegen). op een gegeven moment besloot Donut dat het douchen niet meer leuk was en vloog zo het raam uit, naar het balkon..wij in paniek door de woonkamer naar het balkon gerend (Naakt dus.. :)), mijn vriend gleed nog uit en maakte een behoorlijke smak, maar stond natuurlijk gelijk weer op.
Donut zat op de railing van ons balkon, Bas liep er naartoe en Donut vloog weg, richting een boom. Ons geluk was dat hij nog niet goed kon vliegen, want de boom was te ver weg en dus draaide hij na een meter vliegen in paniek weer om naar het balkon en kwam terug. toen konden we hem gelukkig pakken...

tsja...ik hoop maar dat niemand ons in paniek zo door de woonkamer heeft zien rennen....

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #25 Gepost op: september 29, 2006, 09:51:57 am »
Oooh Jeske, ik begrijp je paniek op dat moment, maar toch moet ik er een beetje om lachen, om dat verhaal, waarschijnlijk ook omdat het heel goed is afgelopen!
« Laatst bewerkt op: september 29, 2006, 09:53:31 am door Janina »

jeske5

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: september 29, 2006, 11:19:30 am »
wij kunnen er ook echt om lachen nu hoor....moet er echt belachelijk uit gezien hebben, twee naakte mensen in paniek op het balkon naar een klein vogeltje aan het roepen  cheesy2
maar die paniek op dat moment hoop ik nooit meer mee te hoeven maken...pfff, kreeg zowat een hartverzakking..

Tommy

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: september 29, 2006, 19:10:29 pm »
 ;D  :-[ Ohhh Jeske...wat een avontuur. Achteraf is het inderdaad een heeeeeel erg grappig verhaal, maar die hartverzakking kan ik me goed voorstellen.

giggles

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: september 29, 2006, 21:39:30 pm »
Wat een verhalen zeg...
Ik voelde me ook zo beroerd toen Balou wegvloog en in de gracht belandde.
Ik ook erachteraan de gracht in en alle mensen die langs liepen maar kijken wat ik aan het doen was....  :o
Ik vies, gaai vies, maar allebei niet meer dan geschrokken gelukkig.
Het scheelt dat mijn gaaien gewiekt zijn, maar zo zie je maar dat je dan niet minder goed op moet letten als bij ongewiekte vogels...